batmanbebis

Alla inlägg den 16 januari 2016

Av batmanbebis - 16 januari 2016 21:36

Det finns en grupp på facebook gjort av en tjej.

Hon lägger upp kläder för auktion för 1kr, sen får folk buda i ett dygn.

Kläderna är för större tjejer. Utbudet för oss större tjejer är begränsat så auktionerna skjuter i höjden.


Jag och några till började kolla lite närmare på detta.

Och man såg att person X oxh Y budade på flera av auktionerna, trots olika storlekar.

Man såg flera av samma personer i budgivningen, men dom vann aldrig.

Så man misstänkte direkt att det var några där som trissade upp budgivningen.


Jag har alltid sökt mig till alternativa sidor, såsom ebay, men visst är det bekvämt att handla svenskt, slippa tull och konstiga storlekar.

Och egentligen gör ju inte den här tjejen något fel, hon lägger upp ett bud, och folk budar....och OJ va dom budar.

Ett par leggings som jag ser på ebay, gick för 200 kr

Såg en snygg batmantröja, och tänkte OH, men skulle aldrig handla den av henne, den slutade på 300 kr.

Så jag började forska, vart ifrån köper hon in alla kläder hon lägger upp för auktion?


Hon själv vägrar att svara när folk har frågat.


Så jag googlade, och gjorde så ett tag...Och idag tror jag att jag hittade sidan.

Flera av plaggen hon lagt ut fanns på sidan.

Så jag sökte och hittade batmantröjan!
Och köpte den, för 100 kr


Men vilken affärsíde, bara på batmantröjan så har hon tjänat 200 kr.

Minns en dödskalletröja som hon la upp, folk blev som galna och budade gärnet...slutade på över 400 kr.

Såg den också på sidan, 180 kr.


Tänk om alla människor bara var lite pålästa och googlade, så slapp man betala överpris.

Bara för att vi är tjocka så ska vi inte behöva betala mer för kläder


Så en jävla affärsidé som jag förstår det som att hon har som sin enda inkomst.




Av batmanbebis - 16 januari 2016 21:28

Och vad händer?
Jag väljer två skitfilmer.


The corpse of Anna Fritz.

Anna förklaras död och skickas till bårhuset. Där jobbar det en kille som är sjuk i huvudet som fotograferar henne, visar upp henne för polarna.

Hela filmen utspelar sig på bårhuset.

Filmen är annorlunda, och scenerna i början är riktigt äckliga, inte med blod och grejer utan med lik..

Svårt att utveckla mer utan att avslöja något.

Filmen var iaf inte bra alls.


Andra filmen var, en ganska snäll man.

Och den var nog sämre.

Handlar om en man som kommer ut efter 12 år i fängelse där han suttit för mord.

Han försöker återgå till sitt liv och göra rätt för sig, få en relation med sin son bla.

Han möter sjuka kvinnor och det är inte ens kul eller underhållande, spänannde att se denna film

Den är bara grå och tråkig, långtråkig.


Så nu ska jag ta och kolla på serien Limitless som jag började med igår, den verkar bra.

Se filmen om ni inte gjort det!


Halsen känns konstig, känns ansträngd, som att jag gått upp för en lång backe i minusgrader.


Bläe

Film · Tips
Av batmanbebis - 16 januari 2016 14:17

Jag läser sällan andras bloggar.
Jag har själv bloggat i många år och gör det mest för min egen skull, för att ventilera.

Men något jag sett här är en blogg om sex, och det måste vara det tråkigaste att läsa om.

Idag hade vi sex...liksom..jaha?
Eller nej, jag såg en blogg om hästar också, den var fan inte heller så kul.


Men ja , man kan ju inte underhålla alla, så passar det inte får man väl klicka bort.


Såg en annan blogg om en medelålders kvinna som fotar sig själv i olika outfits, sittandes på köksgolvet

Det var aldrig nån text utan bara, här är jag

Så sitter hon på golvet, eller gränslar en stol.

Okej.


Nu ska jag fortsätta att vara sjuk.

Av batmanbebis - 16 januari 2016 14:07

Har sovit väldigt konstigt inatt, som att jag har vilat.

Fick ringa och ställa in massagen, jag är inte jätte sjuk men det är ingevidare att ligga på mage med ansiktet i ett sånt hål när man är snorig, gjort det en gång..haha man ligger och flåsar till ljudet av vågor och önskar att man hade nässpray.


Nyss ätit omelett med skinka och kände mig lite piggare av det, ska ta mig en skön dusch sen.

E fick mail om att han ska få komma på en intervju imorgon, så han åkte hem för någon timme sen.

Vore ju kanon om detta ledde till jobb!


Tiden går sakta när man är sjuk, men jag har ingen ork att göra något, att bege sig ut i kylan gör dock susen för luftrören.

Kanske kan hänga ut igenom fönstret?



LCHF gruppen jag är med i är verkligen bra och har gett mig massor av bra tips och råd på produkter och måltider

Men jag märker också hur lätt jag kan åka dit, på att jämföra mig och bli ledsen för att andras resultat är bättre än mina.

Och så är det ju, kroppar är olika, man har olika förutsättningar och olika mycket övervikt.

Men jag ÄR matmissbrukare och har missbrukat mat i så många år, så jag kan lätt falla dit i ohälsosamma mönster.  Det behöver inte betyda att jag kommer att vräka i mig av mat som jag inte ska äta, utan kan också betyda att jag blir besatt och väger mig för ofta och jämför och deppar ner mig.

Jag väger mig redan för ofta, det bästa vore nog varannan vecka. Nu väger jag mig två gg om dagen.


Och det är verklligen så med viktnedgång, det går inte som ett rakt streck neråt...Utan det är upp ner upp ner.

Därför jag måste gå ned iaf 3kg mer än vad fertilitetskliniken kräver.

För att även om jag väger in mig på den önskade summan när det är dags, så kan jag dagen efter väga två kg mer.

Beror ju på kroppen och hormonerna.

Nu har vågen stått på en sak i tre dagar...Och två kg mindre innan dess i två dagar, sådär håller det på.


Nej om man ska ta och kika efter nån film kanske

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards