batmanbebis

Alla inlägg den 16 mars 2016

Av batmanbebis - 16 mars 2016 18:31

Ja det är tidigt i graviditeten jag veeet , men nu såg jag en såg vagga som jag tycker är så smart.

Och dom är rätt unika och jag tror inte att dom säljs så himla ofta, nypris ligger runt 1800 och jag hittade en för 500:)

Det är som en ställning med en liten hammock i typ...där man lägger bebis.

Jag tror att man i början har bebisen i babynest i sängen såklart, men tycker detta var ett fint kompliment.


Kanske onödigt, vi får se!

Av batmanbebis - 16 mars 2016 17:21

Jag började med LCHF i november och har lyckats rätt bra ...tills nu.

Det är sååå mycket man inte får äta om man vill ha "lite gott".

Finns ju massor av LCHF bakverk, provade några i början och inget av det var gott.

Idag köpte jag mandlar med barbecue smak, egentligen var det för högt kolhydrat innehåll 10g, men om jag äter halva påsen så får jag i mig 5g och då är det ju okej.

Brukar annars försöka hålla mig till produkter med max 5g/100g.


Men det är svårt nu.

Imorse åt jag frukost, det har jag inte gjort på fyra månader, har inte behövt, men nu var jag hungrig.

Tog en macka med massa pålägg.

Till mellis åt jag två knäckebröd med pålägg.

JAG SKA JU INTE ÄTA BRÖD?!?!


Fan jag kan verkligen inte gå upp massor när jag nu är gravid.

Åt iaf mindre till lunch idag än vad jag brukar, förmodligen för att jag åt frukost.


Annars?
Skulle berätta för min närmsta kollega idag om graviditeten, men så fick hon ett dödsbesked via sms så det var inte läge.

Måste säga senast fredag, sen är hon sjukskriven i två veckor...


På tisdag berättar jag för resterande kollegor då vi har kvällsmöte.


E och jag har bråkat så inatt sov han på soffan och idag åkte han till en kompis

Jätte skönt att han åkte hemifrån för vi måste vara ifrån varandra ibland.

Bara det att idag lovade han och tvätta så jag var ju lagom jävla glad nu när jag kom hem och ser att tvätten inte är rörd.

Jag får helt enkelt lära mig att han inte ska boka tvätt, han har bokat om den 3 gg nu...jag vill liksom ha rena kläder men han verkar inte fatta.

"älskling jag tvättar i helgen det är ju inte hela världen, jag kan handtvätta lite till dig innan?"

Jag hatar verkligen när han förminskar det jag säger...Nej jag vill inte handtvätta jag vill att du tvättar i tvättstugan när du säger att du ska det, är det så svårt liksom?


Imorgon lämnar jag in papprerna till hyresvärden om intresse på en lägenhet här i samma hus, åhhh va härligt om man kanske kan flytta i sommar:)



Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards