batmanbebis

Alla inlägg den 5 augusti 2015

Av batmanbebis - 5 augusti 2015 13:24

Tidigare i år så fick jag en ny bekant.

Har fått flera nya bekanta som jag nu umgås rätt intensivt med.

Hur som, så bjöd hon mig på middag tillsammans med flera andra.

Hon frågade om jag ville vara toastmadam på hennes bröllop.

Jag måste säga att det kändes extremt konstigt, eftersom jag inte känner henne..Har träffat hennes barn och man EN gång?!

Men jag tackade jag, med allt va det innebär.

Så augusti 2016 är det dags!


Månaderna gick......

Min kusin gick ut med att han och hans sambo ska gifta sig.

Tror att dom sa att det är dags maj 2016.


Sen häromdagen grillar vi lite tillsammans med nya bekanta.

Då berättar min kompis att hon börjat träffa sitt X igen.

Hon sa att "dom hör liksom ihop".

Jag har ingenaning om vem han är eller något..

Men ja, nu ska dom gifta sig.

Han bor nu i Grekland, dit hon har planerat sen länge att hon ska på semester

Men nu berättade hon att hon ska stanna där i tre månader istället.

Deras giftemål blir inte förrän 2017 eftersom hon är kompis med hon som gifter sig 2016 så blev det lite kaos med två bröllop(hon ska fixa maten och cateringen på det bröllopet)


Hon berättade att det ska ske utomlands.

Och att hon ville att jag, tillsammans med tre tjejer till ska stå på scen o göra en grej i typ 40 min.

Också skit kul såklart!


Ja , massor hinner ju hända på två år såklart.....så vem vet.


Jag tycker det bara är lite ballt,jag har ju aldrig varit på bröllop  vuxen ålder.

Kusinens bröllop ska förståss bli speciellt, eftersom det är inom familjen, jag tror det var typ min syster som gifte sig sist...Och det var ju inte ens i kyrka eller stort alls..tror det var typ 2001.



Första bröllopet kommer jag ju"jobba", det är rockabilly inspererat och ja kommer typ inte känna någon.

Kusinens bröllop, ja du..Dom har varit tillsammans i lite över ett år bara, men jag tror hon är mycket för att det ska se perfekt ut och vara fint.


Det är ju tänk att min pojkvän såklart ska följa med också men han demostrerade direkt till kusinens bröllop med kostym, ahahaha.,,rockabilly är nog mer hans grej.


Min syster ba..."du kanske är gravid på hennes bröllop när du ska va toastmadam"

Fan jag hatar när hon säger sådär, men ändå är det ju fint på något sätt.


Nu har iallafall alla ungar ploppat ut på facebook.

Det var ju väldigt många som kom nu under dessa månader

En bekant kom ut och sa att hon var gravid igår iof, men det är ingen jag umgås med.


Ahh, mycke tankar.....som vanligt;)

Av batmanbebis - 5 augusti 2015 13:11

Vad hände med mina fyra veckors semeter?

Jisses va fort allt har gått, och det känns faktiskt som att jag inte har gjort något.

Inatt har E mått dåligt så han har knappt sovit.

Han petade på mig vid nio och sa att han skulle ut och ta en promenad, han sa också att han gjort iordning frukost till mig som stod i kylen:)

Jag kravlade mig upp vid halv elva, jätte trött.

E kom hem dyngsur från promenaden, det hade börjat ösregna.

Nu verkar det dock som att himelen är rätt ljus skulle ju bli jätte dåligt väder idag?


Jag sa att han borde gå och lägga sig och vila då han inte fått mer än två timmars sömn.

Få se om jag får upp honom sen, haha, han är ju inte den lättaste att få upp.

Men jag är också trött...måste bli bättre på att ta mina vitaminer.


Fan, sista semesterveckan.

Man har ju ångest varje gång man ska börja jobba igen.

Men man är på jobbet två dar sen är allt som vanligt igen...

Första dagen är alltid seg, då sitter vi i matsalen och har planering och möte.

Jag ska jobba med en HELT ny människa, så det känns såklart kul men också pirrigt.

Har ju jobbat med samma männniska så länge.

Nya barn, nya kollegor.

Men jobbigast blir nog att inte få komma hem till sin pojkvän på kvällen, jag har verkligen varit bortskämd med att maten är klar när man kommer hem.


Och jag tror väl att allt det här med "barnverkstan" kommer att väckas igen när man är runt barn.


Men nästa år ska jag fanimej åka utomlands, är så härligt att ha något att se fram emot

Förra året hade jag så tur så jag var ju iväg till Turkiet både i april och agusti.


Men jag tror man får se det goda i den här sommaren också.

Vädret har ju varit hemskt så man har ju inte haft de bästa förutsättningarna.

Men jag har umgåtts en heldel med vänner iaf:)



Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards