batmanbebis

Direktlänk till inlägg 20 februari 2016

Jag är alltså gravid

Av batmanbebis - 20 februari 2016 10:45

Nu har chocken lagt sig lite.

Vaknade halv sju och satte mig och kissade på stickan...Som ju inte alls var ett sånt där "gladgubbe" test som jag trodde.

Ett plus.

Blev tvungen att fota det och lägga in i en grupp jag är med i...SER NI NÅGOT!?

Ja, ett starkt plus.


Starkt plus.

Helvete.

Gråter inne på toaletten.

Trött och kli i halsen, helvete ska jag bli sjuk igen?


Skickar direkt MMS till min syster.

Timmarna går, alla sover, ingen svarar på telefon, syrrans telefon är avstängd.

När klockan är mer human för en lördag så skriver jag sms till hennes man....BE HENNE RINGA MIG NU!


10.33 pratar vi

Hennes mobil hade dött...hon hade inte sett sms eller MMS.

Hej vad ville du?


Jo...Jag plussade imorse.

Hon börjar gråta.

Jag börjar gråta.

Just detta tillfälle har jag ju drömt om så många gånger, just detta, att få berätta för min syster.

Hon berättar att hon visste...Hon sa att hon för någon dag sen drömt att jag ska få barn i november.

Hon sa att hon haft nån känsla att "snart e det dags".


Knappade in i NC att jag tagit ett test och plussat, direkt ändrades appen och den berättade för mig....


Grattis till DIN BEBIS.

Beräknad födsel 29 oktober

DIN BEBIS är nu 2mm stor


Jag läser MIN BEBIS, flera gånger.

Jag får inte nog...MIN!


Snart fyra timmar sen....och nu känns det som en dröm

Man har suttit och drömt så mycket så nu kan jag inte fatta att det är verklighet


Men också rädd.

Kan jag fortsätta med lchf?

Hur ser mina värden ut?
Bör jag ta mer vitaminer?


Inget är ju säkert att detta ska gå bra...Men jag måste få vara glad...Jag måste låta mig vara glad.

Ska väl ringa mödravården på måndag...

Skrev mail till fertilitetskliniken också.

Hade faktiskt hoppats på att få komma dit, och ta blodprov och bara kolla allt..Bara första gången


Nu vet jag ingenting känner jag...detta har jag ju aldrig googlat om.


När gör man UL, vad händer sen? Hur ofta går man?


Mitt i allt detta så känner jag mig förkyld och sjuk...igen.


Men alltså..........detta är på riktigt.

 
 
Ingen bild

Emmy

20 februari 2016 11:50

GRATTIS!!! 💕💕💕😃😃😃

batmanbebis

20 februari 2016 12:27

Tusen tack!

 
Ingen bild

anna

20 februari 2016 12:04

Mäh, din pojkvän då?? Vad säger han? Är glad för er skull. Vet ju hur väntan och längtan är.

batmanbebis

20 februari 2016 12:27

Haha han är glad:-)

 
Ingen bild

Mi

20 februari 2016 18:15

För fanken, GRATTIS!!🌷💐🌹🌸

batmanbebis

20 februari 2016 23:46

tusen tack!!

 
Ingen bild

Ilona

22 februari 2016 09:33

Grattis!!! <3 :))))) Brukar läsa din blogg och vet hur mycket du har längtat. Så underbart, en så magisk känsla att ha en liten människa som växer inom en och äntligen har ni lyckats :D

batmanbebis

22 februari 2016 10:15

TACK! Det är fantastisk, men jag är lite besviken på mig själv att jag inte kan ta in det, att jag är så orolig..Allt känns som en dröm!!

 
Cija

Cija

1 mars 2016 18:12

Har varit här inne och läst emellanåt och skrivit någongång men nu måste jag bara säga att det "piggade" sig på mina armar och tårarna kom på mig när jag läste detta. vet ju själv hur det var att försöka och försöka och hela den karusellen.

Lycka till önskar jag från mitt hjärta! <3

http://cija.bloggplatsen.se

batmanbebis

1 mars 2016 20:53

Tack för dina ord!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards