batmanbebis

Direktlänk till inlägg 28 november 2015

I love you like a love song baby

Av batmanbebis - 28 november 2015 00:29

Igår började jag smörja med progesteron igen.

Nyss så beställde jag kläder från två olika ställen, kände behov av lite nytt faktiskt.

Blev hemma ikväll kompisarna hade annat för sig(alla 2 jag har typ)

Är lite småsur på min kompis faktiskt, och jag är SÅ LESS på att bli sur på folk och så ska jag sen ta första klivet.

Såhär var det:
Jag blev bjuden hem till hen på spelkväll, jag sa att jag nog inte kunde för att jag skulle resa iväg.

Veckorna gick.

Kvällen kom om jag var off och hörde av mig till min kompis och skrev"ja jag kommer ju inte, är as trött men E kommer han är på väg.

Då ska min kompis börja spela dum och ja HATAR när hen gör så

"skulle inte du till din syster?"

-jo det skulle jag

"ja, då spelar det väl ingen roll att du är trött du är ju hos din syster"

(här förstår jag inte ens grejen....JAG ÄR TRÖTT, min pojkvän kommer, så..låt det va)

-somsagt E är på väg, hoppas ni får det kul


Det går en timme och hen skriver sen

"Om du inte vill komma så kan du ju bara vara ärlig och säga det, jag blir inte sårad eller så"

Här brast det för mig, jag var inte på topp humör men blir så less när min kompis gör såhär.

Känner hen mig inte bättre?! Än att man tror att jag kommer med nån undanflykt? Jag har sällan problem med att säga nej faktiskt.


Jag svarar

"Va inte så dramatisk, jag skulle dit, det blev inställt, har inga problem med att säga nej till dig"

Fick inget svar


Hen har gjort sådär förut, "va vaddå du är ju bortrest ju":..Inte"skulle inte du resa", utan hen skriver jämt"du är"


Aja, jag blir rätt ofta less på min kompis i perioder, vi är väldigt olika och hen gör många saker som gör mig irriterad.


Efter ca en timme så drog E från spelkvällen. Vi vet att E har problem och det är tufft och jobbigt som det är

När man har det tufft behöver man stöd inte att människor ska ifrågasätta allt


Men såhär skriver samma kompis, dagen efter

"alltså whats up med att E kom och drog efter en halvtimme? det är inte normalt"

mitt svar: nope, inte normalt.

Jag vetinte vad hen ville ha för svar...att jag skulle skriva att "Nä min pojkvän är inte normal", eller att jag inte visste något och min kompis skulle nu"avslöja min pojkvän"

Jag blev iaf ledsen


Min andra (föredetta) nära vän öppnade jag mig för när vi var som mest inne i utredningarna för fertilitet.

Hon sa saker som att min hysteri är inte normal, att jag måste "ta det lugnt", och även hur dumt det var av mig att skaffa barn med någon som är arbetslös.


Sånt där sårar enormt, och jag sa det till henne. Som vän ska du stötta mig inte ifrågasätta mig, jag är ingen 16åring jag är vuxen


Det som jag hade lust att skriva var: Vet du vad som stör mig? Att du varit gravid två gånger och rökt under hela graviditeterna.

Det är lustigt att det är mer accepterat än att min pojkvän är arbetslös.


Det är otroligt frustrerande och se en människa bli välsignad med en graviditet och sen RÖKA!?

Hennes förstfödda hade dessutom andninssvårigheter så det rosslade, men ingen sa såklart att det var pga rökningen utan hon pratade om brosk och grejer.

Så vad är du för vän som ska berätta för mig när jag BÖR skaffa barn?

Jag blir så less ibland, och det är så många vänner jag har börjat bråka med.



 
 
Ingen bild

Mi

28 november 2015 16:46

Fy f-n för människor som ska moralisera över andras val, men gör mycket värre saker själva. Blä!! Sådana "vänner" kan man lika gärna var utan.

batmanbebis

29 november 2015 11:20

Jo jag kände lite så jag med, men sen blev jag såklart sårad och jag vet att jag sa det till henne.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards