batmanbebis

Direktlänk till inlägg 23 september 2015

Onsdag

Av batmanbebis - 23 september 2015 19:43

Regnet öste ner precis 8.30 när vi ringde in för alla barn, sköönt!

Klockan tio ringde dom från min kollegas sons förskola, han är sjuk...igen.

Jag tror detta är sjätte dagen hon är borta, sen augusti.

Hon var ledsen och klart man inte kan bli sur, pojken är sjuk!
Det gäller att tänka om fort, som alltid i mitt jobb.

Synd bara att många andra inte tänker, så jag får tänka själv.(hoppas det syns på min lön sen)

Fick veta att min kollega sagt en dum sak till en förälder och barn....igen.

Mamman hade pratat med en annan kollega och bett henne säga det till mig.

Jag känner mig jävligt förbannad och sur.


Vi är pedagoger, och självklart gör vi fel.

Men vissa fel är inte okej.

Och nu är det dessutom andra gånger bara sen skolstarten i i augusti.

Så jag gick till min chef.

Sa att JAG inte kan handleda min kollega, det är chefens jobb.

Jag sa till min kollega igår att hon INTE skulle prata med mamman om vad som hänt, att jag hade läget under kontroll.

Men sen hade hon visst gjort det, fick jag höra idag.

Och sagt opassande saker.


Så jag hoppas faktiskt att hon får en läxa, jag är trött på hennes jävla barnsyn.

Jag är trött på att hon säger "Åhh han är så söt", ja han är söt men varför ska du påpeka det? JAG FATTAR INTE?!


Sen beskriver hon barn så lustigt "kalle, han är jätte elak"..."johan, åh han är så gullig och snäll".


Jaha?

Hur är du själv då?

Vi ska inte uppfostra barn, men det verkar hon ha missat helt.

Hon har inte ens någon pedagogisk tanke i sitt sätt utan bara är.....klumpig.

Imorgon får jag veta var chefen sagt och jag HOPPAS att hon inte mesat.


Annars?

Jag tvättar..spännande värre.



Mitt X hörde av sig, han har skrivit "god jul" "glad påsk" "hoppas du mår bra"..ser jag p tidigare meddelande i chatten på facebook.

Vi var tillsammans för 7 år sen.

Han malde på hur det var med hans barn och hur dom hade det , hur det gick i skolan.

Jag var vänlig först och lyssnade men sen blev han aldrig tyst

Då sa jag , att "man brukar inte mala på om sina prolem när man inte pratat med någon på 7 år"


Jag är trött på att vara trevlig, varför ska jag lyssna på hans jävla problem?
Skiter väl i honom?


Mamma smsar mig och säger att jag ignorerar henne och stöter bort henne.

Sa ifrån då också..stöter inte bort dig och tycker det är väldigt elakt att säga så till mig.

Jag har mitt liv och mitt mående men du är välkommen att ringa mig eller smsa, any day-

Är trött på att människor som mår skit ska ösa sin skit över mig.


Står det papperskorg i mitt nylle eller??

Ego
 
 
Ingen bild

anna

23 september 2015 20:47

Good for you! Att du säger ifrån alltså :) så jäkla bra!

batmanbebis

24 september 2015 20:01

Ja, det är en skön känsla efteråt:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards