batmanbebis

Direktlänk till inlägg 30 november 2015

Julen närmar sig som en klump i halsen

Av batmanbebis - 30 november 2015 20:41

Två år i rad på julafton har jag nu firat hos min moster(och flera år därtill), men det var en känsla som var stark dessa två år.

Familjen samlas, minnen delas, värmen stiger och skratten ekar, stämningen är på topp men jag har en klump i magen.

Tittar på min moster, syster, och deras barn

Där sitter jag, uppklädd bakom ett ensamt paket från min syster och ser på när alla öppnar sina presenter.

Kusinerna får flera presenter av sin mamma, dom gäspar ut ett tack och verkar nästan veta vad dom ska få i julklapp

Jag får inget av mamma, hon hade inte råd.

Man omfamnar varandra och tackar och går iväg och tittar på sina nya saker, hjälper sina barn att öppna sina och monterna ihop det som behövs

Men jag.

Jag sitter där och halvmålar i en målarbok som nån kusin slängt åt sidan för sin nya Iphone.

Om jag bara hade något aldelles eget, som är bara mitt, som jag har skapat..Ett barn

Skulle jag känna större gemenskap då?
Skulle jag känna mig som en del av familjen?


Sitter där i smyg och tittar på min mage och håller inne gråten och tänker"kanske nästa jul"

Nästa jul kommer, jag hade nyligen gjort min spolning av äggledarna minns jag och fick en konstig blödning natten till julafton.

Medan de andra förberedde julfrukosten så satt jag ihopkrupen och googlade om det kunde vara en nidblödning...kanske..gravid!


Största sannorlikhet var det en efterföljd av spolningen men hoppet kunde bara inte lämna mig.

På nyårsafton tog jag mitt första graviditetstest i hela mitt liv, negativt.

Ville sjunka igenom golvet, kändes som att jag gjorde det

Mensen var planerad imorgon, men ...det...kunde...ju vara något.

Efter den känslan, den sorgen, det illamåendet, kommer jag ALDRIG att testa mig innan beräknad mens.


Nu är julen snart här.

Jag kommer inte att ha ett barn, ett barn i magen .

Det var inte min tur denna gången heller.

2015 blev visst inte året jag blev  gravid.

Ska vi köra en repris från 2014 och säga....."men nästa år då jävlar"



Jag försöker iaf med LCHF nu...så...det är väl något.

Så när rummet fylls med godsaker och socker så får jag väl rymma in i något sockerfritt hörn


 
 
J

J

30 november 2015 21:02

Den känslan känner jag igen. Mycket väl. Att ha stor mage på julafton. Håller tummar och tår

http://Ensammedbarnlangtan.bloggplatsen.se

batmanbebis

30 november 2015 21:50

tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards