batmanbebis

Direktlänk till inlägg 21 december 2015

Om en vecka är jag gravid

Av batmanbebis - 21 december 2015 18:49

Ja alltså.......

Idag åkte vi till sjukhuset för att göra insemination.

E lämnade prov och vi promenerade runt i stan för att komma tillbaka för ingreppet flera timmar senare.

Vi funderade på att käka lunch men ville inte ha en restaurant utan mer ett lunchställe.

Vi valde thai

Thaimat är något som jag verkligen avgudar, smakerna, hettan ja MUMS

Men den här gången var det verkligen inte gott.

Jag provade biff och lök och tuggade på köttet i en evighet. Kycklingen var smaklös.

Lökringar fanns det, som smakade socker.

Likaså med det som var friterat, socker socker och smaklöst.

Fick springa på toaletten två gg under besöket där, svettades och mådde inte bra

Och jag åt inte ens mycket!

Jahaja...pengar i sjön.


Nu var det iaf dags, 3miljoner spermier var det i röret.

Jag skrek rakt ut..eller jag bara OJ!
Eftersom vi förra gången hade 20.

Blev direkt ledsen och kände att VAFAN
Men läkaren sa att detta var ett HELT normalt test...Det är så med nivåerna, dom går upp och ner i perioder.

Ett prov med 2miljoner är godkänt, och ligger man över det så är det bra, så han sa att jag skulle vara nöjd.

Och dom ringde ju aldrig och bad om mer, så det var  nog dugligt.

Och det gjorde ONT den här gången, det nöps och stickte precis som när jag gjorde spolningen så jag fick lite småpanik...hade tydligen med min livmodersmun(ehh?) att göra, att den typ var stängd(vilket tydligen också var helt normalt)


Så detta är tredje gången, och jag fick veta att man bara får tre gg på sig.

Fick också veta att man absolut INTE ska ta letrozole och sen försöka ensamma hemma, det avböjde han bestämt.

Det som jag varit inställd på:(

Så om detta inte lyckas så är det -10 kg till och ställa sig i kö till IVF.


När jag var klar så gick jag ut till en sköterska som skulle skriva ut ett frikort till mig.

Hon sa "detta är tredje gången va...mmm sista gången , hoppas det tar sig nu, tredje gången gillt säger man ju"

Mmmm sa jag typ

Hon bara: du låter inte så glad och exalterad precis.


Och då blev jag rätt sur.

Jag får väl låta hur jag vill?
Men jag svarade"nej detta är en otrolig press och väldigt påfrestande och något man inte kan påverka själv så då blir man rätt låg"

Då såg man att hon typ hajjade till att hon varit klumpig...mmm jo såklart så är det ju


JA SÅ ÄR DET!



 
 
Ingen bild

Lotta

22 december 2015 20:00

Stort lycka till!!!

batmanbebis

22 december 2015 21:17

TACK!

 
Ingen bild

Emmy

23 december 2015 08:17

Ville också bara önska lycka till och nu jäklar kommer det gå vägen!! Känns som att jag hoppas lika mycket som dig! Kram och God Jul

batmanbebis

23 december 2015 15:24

Tusen tack Emmy, jag hoppas verkligen du har rätt.
Kram och ha en fantastisk jul:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards