batmanbebis

Direktlänk till inlägg 8 februari 2016

Alltså min pappa...

Av batmanbebis - 8 februari 2016 20:41

Min pappa är fantastisk på alla sätt och vis.

Min pappa är en sån som inte riktigt alla gånger vet hur man är just en pappa.

Om jag skulle vara ute mitt i ingenstans så skulle min pappa förmodligen komma och hämta mig eller fixa så att jag kom därifrån.

Min pappa ställer alltid upp helt enkelt.

Men han är mer som en riktigt bra vän, eller som en gammal storebror kanske.

Nu ringde min pappa full, och det är inte så hemskt som det låter men det är ibland jobbigt.

Min pappa har varit full från och till hela mitt liv så det är inget konstigt. Och jag har inte brytt mig så mycket eftersom han aldrig blev elak eller agressiv

Min mamma däremot är äcklig och patetisk när hon är full.

Jag tror jag gjorde det till en vardag, jag tänkte att såhär är alla pappor ibland, fulla.

Min pappa lever för sitt jobb och har jobbat hela helgen, ledig idag och då behöver han bli full

Jag lägger egentligen ingen värdering i det, han är vuxen och jobbar och gör som han vill


Min pappa lever med en kvinna som har varit psykiskt sjuk nu i flera år.

Det smög sig på, sen pang så började hon få för sig saker, vandra runt, springa ut naken och har nu inte jobbat på länge länge.

Så min pappa försörjer henne och gör...ALLT

Min pappas liv stannade upp när hon blev sjuk, från att resa och göra saker så gör min pappa idag i princip inget.

Därför gör jag allt för min pappa.

Så idag ringde min pappa och det lät ungefär såhär:


-Hej, jo jag har tänkt, jag har velat tatuera mig igen så länge, hela armen ner...

(sen så pratar han om det här ett tag...)

Pappa börjar i princip aldrig ett samtal med"Hur är läget", eller "vad gör du"

Han förstår inte vitsen med det.

Han ringer för att han vill säga något, så han börjar med det direkt.

Så även om maten står på spisen eller jag precis skulle gå till tvättstugan så avbryter man inte honom.


Min pappa är stark, ber i princip aldrig om hjälp och helt fantastisk.Så när min pappa sa såhär så släpper jag allt och gör mitt bästa för att hjälpa honom


"Jo jag skulle ju vilja tatuera mig och jag vet ju hur man gör men inte så kul att gå själv. Damen min är ju sjuk sen länge och sen hon blev sjuk så är det så trisst att göra såna saker själv. Jag skulle också vilja köpa en duk till köksbordet,, en rund men man kommer inte iväg och inte kul ensam"


Självklart pappa, jag löser det.

Jag kollar upp en studio och öppettider så löser vi det, och duken kan vi ta i helgen säg bara till!

För min pappa kan inte be någon, och han tycker det är jobbigt och pinsamt. Så jag gör gärna detta för pappa!

Så nu ska jag prata lite med en tjej om vad min pappa vill göra och sen hoppas jag på att han kan boka en tid för att tatuera sin arm:)

Det är en otrolig sorg att han lever med en psykiskt sjuk kvinna. Dom gör aldrig något och pappa lever sällan ut.

Han tjänar bra med pengar, har en fin bil, så det är iaf något. Jag är så jävla rädd för den dagen min pappa inte kan jobba längre.

Han lever för sitt jobb.

Jag vill iaf att när den dagen kommer så ska han veta att jag ställer upp, alltid.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards