batmanbebis

Direktlänk till inlägg 21 februari 2016

Är detta på riktigt?

Av batmanbebis - 21 februari 2016 08:44

Så blev jag sjuk.

Snorig, hostig och ont i halsen, började redan fredag kväll men har nu eskalerat.

Det gör mig sur och besviken, jag var ju nyss sjuk? I januari var jag hemma och det är ju galet hur mycket pengar man förlorar:(

Jag funderar på att hämta ut min astmamedicin, har dragit mig för det för den är ju så himla dyr...men jag vetinte ens om jag har kvar receptet på den...Hmm

Försöker googla om man kan ta sånt när man är gravid, men får inga direkta svar"fråga din läkare"...


Och about that...


Jag tampas med förkylningen och känner inte riktigt att jag har tagit in resultatet jag fick på stickan igår.

Jag har tänkt flera gånger"tänk om den visade fel...tänk om jag går och tror något som är helt fel"


Tänk om graviditeten försvinner?


När jag la på luren med min syster, och det kändes som ett vanligt samtal.

Ett samtal som handlade om"när du blir gravid", ett samtal som vi haft så många gånger...där vi drömmer oss bort tillsammans.


Känns som att jag liksom....måste påminna mig själv..HALLÅ det är på riktigt nu!


E var verkligen fantastisk igår.

Han gjorde te till mig, tog hand om mig, lagade mat, bäddade ned mig mitt på dagen för att vila.

Masserade mig.

Han är verkligen kanon på att ta hand om mig när det behövs.


Vi pratade lite om hur vi måste fixa hemma, hemmet är verkligen inte barnanpassat nu.

Vi drömde oss iväg lite, skämtade om hur vi skulle bli som föräldrar....hur överbeskyddande han skulle vara om vi fick en dotter.


Jag googlade runt efter ett sånt gravtest som visar veckor, hittade ett billigt på apotea som jag beställde.

Känns som att jag behöver ta ett till test och sen kolla om NC har rätt angående veckor.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards