batmanbebis

Alla inlägg under oktober 2015

Av batmanbebis - 22 oktober 2015 18:10

Fruktansvärt.

Förstå skräcken, att veta att detta har hänt på dina barns skola.

Förstå att vara ett av barnen och se detta.

Jag tänker på hur updaterad jag är, att jag läste om detta på min rast.

Men det hade lika bra kunnat vara så att jag inte kollade internet när jag hade min rast.

Precis som många  anhöriga, som inte visste att detta skedde idag klockan 10.00

Att samtalet till alla föräldrar, HÄMTA ERA BARN, måste ha gett en enorm klump i allas magar.


Sen när skolan öppnar igen, lokalerna, byggnaden kommer alltid att påminna om detta.

 I skrivande stund vet jag inte hur många personen gav sig på.

Den 21 åriga mannen hade även tagit ett kort med två elever, alltså poserat framför en kamera.

Och då redan dödat en person.

21åringen dog, och nu får vi kanske aldrig veta varför


Fruktansvärt.

Av batmanbebis - 22 oktober 2015 09:05

Idag börjar jag hormonbehandling !
Skriver på mobilen och håller mig kort.
Fick dessutom en kvällstid nästa besök så det ska nog inte påverka jobbet så mycket.

Yes! !!

Av batmanbebis - 21 oktober 2015 19:21

Fick ju en tid på sjukhuset idag på eftermiddagen

"morgontiderna är slut"

Hjärnan gick på högvarv igår..

Okej imorgon är det tisdag, jag måste gå ifrån jobbet mer än en timme innan dess...för att hinna.

Då började hjärnan.

"Fan jag kan ju inte säga till SAMMA DAG om jag ska vara borta på eftermiddagen, kommer skapa kaos.

Jag får maila sjukhuset och föreslå torsdag eller fredag helt enkelt.

Torsdag blir nog bra

Fredag, funkar inte alls...Sen är det försent.


Såhär låg jag och funderade igår.

Sen började jag tänka framåt..

Om jag nu får börja med pergotime, ska man ta det i fem dagar...hmm när kan insättningen tänkas bli då.

Tänker fem dagar framåt...

Just fan, måste be E komma hit då, han måste ju följa med!


Två timmar har gått och jag bara KAN INTE varva ner, jag blir galen.

Jag somnar.


Vaknar FÖRE väckarklockan, alltså...detta händer inte..Jag vaknar aldrig före min väckarklocka.

Vaknar och tänker, om jag gör undersökningen på fredag...så tar jag pergotime fredag-tis...

Inseminering onsdag, fan...onsdag går ju inte...Och verkligen inte torsdag då har vi halloweenfest.

Vad håller jag på med?
SOMNA OM!



Detta är helt galet, pressen jag har över mitt jobb.

Jag ligger och planerar vilken dag jag kan vara borta.

Jag kan inte bestämma när det gäller detta.

Gyn undersökningen ska göras 2-3 dagar efter mensens första dag.

Insemineringen ska göras efter en hormonbehandling.


Mitt i allt detta, idag, går min kollega ifrån jobbet..i två timmar..för att släppa in en kille i sitt hem som ska rengöra fönster

Under detta har hon ansvar för ett idrottspass som vi får ställa in

Så det fick mig att fundera, vafan håller jag på med?
Folk släpper in fönsterputsare!? Då är väl för fan min inseminering viktigare?!!?


Men såhär blev det

Imorgon 8.30 ska jag till gynekologen.

Och jag hoppas verkligen verkligen att allt ser bra ut.

Det "sjuka" är att jag hoppas det mest för att då är det inte totalt onödigt för mig att åka 1.20 min, och vara borta från jobbet , i onödan.


ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ HOPPAS DET GÅR BRA!

Av batmanbebis - 20 oktober 2015 18:34

Min kära pojkvän.

Låg och tänkte på honom igår, vi har inte pratat på två dagar för att han har haft saker att göra.

Tänker på hur jävla mycket han varit med om de senaste 1,5 året.

Det är fan som att han vore med i en film, hans liv är iblan som en film.


Han har hyrt ut sin lya och blivit blåst av sin vän, hon drog och blev skyldig honom hyror.

Han har blivit vräkt för att hon hade fester utan hans vetskap.

Kronofogden kom in och tog hans saker till ett förråd.

Han åker till förrådet för att hämta sina saker, ingen kan ge honom skjuts så han slänger det mesta av sina saker.


Hans nära vän dog i cancer.

Hans mamma lever med en man som hotar henne till livet så hon flyr honom då och då.

En av hans barndomsvänner har mördat en annan person och sitter nu på rättspsyk.

Han blev rånad på sin mobil.

Han och jag kan inte bo ihop längre, så han får flytta till en bekant.


Ibland fattar jag inte hur han orkar, hur han orkar vara så positiv som han är och oftast glad.

ALLT han äger och har, ryms i en flyttkartong.

Tänk er att ni bara äger så lite saker.


Och vad gör ja då?
Jag stöter bort honom, skriker på honom, har svårt att krama honom.

Fan.

Men jag gör inte detta med flit, men fan allt han varit med om så kan väl iaf JAG vara en kärleksfull och trygg människa i hans liv?



Av batmanbebis - 20 oktober 2015 18:08

Jisses, var otroligt trött igår när klockan ringde och nu likadant imorse, ZzzZZ.

Tråkigt humör och kände mig off och inte alls motiverad.

Hörde av mig till sjukhuset angående gyn undersökningen, jag ska maila dom första mensdagen.

Men ja är fan misstänksam om detta är mensen eller nån annan konstig blödning.

Blodet är ljust och det kommer inte direkt mycket.

Risken finns ju att jag åker dit och att jag har "rester kvar från förra ägglossningen", då blir det ingen kur med pergotime.

Fick en tid, IMORGON 15.15, mailade och frågade om jag kunde få en tid på fredag istället, att komma till jobbet imorgon och be om att få gå tidigare SAMMA dag, ställer till med problem.

Klart man får gå på arbetstid, när det gäller läkarbesök men jag vill ju inte ställa till det för arbetslaget.


Ibland vill jag bara säga vad det är vi håller på med, till mina kollegor så dom fattar varför jag ibland måste gå på läkarbesök...Men nej, detta är privat för mig.


Så jag får väl räkna med att jag kanske behöver åka imorgon, men hoppas på fredag.


Fortfarande beslutsångest angående körkortet.

Har ju bokat en körlektion för manuell.

Men jag är inne på automat.

Kollar på att köpa bil, automat.

Så ska jag vänta med att köpa bil till efter lektionen? fast 80 min lektion får nog inte mig att känna "wow jag borde göra manuell inte automat"

Åh dilemma, och det är så med mig, detta gnar i min hjärna, ja tänker på detta flera gg per dag.



Av batmanbebis - 19 oktober 2015 17:58

Fick kommentarer av er när jag bad om det, ville gärna att ni skrev något ni som följt min blogg ett tag.

Och det gjorde ni.

När jag ibland verkligen går in i mitt bloggande så inser man inte att andra läser.

Men det är ju galet mycket ni delat med mig, ni som följt mig ett tag.

Kom att tänka på det nyss, ni har delat min sorg och rädsla, mina djupaste tankar, depressioner och glädje.


Nån skrev att det jag skriver ibland får henne att "tänka till", det var kul att läsa, för jag själv känner ofta att jag är sjukt tråkig..och gnällig.


Idag.

Barnen var fan as jobbiga, jag blev smått galen flera gånger då dom aldrig lyssnade, ahh!

Jag är så JÄVLA trött på vissa barn som ska säga emot hela tiden, jag kan inte minnas att jag sa emot vuxna såhär som barn gör idag.


Vi satt och hade planering och då står barn och dunkar och lipar åt oss, gömmer sig när vi tittar.

Att ignorera funkar inte heller då bankade dom bara hårdare.

Respekten för vuxna är obefintlig ibland, jag tänker att finns det ingen tanke hos detta barn att "därinne sitter mina fröknar, som är vuxna och pratar ja ska inte störa"


Slutade med att jag reste mig upp, dom sprang ut, jag låste dörrarna och fortsatte och planera.

Ibland är ord överflödiga utan man får ta till handling bara.


Idag kom det också lite blod, inte mens men kanske en ...spottings?...två dagar tidigare än beräknad mens.

Så ja får forska lite i om huruvida jag ska fortsätta smörja med progesteron iaf, man ska sluta när mensen kommer, men detta är ju inte mens?


Nu ska jag äta broccoli och grillad kyckling...MUMS

Ego
Av batmanbebis - 18 oktober 2015 21:23

Har kollat på blocket efter bil.

Det är riktigt skoj att kolla,  vetinte riktigt vad jag ska kolla efter men kollar automat, bensin och har satt en gräns på 30.000 kr.

Det känns så verkligt det här med körkort när man kollar in bil!

Är också lite orolig för hur man ska kunna klara av alla utgifter.

Bilen, lån, försäkringar.. Bilen kommer bli en stor kostnad, men jag vil ju också kunna spara pengar varje månad som jag gör nu.


Nu susar klockan iväg som den ofta gör för mig på söndagar.

Juste, sprayen mot flugorna verkar faktiskt hjälpa, peppar peppar!


Mens om tre dagar, det molar i äggstockarna och jag skulle kunna äta en häst.

Tror att det  tyder på mens, jag måste lära känna min kropp bättre.


Och det där jävla cellprovet, hur jävla svårt ska det vara!?
JAG MÅSTE GÅ DIT!!!!!!!!

FAN, va trött jag blir på mig själv.



Ego
Av batmanbebis - 18 oktober 2015 21:16

Varför är det alltid så att jag mår illa när jag ska shoppa i stan?
Jag tror det har o göra med att jag ränner runt och inte dricker vatten, sen äter jag inte på länge och det slutar med att jag trycker i mig en hamburgare.

Jag svettas och mår illa.

Jag dricker inte vatten för att jag känner till EN jävla toalett i stan.

Jag försöker hitta ett annat alternativ till hamburgare men det är fan svårt...banan?

Klev in på tre olika H&M och hittade inget av det jag ville ha.

Kände mig som en valross i provhytten och mådde riktigt dåligt

När jag åkte in till stan kände jag mig snygg.


Gick till Buttericks, det var verkligen mycket folk där.(såklart)
Perruken jag ville ha hade dom inte i butik längre, inte clownnäsan heller.

Så jag köpte vitt smink och några teatersmink pennor.

Och blod!

Blod blandar man till bra själv men köpte en iallafall.

Teknikmagasinet hade en heldel också, och mycket var billigare där. Köpte röd färg där.

Om både jag och E ska vara clowner så går det nog åt endel färg.

E kan man sminka så jävla kul, rakat huvud kan man måla mycket skoj på:)
Fanns också många läskiga latexmasker som var bra, dom sitter över hela huvudet så det blir nog bekvämare, men varmt!

Ja ska vara en clown i rosa, så läskigt blodigt smink, rosa klänning och rosa hår.

Fundrade också på att vara docka, finns coola sminkningar till det också:)


Kul ere!

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards