batmanbebis

Direktlänk till inlägg 1 mars 2016

Att hålla masken inför en kollega.

Av batmanbebis - 1 mars 2016 17:47

Jag har en gammal kollega som jag tidigare jobbade med som bytte avdelning, men nu under lovet är hos oss.

Jag minns att jag ofta satt och pratade med henne i personalrummet om hennes liv, kärlek och val av killar.

Redan då berättade hon att hon trodde att hon var gravid..TVÅ GG, detta var när vi precis hade börjat vår utredning.

Jag blev faktiskt sur på henne och sa att hon måste ta ansvar för sin kropp, se till att skydda sig!


För nån vecka sen blev hon sjukskriven för en cysta, jag smsade henne och önskade lycka till med operationen.

Idag berättade hon att det var ingen cysta, det var en graviditet

Hon hade blivit gravid.

Och detta är så konstigt för en som jag, som har försökt så länge

Hon var i v sju när hon började blöda..och jag frågade..."undrade du inte varför du inte hade mens"?


Jag trodde liksom att de flesta tjejerna hade en mensapp idag, eller iaf LITE koll?


Hon säger att hon blev chockad.

Hur kan du bli chockad när du har haft oskyddad sex i två år?


Ahh sånt där gör mig så jävla upprörd!


Och såklart det blev extra jobbigt när hon berättade att allt hände då...när hon var i samma vecka som jag är i nu.


Jag sa inget om min graviditet, utan blev smått orolig

Hon berättade sen att hon hade blött i tre månader....shit:(


Så hon hade utomkveds och hade smärtor och blödde.

Så jag började googla utomkveds

Ahh denna oron!


Men jag har inte ont, och jag blöder inte...så jag ska vara lugn nu har jag bestämt mig för.


Idag fick jag inbjudan till kusinens bröllop...jävligt sent ute måste jag säga...OSA datumet är DEN HÄR månaden.

Brukar man inte skicka inbjudan några månader innan OSA?


Måste försöka hitta en tillställning där släkten träffas också, då jag ska berätta om graviditeten.

I april så fyller min kusin år.

Sen ses vi nog inte förrän juni då kanske på midsommar, och jävlar dit känns det FÖR långt.


Av nån anledning känns det större att berätta på facebook, undra när jag ska göra det..

Kan ju inte berätta där före jag säger till släkten, då skulle dom bli småsura tror jag.

Eller vafan...moster och syrran vet, dom andra bryr sig nog inte såå mycket.


Men ska bli kul och se hur kompisarna reagerar:)


Juste!
E ska på anställningsintervju på torsdag, dom ringde idag..hoppas!


men nu måste jag äta något, hungrig som attans:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards