batmanbebis

Direktlänk till inlägg 29 november 2015

Konflikter i familjen

Av batmanbebis - 29 november 2015 11:57

Min syster och min mamma har haft ett "Bråk" ett tag nu.

Min mamma och min syster har aldrig haft en speciellt bra relation någonsin, men när man själv blir vuxen så ser saker annorlunda ut.

När min syster läser upp konversationerna mellan vår mamma och henne så blir jag rätt förvånad förvirrad och arg.

Min mamma har nog alltid haft en psykiskt sjukdom.

Jag minns aldrig att min mamma gjorde något.

När vi var små så var vi ute konstant, vi bodde i ett område med många barn och lekte ofta ute.

Men vad gjorde mamma alla dessa timmar?
Hon gick aldrig nånstas, hade aldig gäster.

Vi kom underfund med att hon nog pratade i telefon och såg på tv, varje dag, flera timmar.


Min mamma hade aldrig nån kärleksrelation, aldig nån pojkvän.

Men hon hade massor av män, som kom och gick.


Min mamma är en sådan person som gör allt i ett mönster, och allt för sin egen vinning.

Om hon ska hälsa på mig exempelvis så är det oftast för att hon har andra ärenden i närheten.

OM det inte är så att jag behöver henne, om jag behöver henne för något så kommer hon direkt, att få känna sig behövd ger henne näring.


Min mamma smsade min syster att hon tyckte hon var dum och att"jag saknar faktiskt barnen"

Det är ju lustigt sa min syster, för du har inte föreslagit nån gång att du och barnen ska göra något, och jag har inte hindrat dig.


Då blir mamma sur och säger att hon är elak.

Så håller det på såhär.


Min syster hade träffat mamma på stan, uppklädd med en man. Mamma hade tydligen knappt hälsat.

Hur kan man göra så mot sitt barn?

Så som min mamma har behandlat min syster, jag kan inte ens föreställa mig att jag skulle kunna göra det med mina barn.

Ah det finns så mycket att berätta.

Nu närmar sig julen, ja vetinte hur jag ska fira i år faktiskt...Och infektionen mellan mamma och min syster kommer såklart att påverka.

Ahh så trött på drama, räcker att jag har det i min egna relation liksom.


Denna månad har vi inte försökt, så kommer iaf inte bli en stor sorg nu när jag får mens. Är så  inne på LCHF nu också och allt vad det innebär så fokuset kring barnverkstan är inte lika stort.


Nej juste, frukost var det ju

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards