batmanbebis

Direktlänk till inlägg 22 september 2015

#hyllafetma

Av batmanbebis - 22 september 2015 20:03

Visst är det provoerande?
HYLLA fetma.

Men det är ju skit farligt!
MAN KAN DÖ!

Det är ett hälsoproblem.

Lady Dahmer fixade denna hashtag igår efter inslaget i Malou efter tio.

Och...kom igen nu.

Är det så, att folk nu kommet tänka WOHOOOO här ska frossas, LÅT OSS BLI FETA.

Kommer nån om tre år skriva under #hyllafetma till Lady Dahmer "helvete nu är jag fet..skulle aldrig gått på detta"



Att var fet är ju det värsta som finns.

Vem fan vill vara fet?
Du är ju äcklig och lat.

Ja men absolut, såhär tycker massor av människor.

MÅNGA kvinnors värsta mardröm vore att bli fet.

Så se #hyllafetma med lite ironi...lite komiskt.


Feta människor är lata.


Människor överlag är lata, är det något nytt?
Vi är extremt lata om du jämför med oss på 50talet.

Varför är det mer okej isåfall att vara smal och lat än fet och lat.

 


Är det mer okej att vara lat om man är smal?

Att vara smal är ju ABSOLUT inte lika med att man har en aktiv livsstil, eller att man har en god hälsa.


Men man kan liksom luta sig tillbaka som smal, för man är ju inte fet.


DU som individ får ju absolut styra över hur du själv vill att din kropp ska se ut.

Trivs du bättre som smal, så var det..absolut!
Men lägg inte DINA värderingar i andras värderingar.


Det som är bra för DIG behöver inte vara bra för mig.

 


Överviktiga människor har det otroligt tufft i samhället.

Om man nu accepterar sin övervikt så spelar det ingen roll, folk ska alltid ha en åsikt..upp i ditt ansikte.


I media visas vi bara om det är Biggest looser, eller om Anna skipper ska håna oss

I barnprogram och tecknat så är det sällan den vackra prinsessan som är tjock eller hjälten som räddar hela kungarriket.



Vi pratar om att vi måste lära våra barn HÄLSA, fast skämtar du?
Från väldigt liten ålder så lär vi våra döttrar vad som är vackert, dom ser på barnprogram hur vackra prinsessor ska e ut och många har en mamma som har ångest högt framför spegeln.

Pratar du inte alls om kroppsideal med dina barn så kommer dom se det iallafall, i samhället.


Vet ni att det på RIKTIGT finns överviktiga människor som inte går ut

Människor som precis du och jag önskar att skaffa barn, en relation, gå på en rolig fest och klä upp sig.

Men dom vågar inte, för det finns människor som säger rakt ut hur fula och äckliga dom är.

Ja, vuxna människor.


Tillslut blir man rätt less, på världen och människor....

Det är inte okej att säga rakt ut hur äcklig någon är pga hudfärg, fast att man är tjock är ju lite äckligt..så det måste vi informera alla tjocka om.............



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards