batmanbebis

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2015

Facebook ger folk ångest.

Av batmanbebis - 18 augusti 2015 17:17

Hur beroende är du av facebook?
Jag är absolut beroende och skäms inte alls för att säga det.

Med beroende menar jag att jag kollar facebook varje dag

Om jag inte kollar, så vet jag iof inte om jag får abstinens, så jag vetinte om det räknas som ett beroende då?


Jag tycker det är ett smidigt sätt att hålla koll på folk.

Få en överblick vad som händer i människors liv,

Idag så ringer jag aldrig nån och har längre samtal, annat än min syster.

Och jag tycker det är rätt skönt.


Jag har över 200 vänner på facebook, vilket egentligen är aldelles för mycket.

När jag skaffade ett konto så fattade jag aldrig hur stort det skulle bli så jag addade alla jag kände.

Även om jag bara träffat dom 2-3 gg.


MEN

Facebook har en baksida som jag tror att vi många gånger inte inser.

För att många skriver ju om bra saker, och många överdriver nog lite.

Allt är bra, i sommar ska vi bada, åka till landet, grönalund, liseberg, mormor och grekland.

Många skriver inte om separationer, tomma plånböcker, misshandel eller bajsblöjor.

Och det är klart, jag vill inte dela med mig av det mest privata, men gärna av det som är kul och bra!


Flera gånger har det kännts som att "alla har det så kul och gör massa roliga saker".

"alla har så många kompisar att umgås med"

För det står det ju på facebook.


Jag har en bekant på facebook, en sån som jag aldrig träffar.

Jag har nog inte träffat honom på 7 år.

Han gör alltid så jävla roliga saker.

Känner mycket folk, åker runt i landet till olika människor

Har fin bil och har precis gift sig med en skitsnygg tjej.

Jag har bara tänkt, wow va kul dom verkar ha det.


Idag skrev han ett inlägg om att dom ska separera.

Dom gifte sig ju nyss?

Så livet är inte alltid vad det ser ut att vara..

Och det blev så tydligt iom just detta.


Så jag tror man ska försöka läsa allt med en nypa salt.

För jag tror man tar åt sig och jämför mer än vad man märker av.


Ego
 
 
Ingen bild

Lotta

19 augusti 2015 06:54

Så sant! Facebook ger också upphov till en känsla av utanförskap . " nu träffas dom utan att ringa mig" osv. Utan Facebook hade man ju inte vetat och inte mått dåligt heller. Fester som man inte blev bjuden på. Kompisar som skaffar nya kompisar. Verkar förstås svartsjuk och missunsam. Tror vissa har behov av att visa alla hur mycket som pågår och att just dem är med, men inte alla. Så känner jag iallafall!

batmanbebis

19 augusti 2015 19:30

Känner precis som du Lotta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards