batmanbebis

Direktlänk till inlägg 18 januari 2016

Jag måste skärpa mig!

Av batmanbebis - 18 januari 2016 11:24

Så har jag suttit i telefon med  hyresbolaget och försäkringsbolaget.

Fan va man blir slapp när man har autogiro.

Tidigare så skrev jag alltid på räkningarna när dom var betalda och skötte mig exemplariskt.

Inte nu.

Det visade sig att jag måste betala för två parkeringshyror efter varandra, eftersom man betalar en hyra i förväg, och det hade ju inte jag fattat...Så POW där åkte jag på 143 jävla kronor i förseningsavgift...suck


Försäkringen var det iaf inga prolem med, bara att betala summan.

Sen inser jag att jag nog inte betalat fakturan från en annat internetföretag och det är bara slarv.

Alltid när jag får en faktura via mail så betalar jag den DIREKT, för att man lätt glömmer bland alla mail.

Men NÄHÄ inte nu.

Så jag gräver fram fakturan och ser att den ska ha varit betald den 12e, så jag betalade den nu direkt.

Nu åker jag väl på en förseningsavgift för den också.


ÅHHHH pengar ger mig sån ångest!!!!


MEN en sak som är jävligt bra, är att jag har pengarna.

Jag har råd att betala alla dessa räkningar, och påminnelser och det är ju en jävla bra sak

Måste se lite glädje i det iaf:)


Så idag är jag hemma och sjuk.

Inser att min kollega ska vara hos läkaren hela förmiddagen idag...Så ingen ordinarie är i klassen

Men vad ska jag göra? Jag är sjuk.


Har sovit jävligt konstigt inatt, hattigt och har en konstig djup hosta, skulle nog behöva astmamedicin, inte använt den på länge men nu känns det som att den skulle behövas....700 kr kostar den, men jag orkar inte gå utanför dörren.


Vågen visade -10 imorse föresten.

Glädjen brukar vara kort för min våg föredrar att ligga på -9. Och så är det ju med viktnedgång.

Man väger en sak en dag, sen två kilo mer dagen efter...Har mycket med hormonerna att göra, och vätska.


Men om man utgår från att den nu är -10 så har jag 3kg kvar till mitt första delmål...Det är rätt jävla ballt faktiskt.


Heja mig.

Ego
 
 
Ingen bild

anna

18 januari 2016 18:28

Jag har alltid ångest över pengar. Köpte en vinterjacka för 250 spänn idag och har ångest fastän jag behöver en ny jacka. Helt sjukt.

batmanbebis

18 januari 2016 18:43

Hehe oj, ja det är inte bra..Men vilket kap!

 
Ingen bild

anna

18 januari 2016 18:53

Inser ju att det är knäppt. Jag har råd. Men lägger aldrig pengar på kläder längre. Men ja, ett fynd. Kostade 500 från början så det får man vara nöjd med! Ha en bra kväll!

batmanbebis

18 januari 2016 20:24

Aha, jag köper kläder jämt:) är ju för att jag är mindre nu än på typ 9 år:)
Detsamma!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards