batmanbebis

Direktlänk till inlägg 18 januari 2016

Åhh, tråååk

Av batmanbebis - 18 januari 2016 20:25

Men fy så tråkigt allt är.


Trots att filmen jag nyss såg var kass så började  jag att fundera.

Det där familjelivet.

Ta bebisen till babysim, åh det såg ju jätte mysigt ut.

Denna ägglossning missade vi helt.

Att man vet om det, att nu gick det inte...Det är en jobbig känsla.

Att man vet att nästa tillfälle ges om två veckor, är också jobbig.


Hela jävla livet, efter att man bestämt sig för att man vill ha barn, består av en jävla väntan.

Vänta på mens, vänta på ägglossning, vänta på svar

Jag tror inte man får glömma att leva mellan alla svar.


Någonstans mellan väntan, så tänker man ändå..............tänk om jag väntar i flera år..Sen går det inte?

Tänk att du står och väntar på ett tåg, i flera år...som aldrig kom?
Hade du inte önskat att du inte stått där? Eller att du kanske hade stått där några gg i veckan, inte jämt?


Nu tänker jag inte alls lika mycket på det.

Så mycket fokus ligger i att gå ner i vikt just nu....Så mitt i all denna kaos, så kanske jag iaf får DET...viktnedgången.


Om jag aldrig blir gravid, så kommer jag iaf få höra BRA JOBBAT över vikten som jag gått ned.

Kanske blir jag lite i fokus då, kanske får jag en klapp på ryggen och man säger"fan va du är bra".


Detta kan inte sägas nog många gånger..men..

Om jag bara kunde påverka detta...dricka lite mer vatten, äta mer broccoli.

Eller...så är det just PRECIS det jag gör? Jag påverkar min fertilitet genom att gå ned i vikt.


Tre gånger har vi åkt med stor förhoppning till kliniken.

Trötta i ögonen, med förhoppning i hjärtat.

Tre gånger har jag gått in i det sterila rummet, lagt mig i stolen och särat på benen under en strålkastare.

E har lämnat sperma, som har förts upp i mig, direkt till livmodern..

De sämre simmarna har sorterats bort, bara de bästa kvar..hejja hejja.

Trots att man rensat bort de sämre.

Trots att man VET att ägglossningen kommer att ske i samban med detta ingrepp, för att man tagit en spruta.

Trots att man för upp dom, direkt mot livmodern...så dom slipper simma.

Trots allt detta, så är chanserna väldigt låga.


Chanserna är alltså låga när man gör såhär, man säger att dom är lika låga som vid samlag.

Vi betalar 10.000 kronor för något som har en låg chans.


Så alla ni som blivit gravida av ett hoppsan, skratta er lyckliga. Ni har ett MIRAKEL i magen.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards