batmanbebis

Alla inlägg under oktober 2015

Av batmanbebis - 11 oktober 2015 20:22

I tidningen så kunde ni i sommras läsa om en 23 årig kille som mördat en annan kille.

23 åringen drack killens blod.

Jag vet vem mördaren är.

Vart ska jag börja?
Jag har googlat och läst runt nu på flera sidor, flashback ger ju bäst information, som alltid.

Misstankarna ökade, sen klickar jag på ett foto.

Där.

Helvete.

Ni som följt mig länge(nu utgår ja ifrån att nån har gjort det, haha) kanske minns om en kille jag skrev om.

Som E umgicks med, som jag tyckte verkade lite "konstig".

Nu har han mördat någon,

Han har erkänt och rättegången är den 19 oktober.

Jag träffade ju inte honom många gånger, men vi hade endel smskontakt

E räknade honom som en bra vän.

Fattar ni!?!?!
Han har druckit någons BLOD!??!


Helvete detta är så jävla galet.

E är såklart chockad och säger att han bara måste träffa honom och fråga"vafan hände".


Och jag går in på offrets facebooksida.


:(

Av batmanbebis - 8 oktober 2015 20:52

På lördag ska jag på kalas.

Beställde ju presenten på internet...från hong kong, och den tog tid på sig.

Så jag fick smärre panik.

Men idag kom UPS och E var här och tog emot paketet.

Så nu har jag hans hexacopter här hemma.

Är fan inte lätt att handla till en 14 årig kille, men jag är så nöjd och SÅ spänd på hur han ska reagera på presenten.

Det är som en helikopter med inbyggd kamera:)


Annars?
Har ju varit schemakrångel på mitt jobb.

Jag skrev i mitt schema, fick det godkänt och inlagt i datorn, datorn säger ifrån om tiderna är för lite eller mycket.

Nu, typ två månader senare så inser mina kollegor att NEMEN du jobbar ju mindre än oss.

Självklart är det orättvist, jag ska ju inte jobba mindre när vi alla jobbar 100%

Men dom blev eld och lågor, precis som att det var mitt fel?
HUR FAN KAN DU BÖRJA 8.15 när vi börjar 8, VA VA VA

Ja, jag vetinte, men jag har fått det godkänt.
JAHA, så du FÅR jobba en timme mindre än oss, får du mindre betalt då?!


Ja, ja faktiskt, jag har flera tusen mindre i betalt än er, men det har ju inte med timmarna att göra.

Då blev hon tyst.

Nu är schemat fixat, ingen vet varför datorn godkände det.

Ansvarige sa typ "shit happens"; det var inte ditt fel.

Sagt och gjort.

Sa till min kollega idag att schemat är fixat nu.

JAHA, och ska du jobba igen det du inte jobbat då? FÖR DU HAR JOBBAT MINDRE.

Jag vetinte, du får ringa vår chef och fråga, för du verkar väldigt angelägen, så kan du väl berätta det för mig sen.

Då blev hon tyst, igen.


Jag tänker absolut inte jobba in de timmar som jag "fått gratis".

Eftersom det inte är mitt fel.

Så hon kan ju sitta där och vara bitter, alltså lägg bara ner!
Jag skulle inte ens reflektera hur andra människor jobbar på det sättet.

Klart man reagerar om någon alltid slutar tidigt, men i detta fall handlade det om att jag började 8.15 två dagar i veckan, istället för som dom klockan 8.


Jag är så jävla trött på just HENNE som alltid ska vara så jävla dramatisk över skitsaker.

Sen är jag jävla trött på att hon häller ut min C vitaminbrus.

Precis.

Iaf 3 gånger nu så har jag ställt en kopp med cvitamin i på diskbänken, jag går ut för att dricka upp resten sen.

Då ska hon "städa köket" (fast hon ska vara i barngrupp) och HÄLLER UT min jävla dricka.

Ser man inte att det står något i ett glas?
Och varför måste man hysteriskt ALLTID diska allt och eller ställa in i diskmaskinen.

Jag kan dricka flera gånger ur en kopp...och speciellt när det FORTFARANDE Är DRICKA KVAR.


Jisses.


Övningskörde med pappa en stund idag, övade på att backa och dragläge...igen...lite tröttsamt faktiskt.


Av batmanbebis - 8 oktober 2015 20:48

Du var dum mot någon i skolan, du gjorde en eller flera människors liv till ett helvete för att du hade tråkigt eller själv mådde skit

Nu i vuxen ålder "mår du lite dåligt", och ska be de du mobbade om ursäkt.

Nej.

Du har ingen aning om vilket jävla helvete du kan dra igång, vilken ångest du kan väcka. För att DU mår lite dåligt.

För att du är rädd att du inte kommer hamna i himelen när du dör för att du har betett dig som ett arsel.

Synd.

För att du mår dåligt nu för du var ju "ung och dum"

Lev med skiten då.

För jag vill inte ha din jävla ursäkt, jag vill inte höra att "jag mådde inte så bra".

Nu ska DU känna dig lite bättre så du kan gå vidare i ditt liv.

Och jag då?
Ska jag typ säga tack eller förstå dig?

Nej.

Ge fan i att bete dig som ett arsel så slipper du be om ursäkt sen.



Av batmanbebis - 6 oktober 2015 20:38

Denna fantastiska uppfinning.

Jag börjar med

(när jag kommer ihåg och har lust)
Att ta en sked kokosolja i munnen och sväljer, ekologisk med smak och doft(jag har en från kung markatta)

Sen tar jag en sked i munnen låter det smälta och gurglar runt i ca 20 min.(spotta ut i papperskorg!)


Idag kryddar jag till det med att ha det i mitt hår, ca 30 min innan dusch för extra lyster!

Efter duschen smörjer jag in mig i samma kokosolja, extra på mina fötter som nu blivit torra när kylan börjat att komma.


Har du inte kokosolja hemma så KÖP NU!


frågor på det? :)


#kokosolja

Ego · Tips
Av batmanbebis - 6 oktober 2015 18:30

Idag tisdagen den 6e oktober så åkte halsduken på, mössan och vantar.

JÄVLAR, det är kallt.

Tänker inte börja med vinterjackan ännu, huua!


Idag gjorde jag en kul och spontan sak med eleverna.

Jag sa att vi skulle föreställa oss att det var krig i Sverige, och att vi måste fly.

Delade upp dom i lag och sa att dom hade en väska per lag, en lagledare, vad ska ni packa?

Blev en massa bra och fina diskussioner..

Finn det mat dit vi ska? Finns det micro? Behöver man ta med sig sitt playstation?

Barnen var så jävla bra och samarbetade fint.

Barnen är små så jag fick förtydliga flera gånger att detta var på LEK.

Eftersom en flicka sa vid ett flertal gånger"jag kan packa min ryggsäck".


Annars?
Just nu har jag smått PANIK över att leveransen av födelsedagspresenten inte ska hinna komma tills fredag.

Beställde den med liten marginal, men jag läste på och den skulle hinna komma.

Nu blir jag orolig, kommer jag få avi eller ringer dom på dörren?

Sen mitt i allt så inser jag att jag skrivit in mitt mobilnummer fel på en siffra.

AHH!!

FAN, ska ju på kalaset och det är min älskade systerson som fyller 14.

Mailade kundservice nu och hoppas på ett bra och snabbt svar!

Ego
Av batmanbebis - 4 oktober 2015 18:08

Nu är osten slut igen, jisses va jag äter ost.

E brukar säga"du har ju pengar varför envisas du med att köpa billig plastost?"
Så jag brukar säga okeeej, köpa prästost, som inte alls är lika gott..

Så HEJJA  GOUDA från Garant...


Nu håller jag på att tvätta, skönt att det inte var så mycket

E är iväg och dricker kaffe hos sin egopolare M...:)

Jag vill inte lägga mig i vilka han ska umgås med, men han känns så jävla dumsnäll så jag känner mig tvungen att berätta att M är en egoistisk skit:)

Till middag idag blir det pommes och halloumi i ugn, serveras med fiskpinnar...Udda, precis som jag:)


Och jisses va jag bloggar idag, men jag tror att det är typiskt söndagar.


Jag och E pratade lite om kvällen igår, om att det var trevligt, högljutt och att M är ett ego.

Jag sa att jag fattar inte varför M ska dansa typ sexigt med hans tjejs polare, visst dom får göra som dom vill men jag fattar inte. Då sa E att dom hade pratat om just DET när dom var ute och rökte.

Och M hade uttryckt sig"det är så skönt att inte ha en brud som är svartis, vi raggar på andra men sover sen med varandra...och sen poundar jag henne hårt....höhö"

Sex är inte tabu, sex är normalt.

Men att prata sådär, fattar jag inte.


Jag sa till E"prata aldrig om vårat sexliv sådär med andra, att du ska "sätta på mig hårt sen"

Det är osmakligt och sen fattar jag inte vad andra skulle ha för intresse i huruvuda vi ska knulla hårt sen eller inte?


E sa att "Nää jag är ju inte sån vet du väl"...

NÄÄ TACK o lov för det!

Blä så osmakligt.


E har inte varit här på två veckor och jag har inte direkt haft någon lust till att göra något sexuellt ensam.

Detta innebär att jag inte fått en orgasm på...länge.

Vi hade sex i fredags och jag fick ingen orgasm, en vaginal men jag ville ha en annan..hah

Så idag tänkte jag NU JÄVLAR!


SÅ jag gick och kollade porr medans E pratade i telefon, Jag kände att jag var påväg att komma...rätt fort..efter några sekunder(haha) och ropade på E

Jag pausade för att jag inte skulle komma...och DET skulle jag ju inte gjort.

Jag pausade..trodde jag...knep ihop benen och kände att jag kom...en liten fnutt orgasm

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!

Inga världsproblem men ibland vill man bara ha en orgasm, helt enkelt.

Så E kom in och jag låg och svor och var sur, bra förspel va?


Ska göra ett nytt försök imorgon, med mer tålamod..Och ALLA mina sexleksaker har tagit slut på batterier, samtidigt.

Kharma is a bitch


Av batmanbebis - 4 oktober 2015 12:52

Förra året var jag på en utbildning via jobbet som gav mig otroligt mycket..då...sen hade jag glömt den tills facebook påminnde mig.


Ett av tipsen(som jag säkert bloggade om DÅ också) var att du ska fylla i din kalender med olika färger, för dina olika roller.

Exempel.
Rosa för din föräldraroll.

Blå för din arbetarroll.

Grön för din samboroll


Man har olika roller i sitt liv och det är viktigt att hålla alla roller i fokus och "tanka".

Exempelvis mig själv, jag använder min kalender endast till jobb, så min kalender är bara full med "jobbroller"

Om jag också skulle fylla i min flickvänsroll så skulle det nog vara ganska bra

Exempelvis. gick en promenad med E

Eller.

Såg en bra film tillsamans med E.

Om man väljer att fylla i alla roller så tror jag man snabbt ser, med hjälp av färg, om en färg syns sällan.


Sen ska man försöka se det positiva i varje dag..DET är något jag VERKLIGEN måste träna på.

Jag ser inte positiva saker så ofta.

Så jag tror man måste börja med det lilla..."idag löste du det där bråket, eller du tog det där samtalet med den där mamman"


Tror det är så viktigt att tanka på det emetionella kontot också, all förmycket fokus ligger på mat och träning.


Minns också hur vi fick skriva om vår 80års dag.

Vilka vi trodde skulle vara där och vad dom skulle säga om oss.

Och tänk såhär.

Det du vill att dom ska säga om dig, när du fyller 80..Lev efter det idag.

Vill du att man ska säga att du är en trevlig positiv människa, eller en som är tvär och dryg?


Jag minns att jag grät när jag skrev att "mina barn ska minnas mig som en som alltid ställer upp, som har humor och är trygg"

Jag grät, för jag vet ju inte om jag nånsin kommer att bli mamma.



Igår så jag "bytt är bytt" på tv, tror det var nån repris.

Två tjejer var med, dom fick frågan om dom har barn

"nej vi gav upp IVF karusellen och adopterade istället, sen har vi två fosterbarn"

Var så häftigt att höra nån säga sådär i tv.

Men det är ju galet galet GALET dyrt att adoptera, har inte forskat speciellt mycket i det då det absolut inte är aktuellt för oss. Men det lilla man läst och hört så är det ju absurda summor, visum, och TID.

Fast ja......vad "ska" egentligen ett barn kosta?



Nu är det fertila dagar...E är här, men jag känner mig mest......"jaha"

Känner inte att jag orkar försöka längre, känner att "det får ske om det sker"...iallafall just nu.

Om två månader är jag kanske hysterisk igen.


Det är en otrolig sorg att inte känna längre att man försöker.

Något som har legat i fokus så länge...

Känns som att man har längtat till något...som nu är över....bara det att man har inte några minnen av det.

Mina minnen består bara av mens, tårar, försök och misslyckanden.


Tänkte ju dock testa med progesteronkräm nu dag 16.

Och eventuellt en inseminering i oktober.


Jag kan inte ens just nu fantisera om att ha barn, det är så overkligt.

Som att fantisera att man skulle ha en svans, helt onaturligt och bara........fånigt.



Av batmanbebis - 4 oktober 2015 11:28

Jag tänker ibland på hur jävla komiskt, random och läskigt det var att min syster hittade min blogg.

Vi var på kryssning för ett år sen och då hade hon hittat min blogg via en hashtag om just kryssning.

Hon hade läst lite och typ"oj detta låter ju som vår resa".
Det roliga var att hon skämdes typ när hon sa det till mig" Alltså jag har hittat din blogg, jag läste lite, kände igen mig, sen vet jag ju att du är galen i batman..Men alltså jag läste inte mer..så du vet!"

Kändes som hon förstod att det var viktigt för mig att vara anonym.

Jag vet ju iallafall, till 100% att jag skulle absolut läsa min systers blogg om jag hittade den, skulle inte kunna hålla mig.

Egentligen har jag nog inget emot att hon läser. Hon är ju min bästa vän, hon vet det mesta.

Men skulle nog önska att hon isåfall läste och inte konfronterade mig med något hon hade läst.


Så jag kan egentligen inte veta om hon läser, men hon säger att hon inte gör det.

Jag har ju bloggat rätt länge nu, men en grej med mig är ju att jag läser inte andras bloggar.

Jag tror det skulle vara bra och intressant, men jag har sällan tålamod att just...läsa.


Jobbar du med barn, som jag gör, så är det helt hysterskt och galet att man inte läser.

Brukar berätta det när vi har stora möten eller tillställningar alla pedaoger"jag läser inte, har nog knappt läst 10 böcker i mitt liv".

Reaktionen är sanslös, "hur kaaaan duuu". Sen blir man ifrågasatt som pedagog"barnen då, dom behöver läsning"

Man antar direkt att jag inte läser för barnen för att jag inte läser själv, vilket är fel.

Älskar högläsning.


Helgen nu då.

Var ute igår...igen...ja jag är ofta ute.

Jag har tänkt på vilken fel bild det kan ge att jag är ute så ofta, att jag är en partypingla med alkoholproblem.

Nja......alltså jag går ju ut för att syssla med det jag älskar otroligt mycket, min hobby, min passion...sjunga!

Tanken på att gå ut och sitta på en pub känns inte alls lockande.



Igår fick jag med mig E ut!

Jag frågade, som jag brukade...han sa nej...sen sa han"kanske en stund då"

E och alkohol går inte ihop, och han sjunger inte så jag förstår verkligen varför han inte vill vistas i krogmiljö.

Igår följde han med, satt bredvid mig en stund, ,hörde mig sjunga och det kändes så himla skoj

Hans gamla kompis M kommer in på krogen, M har en dotter tillsammans med E´s syster.


Jag gillar inte M, och grejen med mig är att jag oftast visar när jag inte gillar någon, inte sådär medvetet, men jag märker att jag gör det.

Eller jag vetinte?
Grejen är att jag går inte fram och hälsar....M och hans flickvän kommer in, jag hälsar inte

E reser sig upp och går fram och står och pratar...
Jag bryr mig inte

Är jag elak då?

Egentligen inte..jaag vet ju varför jag inte hälsar..Å andra sidan så kan ju dom komma fram och hälsa också.


M har en fantastisk dotter som han väljer att i princip aldrig träffa, en orsak till varför jag inte gillar honom.

Sen tycker jag att han alltid ska skryta när han träffar E.

Varför kan man inte prata om hur man mår, vad som händer i livet typ....

Nej när M och E träffas(även när jag varit med i typ centrum) så ska M alltid berätta vad han har köpt och om pengar.

Och igår såg jag på håll att M kavlade upp tröjärmen och visade nån tatuering....visa..igen.


E är så jävla fantastisk som person så att jag ibland vill gråta.

Därför blir jag så jävla sur på människor som träffar honom men bara ska prata om sig själva, och vad dom har och har köpt och hur bra dom mår.

Men han då?

E blir som mitt skötebarn för han reagerar aldrig någonsin och tycker någon är ego eller elak, han tycker gott om de flesta människor.


M ringer aldrig E, E har ringt honom flera gånger och frågat om dom kan hitta på något.


E gick hem efter två timmar iallfall, och det kändes okej eftersom att musiken var extremt hög och han fick ont i hvudet.. Jag stannade kvar till stängning och sjöng mera:)


Nästa helg åker vi till syrran, längtar!

Ego

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards