batmanbebis

Alla inlägg den 2 februari 2016

Av batmanbebis - 2 februari 2016 20:00

Jag har begränsat med internet. En deal jag gick in i förut och ångrar rätt ofta.

Innan jag skaffade en laptop så hade jag min gamla skrothög, som dög till att chatta och läsa facebook, så det gick inte åt så mycket internet.

Nu ser jag rätt mycket film. Och när jag var sjuk nu sist så såg jag 2 filmer per dag, och då tog det slut.


I fredags fick jag hem min termometer från Natural cycles.

Jag ska nu börja ta tempen varje morgon för att ha koll på när min ägglossning sker.

Att ta tempen är inget svårt alls, att föra in det i appen är skit lätt, men att fatta den där jävla grafen är skitsvårt.

Nu har jag bara tempat några dagar, men sen är ju tanken att appen ska ha koll på min kropp och min temp och då kunna räkna ut när jag har ÄL.


Lördag åkte vi tur och retur till min systerson som fyllde 8.

Det var svindyrt, och jag fick ett utbrott för mig själv för att jag HATAR att inte ha körkort i dessa situationer.

Men det känns viktigt att närvara vid hans födelsedag, har aldrig missat någon.


Söndag kom jag hem och vågen visade ett tal som jag nog inte sett...ja du....under många år så vägde jag mig ju inte.

Men skulle kunna tro att jag inte sett det sen jag var 18


Vägde bara så i en dag, ahhaha

Dagen efter vägde jag 3 kg mer, så det var en kort lycka...men verklig..För det är såhär viktnedgång ser ut, upp o ned:)


Har googlat lite över alternativ till multivitaminer.

Är inte direkt missnöjd med de jag har men har läst att det skiljer otroligt mycket på innehåll.

De jag fick tips om, kände jag mig för snål för...440 kr för en burk känns galet...Idag betalar jag 79.

Så jag beställde de för 79 men tänkte även kompletera med nässelpulver, som tydligen ska smaka skit, haha men jag får hitta på något sätt att blanda ut det på:)



Annars?
Min kollega är hemma med sjukt barn...igen.

Så imorgon ska det komma nån ny person som ska vara vikarie för henne, hoppas att det är någon bra!


Annars känns det mest som att livet handlar om mat, men det har det å andra sidan typ alltid gjort för mig.

Endel planering krävs när man äter en specifik kost. I söndags var jag extremt sockersugen.

Gick in på konsum och ville verkligen ha allt...ALLT!


Och oftast kommer det sånnahär ryck just när jag ätit för lite fett under dagen.


Snart tre månader utan kolhydrater, endel val har jag gjort som inneburit att jag ätit icke LCHF..

Bla fiskpinnar(som gjorde att jag fick ont i nästan en timme)

Men INGA chips, pasta potatis mjukt bröd...nada..jo justfan åt ju det där brödet jag fick med en sallad.

Ja visst går man ifrån LCHF, 3-4 gg på snart tre månader. Men det är helt ok:)


Om jag räknar från vikten i söndags  så har jag 5 kg kvar tills vi får ställa oss i kö för IVF

18 kg var det när jag började.


I rock!

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards