batmanbebis

Direktlänk till inlägg 14 november 2015

Whitesnake

Av batmanbebis - 14 november 2015 01:23

Vi käkade innan för att sedan ta oss mot Hovet för att se Whitesnake.

Är inget band jag är så förtjust i men går för min pappas skull.

Pappa går sällan ut och behöver verkligen lite livsenergi i sitt liv.

Vi tog en varsin dricka på puben i närheten och plötsligt såg man pappas axlar sänkas och han log stort och sa"nu lever jag".

Min pappa har mått dåligt i många år, hans sambo är psykiskt sjuk och han har tagit hand om henne i 8 år  nu och har glömt bort sig själv.

Musiken var hög och det var fullt med folk, men det var som om min pappa tog upp hela rummet.

Han var så lycklig just där och då, för sin whiskey och hårdrock.


Han upprepade flera gånger hur jävla glad han var att han kom ut på det här, att han tog steget och gick iallafall(han hade tidigare försökt överttala mig om att gå med min pojkvän istället).

Whitesnake var inge vidare, men det spelar ingen roll för jag fick vara där med min pappa.

Jag såg på honom han blundade och njöt och mina ögon fylldes med tårar.

Älskade pappa.

Min pappa som är så egen, så älskvärd, så empatisk och som aldrig aldrig varit arg på mig.

Hela min kropp fylls med kärlek när jag ser på min pappa. Att han bjöd mig på denna spelning, att han ville gå med mig.


Senast jag var ute var för ett år sen, säger han, när du och jag var och käkade.

Förutom det så är det tre år sedan.


Det är ju fruktansvärt.

Älskade pappa, jag såg på honom samtidigt som mensvärken gnagade på mina äggstockar och jag blev påmind om verkligheten, att vi misslyckats...igen.

Tankarna försvann där under spelningen bredvid min pappa.

Det gick inte.

Jag tog hormoner, sju miljoner spermier sprutades in i min livmoder, en spruta skapade ägglossning.

Vad gör vi för fel?!


Men en fantastisk kväll som fick mig att se min pappa lycklig, fast det själv känns som att jag snart går sönder.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards