batmanbebis

Alla inlägg den 5 maj 2016

Av batmanbebis - 5 maj 2016 09:45

Övningskörde med min moster och efter en stund så frågade hon om jag ville sjunga på bröllopet.

Min kusin ska gifta sig i slutet på maj och hon ville att jag skulle sjunga som en överraskning.

WOW kände jag, läskigt men jätte gärna!


Min kusin och jag är jämngamla och hans flickvän och jag är väl inte direkt...bästisar.

För ett tag sedan så ordnade hennes kompis en babyshower och flera i släkten blev bjudna, men inte jag.

Jag pratade med henne och frågade varför...hon sa då att hon känt att jag inte tyckt om henne.

Grejen är att hon och jag är väldigt olika, sen var hon gravid och jag kämpade med att själv bli gravid så det var en otrolgit tuff period.

MEN jag var noga med att inte visa detta utåt...Och faktum är att jag har träffat henne vaddå..fyra gånger?

Och då är det på stora släktträffar där hela stora släkten är där.

Så jag blev rätt sur, och tycker inte man utesluter någon sådär som är familj..Men men nu är det gjort och jag ska nu alltså sjunga på deras bröllop.



Min moster kom inte på va låten hette  så hon sa att hon skulle maila mig när hon kom hem.

KUL!


Mailet kom och detta var låten:



Detta är en fantastisk låt.

MEN, jag har övat på den här jag vetinte hur länge, eftersom jag gärna vill sjunga denna, och det går bara inte

Tycker den är så himla svår att sjunga.

Sååååå typiskt att det var den!!!
Men jag ska öva öva öva(om jag nu KAN öva mer) eftersom jag gärna vill ställa upp för min moster.

Min moster som har bett mig om detta och annars aldrig ber någon om något, men som ställer upp för ALLA andra.


Tänkte att jag kanske kan förkorta låten lite och typ göra den till min egen..

ÅååÅÅÅÅ!!!!



En annan jävligt komisk sak jag kom att tänka på angående min kusins blivande fru och graviditet.


Jag träffade henne i oktober på ett födelsedagskalas..Hon kom dit och hade bakat en tårta som hon hade suttit och ätit strösslet av i bilen. Hon sa att hon var graavid juu, och alla skrattade.

Hon pustade och stånkade och kunde inte stå upp,  när hon gick på toaletten så väntade min kusin, hennes pojkvän utanför och typ följde henne helatiden.

Hon jobbade inte och pratade om hur trött hon är och att tiden går så sakta.


Den här veckan, är jag i samma vecka som hon var då.

Jag jobbar heltid och går på toaletten helt själv;)

Jag har alltid tänkt att hon var mer gravid när vi sågs, men nu när jag räknar efter var hon bara i fjärde månaden!
HAHA det är ju helt otroligt.

Två månader senare sågs vi på jul och då var hon typ helt handlingsförlamad och behövde hjälp med allt.


Graviditet drabbar kvinnor på olika sätt, det är jag medveten om.

Men hon var ju så jävla dramatisk och överdrev.



Av batmanbebis - 5 maj 2016 09:35

Igår var jag sådär stormkär i min pojkvän.

Jag är inte det jämt, sådär så det pirrar så det var en härlig känsla.

Intensiv dag på jobbet, vi städade gården med barnen och grillade hamburgare.


Kom hem och jag och E startade grillen och grillade lite, korv och halloumi.

Var mysigt att sitta ute en stund och prata och äta lite grillat.

Sen åkte han till sin mamma, som har bråkat med sin man så hon behövde sällskap..

Lite trisst att han åker nu när jag är ledig och ville göra något.


För ett tag sedan så beställde jag en babybox från babyfroffsen och apoteket, det gick fort och jag fick ett mail om att jag redan kan hämta ut dessa:)

Hade jag vetat att det gått så fort så hade jag nog väntat lite...Apoteket hjärtat läste jag tar åtta veckor.


Idag blir det iallafall att åka iväg till affären och handla något gott till ikväll då det nog blir film och mys med mig själv.

Ska ju inte "unna mig" så jävla mycket då jag måste vara vaksam med vikten, ska inte gå upp så mycket under graviditeten eftersom jag var tjock innan.


Imorgon ska jag nog äntligen få umgås med lite vänner och få sjunga karaoke, det var ett tag sen vi umgicks och det känns härligt att få ses igen:)

Sen på lördag så ska jag på seriemässa, så jävla kul! Dessutom så ställer min kusin ut sina verk, hon är serietecknare

Min syster kommer med tåget hit och vi går dit tillsammans, sen åker vi och kollar på kusinens bebis som föddes i mars.

(där mamman inte bjöd mig på bayshowern för hon trodde jag inte gillade henne)



Sen på kvällen fyller min kompis år, som jag inte pratat med på länge länge.

Han sa en rätt plump sak om min pojkvän vilket jag påtalade för honom, men han bad inte direkt om ursäkt utan var mmer sur på personen som hade berättat detta för mig.

Det är synd, men jag har sagt att det inte var okej och liksom fått ur mig det jag ville.

E är varken glad eller sur men är absolut inte sugen på att träffa min kompis.

Men vi har varit kompisar i många år och han fyller år så jag åker dit och säger grattis:)



Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards