batmanbebis

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2016

Överraskning!!.....eller?

Av batmanbebis - 14 augusti 2016 12:35

Jag träffade en gammal kompis och hennes dotter häromdagen.

Ett år var hennes lilla tjej och jag har inte träffat kompisen sen före graviditeten.

Det var himla trevligt och vi pratade gamla minnen och umgicks i flera timmar.


Går i centrum och mäter en släkting, småpratar lite och hon säger att "vi ses den tionde då"

Jag förstod inte vad hon menade och såg förvirrad ut.

Jamen shower sa hon.

Eh..jag vetinte om den...svarar jag.

Min släkting har alltså precis avslöjat att det ska fixas en babyshower för mig .

Hon skriker rakt ut och ber om ursäkt och kallar sig själv dum osv.

Det är min syster som fixat den och jag bara vet hur ledsen hon kommer bli när överraskningen är avslöjad.


Så jag pratade i telefon med en hysterisk arg syster och ja, jag förstår henne.

Hon har tydligen planerat för detta lääänge, så avslöjas allt.


Men samtidigt så är jag ju såklart as glad för att det ska bli en shower:)


Nu tror jag dock att det är ändring på G.

För E går iväg och pratar i telefon och säger åt mig att jag ska be min syster ringa honom.

När vi pratade om att showern ska bli och att den är avslöjad så svarar han"den kanske ändras också, vem vet"


Såklart det vore kul med överraskning, men det blir nog jätte bra hur som!

Och jag är så blödig så jag får tårar i ögonen bara jag tänker på det:)

Bara tanken att folk kommer och firar MIG för att jag äntligen lyckats bli gravid.

Hela den amerikanska idén med shower struntar jag i, det handlar inte om stort och maffigt och massa saker.

Utan om känslan och en kram och att folk är uppriktigt glada.


Så vi får väl se vad som sker helt enkelt.

Veckorna går rätt fort nu, v31 på torsdag.

Och nu när jag börjar jobba lär ju veckorna gå ännu fortare....Hoppas bara min kropp orkar med arbete.


 
 
Ingen bild

anna

14 augusti 2016 13:39

Jag är inne och läser här då och då. Är glad för don skull för jag vet hur det är att kämpa och inte lyckas bli gravid. Har fått veta att min syster är gravid också och vet du vad jag gjorde när hon berättade? Jag började gråta, och inte av lycka utan av sorg (för min egen skull alltså) det kändes så orättvist för hon lyckades på första försöket. Och jag känner mig som världens hemskaste människa, för jag borde ju vara glad... självisk är jag. Jag ska bli moster! Men jag har försökt bli gravid på olika sätt i flera år. Det här är så utmattande. Tänk om jag aldrig får uppleva de du och min syster snart får.

batmanbebis

16 augusti 2016 16:31

Du får vara ledsen. Du får svära och ta avstånd. Din sorg är lika viktig. Men berätta för din syster så förstår hon säkert. Det är ett helvete som många andra inte förstår. Om du vill berätta. Vad har du sökt för hjälp.? Tack för att du läser. Kram!!

 
Ingen bild

M

19 augusti 2016 14:30

Så fint av din syster <3 ni kommer säkert ha superkul hur det än blir! (Var tvungen att fnissa lite åt "Går i centrum och mäter en släkting" hihi, jag vet dålig humor men tyckte att det lät så gulligt xD ) (fattade såklart vad det skulle stå;))

batmanbebis

20 augusti 2016 15:02

Hahaha åh slarvigt.. Och kul ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards