batmanbebis

Alla inlägg den 3 januari 2016

Av batmanbebis - 3 januari 2016 20:44

En fantastisk helg hos syster.

Vi har gått i affärer, pratat massor, sett på film och serie och spelat spel.

Min syster är den smartaste människan jag känner. Den mest givmilda, empatiska och så jävla förstående.


Söndag.

Vaknade och började småkika när jag skulle hem.

För ovanlighetens skull så ville jag inte hem.

Jag brukar ha svårt att vara borta en hel helg, komma bort från mina rutiner, ha hänsyn till andras. Jag får alltid en känsla av att jag är ivägen eller att det syns att jag är lat.

Hon frågade om jag ville stanna,  men jag sa nej..


Gick på toa, var ljusrött på pappret och det var då jag bestämde mig för att jag måste åka hem...NU
Jag kan inte hålla upp en glad fasad, låtsass, få frågan..."Kom mensen"

Åt mat, och blev jätte dålig i magen. Gick på toaletten två gånger.

Jag åt enligt LCHF så jag vetinte vad det var

Kom på sen att jag blir ibland dålig i magen iom mens.

Sa hejdå och tog bussen till tåget, hemåt i ca 2 timmar.


Lyssnar på tåget hem på en dokumentär, jag verkligen älskar P1/P3 dokumentär

Den är sorglig, som det mesta jag intresserar mig för handlar om sorg, våld missbruk eller övergrepp

Om en flicka som blir misshandlad av sin pappa, som åker in och ut på boenden, på hem, på sjukhus.

Hon prostituerar sig som väldigt ung, en man köper sex, som visar sig vara en FD polischef.

Detta har, såklart, blivit enormt stort i media. En man som har engagerat sig i jämnställdhetsfrågor och en polischef har köpt sex av en mindreårig, som han dessutom torterat och våldtagit.

Dokumentären är välgjord, detaljrik och aldelles fruktansvärd.

Om det ändå "bara" var männen som förgrep sig och köpte sex av en mindreårig som var idioter, nej...en psykriatiker som äger flera boenden visas vara en otrolig elak människa.

Fyfan.


Jag pausar dokumentären och kliver på det andra tåget, ser en kvinna stå vid sin vagn, vaggandes och fixar till filten.

När blir det där jag?


Livet går lite ut på att ha barn, om man nu vill...
Om det nu inte går, vad ska jag göra då?
Vad är DÅ meningen med livet?


8 kg och att jag verkligen har sockerbantat, räcker tydligen inte

3 försök med hormoner , insemination...räckte inte.

Progesteronet som jag smörjt med nu i tre månader...räckte inte heller.


Det förs in sperma i min livmoder när jag ska ha ägglossning, det är då det liksom"ska bli barn"
Vi fyller på senare på kvällen, fler simmare simmar dit om ska

Nu jävlar har allt klaffat, vi vet att jag har ägglossning och att den sker NU

Men inget.

Detta är så otroligt frustrerande.


Om det bara var som ett test"fan vi missade en fråga, men vi övar lite till så sätter vi den nästa gång".


Det känns så långt borta att bli mamma, så främmande och så omöjligtsvårt att jag ibland kommer på mig själv sittandes att "det kanske inte är meningen...........det kanske finns en förklaring till att det inte går"

Det är kanske meningen att jag ska göra något annat?


Jag har inte gett upp, jag har ju IVF kvar efter att jag gått ner i vikt.

Så inte fan ger jag upp, jag har ju fler test att göra...fler prov att genomgå innan jag får den där drömmen.


Men ibland undrar jag vad jag håller på med?
Vi har sex, jag har ägglossnning, det finns sperma...varför går det inte?

Kanske har jag i alla dessa år bara haft dåliga ägg, jag kanske producerar dåliga ägg..och då går det inte.

Sånt vet man inte  genom ultraljud eller blodprov.


Jag vill så gärna bevisa att jag kan.

Jag kan bli en grym mamma, det känns som min enda mening i livet, att bli mamma.

Att visa att JAG, som har bott i källare, destruktiva platser, missbrukat sex, sålt sex, misshandlat mig själv och min kropp. JAG KAN!

Jag är något, jag är inte den där trasiga tjejen med konstiga föräldrar.

Jag är M, som avgudar sitt barn.


Ögonen fylls med tårar...Och nånstans försöker jag vara positiv.

Jag är en förebild för mina syskonbarn och jag har en syster vid min sida som är så fantastisk så jag ibland måste nypa mig i armen.



Av batmanbebis - 3 januari 2016 20:32

Morgan Alling skulle vara med i programmet stjärnorna på slottet, jag har aldrig sett programmet.

Men nu skulle det handla om hans liv, på internet läste jag ett citat"jag bodde under en bro med min mamma"

Gripande historier har alltid träffat mig och intresserat mig, och jag har läst och hört MÅNGA.

Så ville även höra denna.

Det är uppbyggt på det sättet att det är olika kändisar med varje gång, dom äter middag och vad jag förstår så har dom olika dagar.

Idag var det Morgans dag, han ska berätta om sitt liv, bestämma vad för mat och efterrätt som ska serveras och någon form av aktivitet

Morgan berättade att båda hans föräldrar var alkoholiser, han fortsätter och säga att han bodde en tid under en bro med in mamma. Han minns hur dom sov i en kartong, men att han på något sätt tyckte det var mysigt.

Clair Wikholm kommer med sin första kommentar"oj va mysigt att ha det sådär"

Okej Clair, nu var hon plump och korkad.


Det man inte vet är att hon kommer att fullkomligt bombadera Morgan med elakheter, hånfullhet och ifrågasättande.

Morgan är en människa som har haft det riktigt tufft, när en människa öppnar sig, berättar allt, öppnar upp sina gamla minnen, då håller man käft Clair, eller iaf säger "fyfan"

Clair Wikholm kommer senare i programmet att kalla Morgan för självgod..."ja du är så jävla självgod, alla ville boka dig och ville ha dig..Har du någon dålig sida, säg den nu SÄG DEN"


Här hade Morgan lackat ur, med all rätt..Han hade blivit avbruten, kallad självgod och hans tid under en bro hade glorifierats.

SVT klippte bort detta, det passade väl  inte in i det fina programmet.

Han sa nån dålig sida hos sig, men nej den dög inte för Clair, hon fortsatte:
"Har du inga intressen?"
Jo, sa han mina barn, jag lever för mina barn dom är mitt allt.

MEN GUUUD, utbrister Clair, det är väl inga intressen, alla gillar väl sina barn"


I detta lag så står jag nästan upp i soffan och är så jävla förbannad, VEM tror hon att hon är?
Sådär beter man sig inte!


Clair Wikholm avslutar iaf sin stund i rampljuset med"ja alltså det där under bron är jag lite avundsjuk på, tänk dom som bara legat i vagga och fått massa klubbor, inget spännande"


Håll käften Clair, och SVT borde gått in och bett henne skärpa till sig.

Jag vet att det är tv, men detta är inget jävla big brother där vi ska slåss med bar överkropp och spänna muskler.

Han öppnade upp en dörr som han kanske stängt för länge sen. Och Clair sket på hans dörrmatta och pissade han i ansiktet.


Fyfan

Av batmanbebis - 3 januari 2016 00:50

Vi har inga mer försök efter detta.
Man gör bara tre...
Inga mer mail till sjukhuset första mensdagen.
Inga hormoner. .sprutor.

E bor inte med mig. Och jag vetinte när jag har äl. ..

Hur ska det nu gå?
Var så tryggt med sprutan. .man visste att äl kom inom 48h.
Varför syns inte min äl på test?

14 månader sedan jag spolade mina äggledare.
Efter det har det varit många resor till sjukhuset.
Tror jag lagt ut 10.000 kr på försök och besök.
Tur det finns frikort.

Jag försökte verkligen. ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards