batmanbebis

Direktlänk till inlägg 14 mars 2016

Imorgon 8.50

Av batmanbebis - 14 mars 2016 19:15

 


Imorgon klockan 8.50 kliver jag in i rummet för att sedan sätta mig i gynstolen.

Gynstolen som jag var så rädd för i så många år, men som nu är mer en vana.

Men denna undersökning är något annat, nu ska jag få se om det är ett hjärta som tickar där inne.

Jag kommer nog gråta om jag ser ett tickande hjärta, kanske låter det inte sådär högt som man har sett när dom gör ultraljuden på tv...Kanske är det bara läkaren som ser..och bekräftar.

Det kommer att bli så verkligt då.

Jag tror att jag varit gravid i 8 veckor, och har fortfarande inte fattat det.

Jag har tagit tre starka test.


Om det inte syns något.

Hinnsäcken är tom, hjärtat slår inte.

Kommer jag sluta att andas?
Kommer jag att skrika?


Innan allt detta med graviditet blev verklighet så trodde jag att vid missfall så blödde man, men det gör man inte alltid.

Kan dröja flera veckor efter innan man blöder ut allt.


Flera veckor.


Det är ju fruktansvärt.


Jag försöker se detta positivt...Inte måla fan på väggen nu....jag vet inte.

Men en sak som jag verkligen måste försöka fokusera på är....Vi KAN ju bli gravida naturligt.

Under alla dessa år så satt jag ju och trodde "jag kan inte ens bli gravid"

Så lyckas inte denna så kan vi försöka igen, och vi kommer att klara det igen...jag måste tänka så.


Men snälla snälla snälla....ta inte ifrån mig det här.

Ta inte ifrån mig detta mirakel.



 
 
Ingen bild

Eva A.

15 mars 2016 09:20

God morgon,

Lycka till!

Kram. 😀

batmanbebis

15 mars 2016 09:31

Tack kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards