batmanbebis

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2015

YES, leveransen är här

Av batmanbebis - 8 oktober 2015 20:52

På lördag ska jag på kalas.

Beställde ju presenten på internet...från hong kong, och den tog tid på sig.

Så jag fick smärre panik.

Men idag kom UPS och E var här och tog emot paketet.

Så nu har jag hans hexacopter här hemma.

Är fan inte lätt att handla till en 14 årig kille, men jag är så nöjd och SÅ spänd på hur han ska reagera på presenten.

Det är som en helikopter med inbyggd kamera:)


Annars?
Har ju varit schemakrångel på mitt jobb.

Jag skrev i mitt schema, fick det godkänt och inlagt i datorn, datorn säger ifrån om tiderna är för lite eller mycket.

Nu, typ två månader senare så inser mina kollegor att NEMEN du jobbar ju mindre än oss.

Självklart är det orättvist, jag ska ju inte jobba mindre när vi alla jobbar 100%

Men dom blev eld och lågor, precis som att det var mitt fel?
HUR FAN KAN DU BÖRJA 8.15 när vi börjar 8, VA VA VA

Ja, jag vetinte, men jag har fått det godkänt.
JAHA, så du FÅR jobba en timme mindre än oss, får du mindre betalt då?!


Ja, ja faktiskt, jag har flera tusen mindre i betalt än er, men det har ju inte med timmarna att göra.

Då blev hon tyst.

Nu är schemat fixat, ingen vet varför datorn godkände det.

Ansvarige sa typ "shit happens"; det var inte ditt fel.

Sagt och gjort.

Sa till min kollega idag att schemat är fixat nu.

JAHA, och ska du jobba igen det du inte jobbat då? FÖR DU HAR JOBBAT MINDRE.

Jag vetinte, du får ringa vår chef och fråga, för du verkar väldigt angelägen, så kan du väl berätta det för mig sen.

Då blev hon tyst, igen.


Jag tänker absolut inte jobba in de timmar som jag "fått gratis".

Eftersom det inte är mitt fel.

Så hon kan ju sitta där och vara bitter, alltså lägg bara ner!
Jag skulle inte ens reflektera hur andra människor jobbar på det sättet.

Klart man reagerar om någon alltid slutar tidigt, men i detta fall handlade det om att jag började 8.15 två dagar i veckan, istället för som dom klockan 8.


Jag är så jävla trött på just HENNE som alltid ska vara så jävla dramatisk över skitsaker.

Sen är jag jävla trött på att hon häller ut min C vitaminbrus.

Precis.

Iaf 3 gånger nu så har jag ställt en kopp med cvitamin i på diskbänken, jag går ut för att dricka upp resten sen.

Då ska hon "städa köket" (fast hon ska vara i barngrupp) och HÄLLER UT min jävla dricka.

Ser man inte att det står något i ett glas?
Och varför måste man hysteriskt ALLTID diska allt och eller ställa in i diskmaskinen.

Jag kan dricka flera gånger ur en kopp...och speciellt när det FORTFARANDE Är DRICKA KVAR.


Jisses.


Övningskörde med pappa en stund idag, övade på att backa och dragläge...igen...lite tröttsamt faktiskt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards