batmanbebis

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2017

Feel good

Av batmanbebis - 27 oktober 2017 17:04

Är så glad!
Eftersom jag sa upp mig från mitt jobb och inte skaffade nytt så får jag gå utan ersättning i 30 dagar innan jag får a-kassa.
Det går varit otroligt jobbigt att ha det hängandes över mig.
Såklart kan jag jobba inom vikariepoolen men då är det långa dagar och jag vill inte att F ska behöva vara på dagis långa dagar i början.
Sen har jag betalat till a-kassan i massor av år så jag tänkte faktiskt ta a-kassa ett tag och min tanke är att ha praktik för att se vad jag vill jobba med.
Måste bort från dagis och skola känner jag.
Såååååå
Det visade sig att jag fick pengar för ej uttagen semester så plötsligt klarar jag mig den månaden!
Känns ju så jävla bra.
Såklart om jag hade gått a-kassa hade jag kunnat spara dessa pengar..Men känns himla bra.
Pratade med E innan och så hur läget var..inga pengar på en månad.
Han sa.. ja du får ju skylla dig lite själv.
Jaha tack . Om han inte betett sig som ett as så hade jag aldrig behövt flyttat och sagt upp mig.
Tack E!
Och honom har jag försörjt i 4 år.
Men nu när jag hade det tufft så är det skitsamma.

Skulle sagt det när han blev vräkt..skyll dig själv.

Nu har han fått sin första lön. Tror den ligger på ca 24.000 Han har 5000 i räkningar.
Så det blir ju endel pengar...som vi inte får se.
Han har självklart ingen skyldighet att ge oss något.. jag har ju underhåll..
Men klart det är störande.. alla tusenlappar jag lagt ut..lite bittert.
Men nu klarar sig jag och bebis och det känns fantastiskt !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards