batmanbebis

Alla inlägg den 4 augusti 2015

Av batmanbebis - 4 augusti 2015 20:40

Tjejen med cykeln ställde in, så vi gjorde nya planer.

Jag ville äta lunch ute med E och är(som alltid) sugen på thaimat.

Hittade ett ställe i närheten som såg mysigt ut, inte thai men orientaliskt

Mysig och mer restaurang känsla.

Ett tips till er från mig:


Lyft ALLTID på locken och kolla vad som serveras innan ni betalar.

Detta var det som fanns:

Vanlig pasta.

Stekt potatis.

Köttfärs.

Fisk i dillsås.

Något fancy som såg ut som kyckling.mmm mums tänker jag, tar två skopor...vid bordet och första tuggan märker jag att det är falukorv i nån form av tomatsås.(!!!)


Nån form av kött.

Paprikor fyllda med köttfärs och ris(supertorra)


Vart i helvete är detta orientaliskt?
Och det stod dessutom att man skulle ha 12 rätter.

Vi åt, jag var sur.

E fick dessutom ont i magen.

Jag köpte en piggelin.

Sen promenerade vi runt lite, köpte nya fiskegrejer och handlade melon på willys, var fan super billigt.


Beställde dessa på systembolagets hemsida:


 

Du har dom i frysen i ca 8 timmar, sen häller du upp i glas.

Äts med sked eller ett brett sugrör....tycker den låter smaskens!

Men ÅTTA dagars leveranstid trodde jag inte...oh well.


Juste, beställde nya glasögon också.

Och kompletterade min synundersökning med det som behövs för att skickas in till Transportstyrelsen.

Skickade efter blanketter hem för hälsodeklaration också:)


Ska bara fråga pappa om han kan köra med mig, det vore toppen.


Nu ska vi väl mysa ned oss i soffan och äta pytt i panna, hahah, alltså jag har i princip aldrig ätit sån färdigpytt hemma, tycker det är så tråkigt.

Men när vi handlade idag var vi verkligen inte sugna på nåt, och tänkte bara "något snabbt".

Imorgon ska det visst bli oväder igen och åska, typiskt.



Av batmanbebis - 4 augusti 2015 00:52

Vi åkte och fiskade, med mitt nya rosa fiskespö.

E kastade, och draget flög av, ahhaha åååå våran jävla otur!


Men han fick en aborre!
Som vi slängde i buskarna till en katt:)

Och det var sol!
Förstår ni? Jag har alltså inte solat på HELA min semester.

Så alltså ingen färg.

Så jag satt bara på bryggan och njöt, E brände näsan och jag lite på ryggen.

Sen drog vi och handlade till grillningen.

Vi grillade spett och majskolv, fan va jag åt...:S


Sen gick jag ut på krogen och drack en cola(för 30 kr!) och sjöng.

Och plötsligt så fanns låten!

Say something!



Sååå bra!


Nu sitter jag o bloggar lite och känner mig faktiskt riktigt trött efter idag.


För många år sen så var jag i min hemstad och så kom en gammal halvbekant gåendes med sin cykel.

Den var så jävla cool och annorlunda så jag bara WOW.

Det är en lowrider och dessa cyklar ligger på ca 6000 kronor.


Nu, säljer hon sin cykel.

Cykeln har tyvärr stått utomhus i två år så den behöver nog endel fix...

Men ja, E och jag ska dra och kolla på den imorgon...Är den OK så köper jag den...för 500!


Är ju specialgrejer till den cykeln så behövs det typ ny sadel så passar inte vilken som..

Så vi ska väl också se, det viktigaste om däcken är hela.

Tur att jag har med mig E, jag har fan ingen koll på såntdär.


Sen tänkte jag faktiskt bjuda ut min pojkvän på middag i stan.

Vi äter ju aldrig ute så jag har ingen koll på bra ställen, men frågade om lite råd på facebook:)
Mycket av dagen kommer ju att gå åt att åka och kolla å cykeln.


Juste

Jag svarade henne.

Hon har ringt, smsat och skrivit i chatten

Så jag svarade henne.


Jag tycker att du har ett väldigt otrevligt sätt.


Hon: okej men då vet jag


Jag: japp då vet du, sådär beter man sig inte.
Hon: du var ju fett skum sist.

Jag: Bra då beter du dig illa och jag är fett skum

Hon: bra!


Och jag alltså.....

Varför är HON sur?

Men det är väl så med människor som inte är vana vid att folk sätter ner foten.

Hon lever ju förfan i en relation där hon typ får veckpeng av sin flickvän, är otrogen, ljuger, osv.


Men jag tar en andpaus från henne, och det känns skönt-

Nej nu ska jag krypa upp bredvid min fantastiska pojkvän


tack för idag!

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards