batmanbebis

Direktlänk till inlägg 9 november 2015

Fota ett dött foster?

Av batmanbebis - 9 november 2015 16:23

Kom till en artikel här omdagen som jag funderat mycket på, och därför såklart måste blogga om


En kvinna på 25 år, väntade sitt 4e barn(lucky her) men fick missfall, minns inte vilken vecka.

Man ser fostret eller embryot, och det är rätt skrämmande...och fashinerande...för du kan typ se en kropp och ett huvud i den där minimala "påsen". Hon hade döpt den, och jag fattar inte varför direkt, för man vet ju inte ens könet.

Kanske blir det viktigt?

Hon blir gravid igen och får missfall...igen....Så på bilden ser man två foster med ett pojk och ett flicknamn

Självklart var artikeln inte Svensk, men hon har fått otroligt många reaktioner.

Personligen så tycker jag att det är väldigt udda och sorgligt, men hon skadar ju ingen eller gör inget olagligt så ..kör.

Det är kanske e form av bearbetning efter ett missfall?

MEN att lägga upp ett missfall sådär i sociala medier det är för mig osmakligt. Det ska väl vara något intimt och privat?


MEN också.........kanske behövs detta i sociala medier? Istället för gravida kvinnor och perfekta förhållanden så kanske vi också behöver se hur verkligheten kan se ut?

Se på detta med ofrivillig barnlöshet, det är ju super vanligt men ingen pratar om det.

Jag pratar iallafall absolut inte om det i sociala medier, och knappt alls.

Detta är min grej, min kamp och jag tror inte den blir lättare för att fler vet om den.

Däremot kan det bli mer känsligt, att folk ska "förstå" eller säga åt mig att"slappna av".


På lördag är min mens beräknad

Och huggen i äggstockarna är borta...

Det jag kände sådär i flera dagar var förmodligen vandringen av ägget. Ägger ska ju vandra och slutligen fästa.

Så fast mensen inte ens kommit så känner jag mig väldigt ledsen, börjar planera när vi kan försöka igen.


Igår var det fars dag, facebook svämmade över med hälsningar från pappor som firade sin första fars dag

Jag läste saker som"att sätta ett barn till världen är inte så svårt, men att vara en pappa kräver mer"

ÅH, ni skulle bara veta.



 
 
lev-i-nuet88

lev-i-nuet88

9 november 2015 18:44

Hej :) Ja, jag har också sett den bilden :O Lycka till!

http://lev-i-nuet88.bloggplatsen.se

batmanbebis

9 november 2015 20:03

Hejsan, tack!...okej vad är din åsikt om det hela?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards