batmanbebis

Alla inlägg den 7 februari 2016

Av batmanbebis - 7 februari 2016 20:59

Nu är jag hemma från planeringen av möhippan

Det blev inte alla som planerat men vi blev 4..en stund, och sen tre.

Hon vi var hemma hos var riktigt trevlig

Jag blir alltid så imponerad över hur fint folk har hemma...bara wow.

Tända ljud, tavlor och rent och inte en massa saker.

Mitt hem är verkligen hemskt, och jag vetinte hur jag ska få det fint, Det känns bara som ett hål...stökhål.

Hon bjöd på pastasallad med vitlöksbröd.

Jag valde faktiskt att ta en liten bit av brödet och mozzarella.

Sen kom eftertätten........cheesecake....och det är i princip det enda jag älskar i efterrättsväg....fan.

Så jag tog en liten liten bit, och två jordgubbar...och hallelujah!



Det sjöng verkligen i munnen.

Jag har läst om folk som säger att dom äter sötsaker efter ett tags uppehåll, och dom säger att det inte smakar gott...det är för sött...Det kände inte jag, herregud så gott.

Däremot så tog jag ju en liten bit, kanske hade jag känt så om jag tog större?
Jag kände däremot mig nöjd efter den där lilla biten, så det är kanske bra?

Har absolut ingen ångest iaf, och ser inte detta som fusk då det var något jag valde.


Så imorgon är det dags för jobb igen, jisses va denna helg har susat förbi fort.



Ego
Av batmanbebis - 7 februari 2016 11:48

 


Inget fan av StarWars , verkligen inte men dessa skor är ju fantastiska.


Jahaja...

Sitter med hårfärg i håret och ska strax ta disken innan jag sköljer ur den.

Svinhungrig och sugen på allt idag också, direkt när jag vaknade...Ska göra kesobröd sen och äta äggröra till tror jag minsann.

Sen är det iväg och planera möhippa, undra hur det kommer att gå.

Åh va jag alltid ska jämra mig över att prova nya saker och träffa nya människor....suck.


På torsdag ska vi fira en kollega som fyller år, vi ska ut och äta i stan efter jobbet.

Jag tackade ja..kul

Men sen dess har jag tänkt, näää är det så himla kul?
Jag står ingen av kollegorna speciellt nära, vi ska äta och det kommer förmodligen inte ens passa min diet, blir oftast besviken sen jag började med LCHF och ska äta ute.

Kommer komma hem sent också...baaah

Men jag SKA gå, för det betyder säkert mycket för henne och jag får lägga mina issues åt sidan.


Jag har en kompis, faktiskt hon som ska gifta sig i sommar..hennes liv är super socialt och jag är rätt....imponerad.

VARJE helg gör hon något, med nya människor..Bjuden på middag, barnkalas, födelsedagar, bröllop, barnvakt osv.

Sen märker jag ju hur social hon är, och klart...då får man ju fler bekanta.

Sen har både hon och hennes blivande man bott här hela livet och det gör ju att man, såklart, lär känna folk.


Nej nu ska jag väl sätta igång!

Bild · Ego
Av batmanbebis - 7 februari 2016 01:00

JÄVLAR jag är så sockersugen så jag blir galen.

Idag har varit en ätardag och jag tycker att jag har fått i mig bra med fett men ändå är suget enormt.

Jag vaknade och åt kesobröd med ost.

Sen åt jag bacon med vitkål i grädde med ost.

Sugen IGEN så gjorde jag ostchips med salami på som jag dippade, det gjorde mig spymätt bara.


Gjorde iordning en 2 liters flaska med kallt citron/lime vatten.

Åt fröknäcke med ost och falukorv.

BLÄÄEEEEH skulle kunna döda för två rutor choklad.



Därför måste jag i det här jävla suget påminna mig själv om varför jag äter som jag gör.

Jag har gått ned i vikt, och når snart mitt första delmål

Jag kommer att nå målet för att göra IVF

Jag har fått bättre humör.

Finare hy och hud på hela kroppen.


Jag säger inte att detta förstörs av två rutor choklad, jag antar att jag är rädd för att suget ska eskalera.

Sen antar jag att jag inte vill "unna mig" sånt förrän jag nått mitt första viktmål.


Igår när jag var hos min kompis så var en annan kompis där som skulle berätta om ett bråk.

På bordet ställs det fram en chipsskål, min största last i livet som jag hållt mig borta från sen den november.

Min andra kompis smakar medans jag fokuserar på min kompis som berättar hetsigt utan att andas om bråket hon hade.

Min kompis,...utan att överdriva...sa fem gånger på rad MMMMMMMMMmm gud va gott...MEN GUD VA GOTT..

Första gången tänkte jag inte på det.

Men sen gör hon det efter varje chips.

Självklart vet hon inte mitt sug, så alltså det var ingen provokation..Men tillslut sa jag

"du måste verkligen äta chips oftare om du blir såhär glad"

Är inte lika kul nu kanske när jag skriver om det men det var verkigen komiskt, har aldrig hört nån njuta så direkt...
Och flera gånger på rad...hon sitter och berättar om ett bråk, och sen kommer hon och bara MMMMM men guuud vilka goda chips, ojojoj alltså


Idag var jag påväg och handla chips, var ju sugen på sprite zero och tänkte ta det i samma veva...Eller tanken slog mig.

Så jag insåg att jag nog inte kunde handla läsken när jag hade tankarna om chipsen.



Gud va töntigt det låter egentligen, som att chipsen är nån demon.

Men så är det med mat för mig, den tar över.


Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards