batmanbebis

Direktlänk till inlägg 24 november 2015

Going up up up ohh

Av batmanbebis - 24 november 2015 20:22

Har svårt att släppa in E, det är som att det är en vägg emellan oss.

När jag bodde hemma och var kanske 15 år så har jag ett väldigt starkt minne.

Min mamma var full och tog hem folk, folk som tog pengar ur min plånbok.

Dagen efter skämdes hon, och istället för att vara vuxen och prata med mig, eller be om ursäkt...eller..kanske tillomed låtsass som inget alls och vara glad kanske extra snäll....

Så valde min mamma att inte prata med mig...på 10 dagar.

Det är helt galet då jag tänker på det.

Men på den tiden så var det såklart jobbigt, men min mamma är så.

Därför...i detta mellan mig och E så vill jag absolut inte frysa ut honom genom att inte prata.

Vi pratade knappt på söndagen, måndagen var stel men plötsligt så skrattade vi ihop...fast jag egentligen ville fortsätta att vara sur.

Vi stod sida vid sida och lagade mat, tillsammans(jag som avskyr besök i köket när jag lagar mat)

Det finns egentligen inte så mycket mer att prata om

Min pojkvän har en stor problematik som beror på olika faktorer.

Hans uppfostran och uppväxt, men sen har han utan tvivel en funktionsnedsättning, jag misstänker ADHD


Så nu ska han ringa en läkare och be om en utredning.

Detta har vi pratat om förr, men då hände inget, men vi får väl se hur det går nu.


Hans mamma är ego, hans syrra är värre. Hans vänner bryr sig inte speciellt.
Så kanske kan jag vara den starka och stöttande personen för honom?

Den som tror på honom, stärker honom och motiverar honom.


Det är inte min pojkvän som är en elak människa, det är hans problematik som ställer till med allt.



Min pojkvän är en av de starkaste jag känner, och också absolut den människa som livet har varit hårt emot.

Att han då berättar för mig att han tänkt att"kanske ska jag bara dö", gör mig så otroligt otroligt ledsen.

Att han har tänkt så....va ensam han måste ha känt sig med dom tankarna..aldelles för sig själv.


Han vet ju att det är egoistiskt och en feg väg, men han sa också att "ibland är det bara så jävla mycket och jag gör dig missnöjd jämt".


Jag sa också att jag vill vara hans vän. Jag vill vara den personen som han vänder sig till när han mår skit.

Jag vill vara den personen han ringer när han får mörka tankar och mår piss

Att han absolut inte tynger mig med sina problem....I en relation så delar man problem...Hans problem är mina, och tvärtom.


Så jag vetinte....vi får se.

Kom hem i måndags och han hade städat hela lägenheten och diskat...sånt är alltid uppskattat:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards