batmanbebis

Alla inlägg den 16 augusti 2015

Av batmanbebis - 16 augusti 2015 19:37

Imorgon är det dags.

Jag har haft en vecka barnfri tid.

Jag har målat elevernas toaletter.

Vilken otrolig boost det har varit för mig. Jag inser hur jävla osäker jag är på mig själv, och har så enormt höga krav.

Stod och svor när jag skulle måla, och den där maskeringstejpen hamnade snett hela tiden

Men jag klarade det!

Och detta är första gången jag målar och det blev fint, ett riktigt upplyft.

Imorgon kommer 15 förväntansfulla elever med deras föräldrar och jag ser verkligen fram emot detta!


Men för alla är det inte en dans på rosor.

Det finns barn som har en stor klump i magen av tanken på att komma tillbaka till skolan.

Kanske blir man retad, orättvist behandlad, kränkt eller så är man rädd

Precis som när sommarlovet börjar så är det en ångest för många av barnen, att veta att man kanske inte får någon semester

Och att en utlandsresa, eller ett besök på skansen är bara att glömma.

Många barn spenderar sommaren i sin lägenhet, kanske med föräldrar med missbruk.


Därför ska man inte göra en så stor grej av"vad har du gjort i sommar"

Men jag tycker också att man ska prata om vad man gjort, för många elever vill berätta. MEN man ska också vara tydlig med att bara för att dom varit på grönalund så är inte din upplevelse, och din sommar när du "bara varit hemma", mindre värd, eller tråkig!


 


Fixade naglarna idag.

Gjorde dom sist i början på semestern, så dom var långa och spetsiga och jag tyckte inte det passade för skolstarten.

Vill ju inte råka riva barnen.



Allmänt · Bild · Ego
Av batmanbebis - 16 augusti 2015 19:23



Tydligen så är det inte så lätt att vrida b   ilder eftersom jag inte fått någon kommentar på hur man gör.

Så jag kör på felvridet.

Detta fick vi till förrätt, smakade inge vidare.




Till varmrätt så var köttet verkligen gudomligt, jag tror det kallades minutbiff....MUMS

Den där lilla fyrkanten där var ingen höjdare. Kollegan sa till om att få stekta grönsaker istället och det såg ju himla mycket godare ut, men men.

Jag äter ju aldrig ute så det kändes lite lyxigt!

     

  


 

Fantastisk natur och det var kanon väder!

Första gången på hela sommaren jag smörjde in mig med solkräm.

Båten hem var abonnerad bara för oss..Vi frågade en av de yngre killarna som jobbade på båten om han hade nån högtalare. Sen kopplade vi in en mobil och hade schlager musik på hemresan hemåt.

Jag var helt slut när jag kom hem. Hade nog faktiskt solsting, varit ute hela dagen i solen och bara druckit en flaska vatten.Inte bra.

Hade extrem huvudvärk och vaknade mitt i natten och tog en alvedon.

Hade ont i huvudet när jag vaknade dagen efter...Men jag baljade i mig vatten.

Sen drog vi till en utomhusfestival och mötte upp några vänner.

Jag tog med mig min tältstol, vi köpte lite öl och cider och mös och lyssnade på musik!

Provade dessa:


 

Köpte strawberry lime. Det var absolut inte värt.

Innehållet var ju iskross, men smakade typ bara vatten. Smälte jätte fort och blev bara vätska.

Men absolut så funkar den ju om det typ är en kanonvarm dag, svalkande..Men detta är inget jag köper igen.


Nu är det söndag och jag känner mig super nöjd över helgen och dess innehåll.

Har precis käkat lax potatis och den där goda filsåsen som man fick i plugget, MUMS!



Av batmanbebis - 16 augusti 2015 12:03

Inte bloggat sen i onsdags, det var ett långt uppehåll.


E är här och min lägenhet fylls med kärlek och det är jag tacksam för.


Fredagen var det kickoff med jobbet.

Jisses vilken jävla fantastiskt dag!!!


Vi var uppdelade arbetslagsvis och vi gick runt och skulle utföra olika stationer, handlade om gruppövningar.


Jag skulle väldigt gärna vilja ha hjälp med hur jag kan ändra bilderna jag lägger in.

Är rätt trött på att alla bilder jag lägger in hamnar på sné.


 

Detta är jävligt irriterande, jag har försökt att googla och jag har frågat här i bloggen X antal gånger, hjäälp!


Så får jag hjälp, kommer fler bilder:)


Och nu blev jag sur för att jag inte kan lägga in alla bilder, för dom hamnar på sné så nu har jag int lust att berätta mer om denna fantastiska helg..haha


HJÄLP! 
  



Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards