batmanbebis

Direktlänk till inlägg 8 januari 2016

Fredag och ledighet väntar igen.

Av batmanbebis - 8 januari 2016 21:06

Två arbetsdagar sen helg igen, haha det känns skönt.

Min jobbhjärna har vaknat diekt, ligger och funderar, oroar mig, men framförallt planerar.

Jag kom på hur många gånger jag varit själv eller med vikarie i klassen så jag tänder plötsligt lampan för att kolla hur många gånger det egentligen är

Kommer på att jag kan ju kolla SMS, från min kollega.

15 gånger.

Det är ju helt galet, 15 tillfällen har hon varit borta sen augusti.


Jobbet går bra och det verkar som att många föräldrar väljer extra ledighet eftersom att vi idag hade 17 barn av 26.

Vi har kört frågesport och lekt, haft svenska och ritat.


E hörde av sig och var ledsen, han orkade knappt stå på benen han är fortfarande sjuk.

Jag har inte varit med om att han varit sjuk såhär länge sen vi blev tillsammans.

Jag sa att han skulle se till att vila så ses vi snart.

Men ja det är jobbigt, det tär att vi inte setts sen några dagar efter jul.


Mailade lite fram och tillbaka med kliniken där vi gjort utredning, hon ville att vi skulle boka tid för att samtala om vad som komma skall.

När jag sen berättade om mitt BMI så vände hon och sa, hör av dig när du nått BMI som krävs.

Så nu är det ingen mer kontakt med kliniken, som vi har haft kontakt med nu i över ett år.



Jag har gått ned 9 kg i vikt, känner mig ledsen och hopplös när jag räknar ut mitt BMI och ser att det är rätt många kilo till som krävs, det känns väldigt tufft ibland.

Samtidigt som jag är extremt glad över 9 kg, såklart!

Tänkte ut och fira idag men jag är verkligen jätte trött, och imorgon kl 11 är det dags att besiktiga min bil:)


Så jag ska sitta hemma och se dokumentären" The haunting ground"


Kanske imorgon.........

 
 
Ingen bild

Emmy

8 januari 2016 22:39

Hur bra som helst med -9kg!Fortsätt kämpa du är grym!kraaam

batmanbebis

9 januari 2016 00:42

tack, ska försöka!!
kram!

 
Ingen bild

anna

8 januari 2016 23:51

9 kilo är tamejfan jäkligt bra. Starkt jobbat!

batmanbebis

9 januari 2016 00:42

Det är grymt, och jag ska vara så jävla stolt..faktiskt, och tack!

 
Min längtan

Min längtan

9 januari 2016 15:56

Men kan inte läkaren vara lite flexibel? Jag har hört att om man påbörjat el gjort en västenlig skillnad så ser många läkare mellan fingrarna.
Finns det inget privat alternativ?
Kan du inte göra utredningen nu, eller ett läkarbesök och sedan vänta på BMI i rätt fas?

Lycka till

http://minlangtan.bloggplatsen.se

batmanbebis

9 januari 2016 17:54

Jag tror att om dom kunde vara flexibla så hade som sagtt till.. Jo absolut kan vi göra privat, men jag vill gärna spara 70.000 och försöka gå ned i vikten som krävs:)
Utredningen är gjord och avslutad, och jag vill inte ställa mig i IVF kö förrän jag nått BMI för det skulle nog stressa mig

Tack!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards