batmanbebis

Direktlänk till inlägg 7 november 2015

Sponsra inte dålig service

Av batmanbebis - 7 november 2015 10:10

Något jag alltid tyckt är viktigt är bra service.

Klart att ALLA vill ha bra service, men det jag gör, som jag trodde alla gjorde, är att om jag inte får bra service så brukar jag se till att jag klagar via mail eller till chef.


Jag gjorde tidigare mina naglar på ett företag som heter HDJ nails.

Det var billigt och det kändes som en prioritering för mig. Förstår inte människor som kan lägga 7-800 kronor på att fixa sina naglar.

Dom har ett stämpelkort också, efter 10 gg får du den 11e behandlingen för halva priset.

Efter den 10e behandlingen fick jag nån infektion på pekfingret och jag bestämde mig för att byta salong.


Bytte salong och där var dom bättre utförande mässigt men fortfarande brister.

För det första är det otroligt irriterande när det inte finns någon som behärskar BRA svenska, då menar jag mer än hej och hejdå.

Sen är det oroligt irriterande att ingen av dessa två salongen respekterar TID, har jag bokat klockan 17 så vill jag börja klckan 17.

OM det nu mot förmodan skulle bli förseningar så är det för mig självklart att man informerar mig om det, ber om ursäkt och faktiskt kanske någon form av kompensation.


Igår hade jag bokat 17.30

Var inte alls sugen på att gå så sent på en fredag. Jag hade 10 stämplar i mitt kort och tänkte att jag måste iaf utnyttja 50%.


17.30 var vi tre kunder i salongen, det var två som jobbade.

Så dom började deala med de två andra tjejerna(inte med mig konstigt nog) och frågade om dom kunde byta tid.

Bara HÄR är det ju helt galet....DOM har gjort felbokningar och det är ju knappast kundens fel.


Den ena tjejen säger att hon kan tänka sig att boka om till imorgon. Killen som pratar bra svenska sitter med jackan på så han verkar vara nån vän till de som jobbar eller liknande... och såhär går deras diskussion..helt otroligt:


Tjej: jag kan boka om till imorgon, vilken tid är det isåfall?

Killen: *Pratar thai med sina kollegor, ganska hetsigt, tre personer lägger sig i och pratar* varav han plötsligt säger..Halv tio..kan du komma halv tio på morgonen?

Tjej: Absolut, är det då dom öppnar eller? När har dom nästa kund efter mig? För jag vill inte att dom ska behöva stressa för att hinna så det blir slarvigt gjort, då går jag någon annastans isåfall.


Kille: *pratar igen hysteriskt med de andra*..Ja nej det kommer bli slarvigt så det är bättre att du bokar hos någon annan.


ALLTSÅ VA?!?!?!? Dom skickar alltså iväg en kund och säger att det kommer att bli slarvigt hos dom?!


Tjejen reser sig upp: Du kan hälsa dom att det är otroligt otrevlig service här och folk kommer inte komma tillbaka om ni beter er såhär.


Okej, jag ska hälsa det säger killen och ler.


ALLTSÅ FYFAN!

Klockan är 17.40 och dom säger'kan du vänta i fem min'.

Här är det inte ens lönt att bli sur, killen som pratar svenska går hem så ingen skulle fatta vad jag sa iaf.

Jag visar en bild på mina naglar, han ler och säger typ att han inte vet riktigt hur..vaddå vet hur?

Jag säger skitsamma och pekar ut fäger som dom har på sin palett av de man kan välja på.


Han börjar, salongen börjar stänga så under min behandling så börjar dom dammsuga och skura golven.

Han känns stressad och trött och jag skiter faktiskt i vilket, detta är hans jobb.

Han gör naglarna och vänder och vrider på handen och sätter den under lampan för att se så det blir jämt..ellernåt.

Jag är klar och går fram till kassan.

Får betala för en ny behandling och jag ger stämpelkortet.

"Vi har slutat med dom där, dom är slut"

Jaha, svarar jag, det står inget om det på stämpelkortet att den går ut så hur gör vi nu?

Jaha okej säger han, och ber om betalt...50 KRONOR mindre..alltså inte 50%.

Jag går utan att säga tack eller hejdå, vilket jag alltid gör


Herregud vilket jävla ställe.

Och jag vet att många många går hit, men gör verkligen inte det..Sponsra inte sånhär skit.

Gå hellre till människor som brinner för sitt yrke och vet vikten av att behålla kunder.

Varje kund ska känna sig viktig och ska absolut inte känna som jag gjorde.

Resultatet blev helt okej, men absolut inte bra.


#naglar #HDJ

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards