batmanbebis

Direktlänk till inlägg 26 februari 2016

Plötsligt fredag igen.

Av batmanbebis - 26 februari 2016 19:47

Idag gick jag in i vecka 6:)

Skönt med helg igen faktiskt, jobbade bara två dagar denna vecka, känner mig fortfarande inte helt frisk.

Snyter mig konstant, och det brukar vara ett tecken på att det börjar bli bättre, utrensning liksom.


Satt och skulle beställa fler graviditetstest igår.

Jag vetinte varför egentligen, tror att jag behöver påminna mig själv...kolla om allt är bra.

Läste om en tjej som tog 200 test under sin graviditet...jisses


Och jag tänker lite såhär, man kan förlora det man har i magen utan att det märks, blöndningen kan dröja. Så även om du tar test så har du hormonet kvar i kroppen, och plussar.

Så ett test skulle också kunna lura mig.


Jag tänker såhär att om det skulle komma en blödning, då skulle jag vilja ta ett test,men annars så känns det onödigt.

Jag var så nära att beställa igår, men min syster pratade med mig, och lyckades få mig att vakna, som så många gg förr.


Det är inte så himla långt kvar tills du ska få gå på ultraljud, 15 mars.

Så jag försöker ha det som mål liksom, komigen nu...jag klarar det!


Och NÅNSTANS försöker jag också peppa mig själv...HEY jag KAN bli gravid...Det går!!

Så om detta inte går så kör vi igen, för min kropp kan...


-2 kg sen jag plussade föresten,kommer ju inte kunna fokusera så mycket på vikten heller har jag ju förstått men ska verkligen tänka på vad jag stoppar i mig.


Igår hade jag så galet ont i brösten så jag vågade knappt ta av mig min bh

Tog av mig den och liksom gnydde när jag skulle lägga mig ned, ajjjj va ont det gööööööör.


Så det är ett tecken, och det är ett bra och lagom tecken för v6 så jag ska inte vara orolig.


Igår på jobbet ville jag verkligen berätta, trodde inte det skulle kännas så.

Men när man sitter här i soffan och skriver till folk på facebook men då kommer inte samma sug.

Men NU, jag ville skrika ut det...men sa inget.


Kom till jobbet och tänkte, jag jobbar och är gravid.

Handlade, som gravid.

Sen kom jag på att jag ju faktiskt varit gravid i sex veckor, men bara vetat om det i en.

Hade mensvärk i flera dagar ju, så jag gick ju med tampong:)


Funkar riktigt bra med mig och E, inget tjafs och det är som en helt annan harmoni över oss..just nu iaf:)

Han är otroligt fin mot mig, han lagar mat, fixar, frågar om jag behöver något, kokar te , bäddar om mig.

Han är en sån som gillar att ta hand om:)


Han pussar magen och jag blir aldelles varm i kroppen


Imorgon ska jag övningsköra!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards