batmanbebis

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2015

Hormonerna rullar.

Av batmanbebis - 25 oktober 2015 22:07

Imorgon tar jag sista pillret på min 5 dagars hormonbehandling.

Tankarna sätter igång igen.

Jag hade ju gett upp, men jag kan fan inte ge upp förrän jag har gjort mina tre besök iallafall.

Jag tänker på vad det är som är fel.

Jag tänker, tänk om jag har dåliga ägg?
Allt kan gå "som det ska", men det blir inte befruktat, för äggen är inte dugliga..Då spelar det ingen roll hur mycket vi försöker...Eller...kanske producerar man inte dåliga ägg jämt?
Jag vetinte.


Skönt att också ha fokus på körkortet måste jag säga, det är verkligen något jag rekomenderar till er som försöker, hitta något annat att sätta motivationen och tankarna på.


Onsdag........

Då åker jag in och kollar så det ser bra ut...Hoppas vi får köra insemination lördag.

Är så glad för att jag fick en kvällstid på onsdagen, så slipper man den  här ångesten över att man måste vara borta, igen.

Förra året, om jag inte minns fel då satte vi igång med utredningen.

Har för mig att jag gjorde spolning av äggledarna i november

För jag minns att jag fick skum jävla blödning i december, blödde lite i flera dagar, men ingen mens.

Fick förhoppningar, tog mitt allra första gravtest, på nyårsafton.


Efter det så beslutade jag mig för att aldrig ta ett test innan beräknad mens igen.


Senaste inseminationen gjorde vi i juni

Och nu fem månader senare så kör vi igen, försöker.

Det är en jävla  grej att dra igång detta igen, humöret, känslorna, längtan, förhoppningarna.Tårarna


Ser tillbaka i min mensapp och inser hur lite sex vi har.

Jag har alltid älskat sex, pratat öppet om sex och ja, haft sex.

På senaste tiden så har jag inte haft lust, ork....Och jag märker att det är otroligt tabu för mig.


Jag minns att jag bloggade om det, och fick nån kommentar"guuud ja o min kille kan inte hålla fingrarna borta från varandra"

Well..bra för er, men vad hjälper det mig?


Och jag inser att vi inte har så mycket sex, rekordet på länge var i augusti, visade min mensapp

Maj var obefintlig och juni nästan likaså.


Vi får se nu då.


Om 8 dagar fyller jag 31.


 
 
mammamuxpux

mammamuxpux

25 oktober 2015 23:12

hoppas att det löser sig och att håller tummarna på att det blir en liten.
Kan verkligen tänka mig hur tufft och tungt det är.
Själv åkte jag på en oönskad gradiviet och upptäcke den försent men har i dag en underbar son på 8 månader och 26 dagar gammal.

http://mammatillminson.bloggplatsen.se

batmanbebis

26 oktober 2015 19:51

Tack för din kommentar:)

 
Jan Sandström

Jan Sandström

26 oktober 2015 10:44

Rätt vad det är ska du se att det händer något inne i dig och att något börjar växa, ett litet kryp.
Jag kan förstå att ni har det jobbigt och tyvärr är inte det något som förbättrar chanserna att bli gravid, men vad gör man åt det, inte så lätt att göra men lätt att prata om.

Själv har vi blivit unnade 5 små knyten under 10 år men nu är de knytena stora och ett av dem har fått barn så jag är nybliven farfar.
Det där mes sex trodde man ju alltid skulle vara något och speciellt när barnen flyttade ut, men nu går det 4 månader mellan gångerna, i bästa fall.

Det jag egentligen vill säga är att slappna av är bästa metoden att bli gravid för hur många är det inte som haft det likt er men när det inte blir något adopterar de, och vad händer, hon blir gravid.
Det är lätt för mig att säga men att översätta det till er och i verkliga livet, nä det är ingen lätt sak.

Men jag hoppas det blir något till slut och önskar er allt gott i världen samt en liten "bajsmaskin" att byta blöjor på.

Och jag håller med det där om orgasmen :-)

http://sandstrom.vasterslatt.se

batmanbebis

26 oktober 2015 19:51

Tack för dina ord!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards