batmanbebis

Alla inlägg den 31 augusti 2016

Av batmanbebis - 31 augusti 2016 16:54

Jag har läst en heldel om tygblöjor..
Jag funkar ju så, jag intresserar mig för något och då googlar jag i några dagar, går med i div grupper och ställer massa frågor.

Så nu har jag köpt på mig en massa tygblöjor, i olika storlekar och modeller.

Jag känner mig pepp till att testa faktiskt.

I början tänkte jag att vi kör på plats, bebis är liten och vi har fått två paket blöjor i storlek 1(för en trisslott:P)


Tygblöjor är verkligen inte som man tror, många tror nog precis som jag gjorde att dom är vita och att man typ viker dom.

Men det finns verkligen en djungel av olika modeller.


De första kom idag:


 


Dessa heter gdiapers och är som en plasthållare i.

I hållaren så lägger du ett inlägg, exempelvis i bambu..ser ut som en binda ungefär.

Bebis kissar/bajsar på bindan som du sköljer av och sen tvättar, i denna modell tvättar man bara inlägget och "plasthållaren" om det kommer därpå..men oftast ska ju inlägget fånga upp det mesta:)

Jag ser inte detta svart eller vitt, utan jag tror vi kommer kombinera med vanliga engångsblöjor också.

E måste vara med på detta också såklart, men i början är ju jag hemma och jag tror att de flesta blöjorna jag köpt är ifrån 7 kg..Men det kan ju gå fort innan bebis väger 7:)


Sen känner jag mig superpepp på att träna bebis på att gå på pottan.

Eller inte gå på pottan utan att läsa av signaler.

Det låter helt otroligt för mig men det går att läsa av bebisens signaler när den ska bajsa och då sätta bebis på en potta.

Likadant med kiss!

Helt otroligt!
Jag kommer definitivt att testa.


I början kan man hålla bebis "grodhållning" över handfatet och just den positionen gör att många bebisar gör det dom ska, ned i handfatet:)


I början så känner man inte till bebis signaler så då rekomenderas att man försöker på morgonen man vaknar, och efter amning.


Helt otroligt att folk skriver om att deras bebis på 1 år bajsar på pottan endast.

Fattar dock inte hur det går till när dom är på stan och liknande, finns ju knappt offentliga toaletter att tillgå.

Har dock sett flera bilder på familjer där man har med sig pottan i bilen, och vid signal stannar man vid vägkanten.



Vi får se hur det går helt enkelt!

Av batmanbebis - 31 augusti 2016 16:40

Nu var det ett tag sen igen..


Igår var vi på föreläsning på sjukhuset. Lite information om förlossning och tiden efter förlossningen.

Det var två barnmorskor som var duktiga och förklarade på ett bra sätt.

Hon pratade om bedövning och jag kände att jag kommer nog prova det mesta.

Jag läser ofta om tjejer som skriver att dom ska föda naturligt och det förstår jag inte riktigt...Finns det bedövning så ta det?
Brukar ni gå till tandläkaren utan att ta bedövning också?
(jag försökte engång men det gick bara några sekunder)



Veckorna går och det börjar bli lite tungt nu, ont i svanken så jag har svårt att ligga på rygg

Det är himla skönt att ha gått ned i tid, helt underbart att sluta vid 14 tiden varje dag.

Kroppen orkar verkligen bara precis så mycket.


Flytten närmar sig också!!
Vi har ju sett lägenheten nu och den är verkligen fin.

Det är synd att vi är som vi är och kommer inte igång med packningen, vilket gör mig sur och stressad och ilsken.

Och E är lugn som vanligt..haha

Flyttlasset går på onsdag, det är en flyttfirma som ska flytta åt oss så det är ju jätte nice, men vi har knappt packat.

Vi är dåliga på att sätta igång saker, jobbigt när båda har svårigheter.


Veckorna går fort, det är 8 veckor kvar tills  bebisen är beräknad, men den kan komma tidigare..och senare.

Hu spontant så tänker jag, fy va jobbigt att gå över tiden!


Jag är med i en grupp för tjejer som också ska föda i samma månad, och jag tror det är fem stycken som redan fött!


Ska bli så himla skönt, och verkligt!, att flytta, börja tvätta bebiskläder och boa in sig lite i lägenheten.

Nu kommer vi få balkong!!!


Imorgon är det dags för barnmorskan och mäta mage och lyssna på hjärtat, himla mysigt att göra det varje gång och jag hoppas att allt är som det ska.

På fredag ska vi få se bebis på ultraljud igen, det kommer bli mäktigt!!





Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards