batmanbebis

Alla inlägg under juli 2015

Av batmanbebis - 9 juli 2015 23:16

Har precis sett Johan Falk filmen blodsdiamanter, den var himla bra faktiskt, mycket våld...inte för att det var direkt därför den var bra inte som att jag är våldfantast:P


Hon skrev idag på sin facebook att hon fick gå ut och gå i fyra timmar, och att hon då fått hemlängtan.

Känner ingenting för henne längre.

Helt sjukt hur man kan bli så blixt intresserad av någon, så att man gråter för att sen.....inget.

Jag tänkte nog egentligen aldrig att hon och jag skulle göra något, när jag tänkte på henne tänkte jag mest på närhet och trygghet.


Hon har varit inlagd nu i två veckor, och det tycker jag tyder ganska mycket på hur psykisk instabil hon är.

Jag var där under några timmar när jag besökte henne, och blev galen.

Man är ju sjukt begränsad och typ det enda man har är mobilen och besöken man får.

I dagsläget så får vi se hur allt går när vi ses.

Eftersom hon gick tillbaka till sitt X så kommer hon nog inte gå ut så mycket som förr.

Men time will tell!


Pratade med E på kvällen, han har blivit sjuk igen.

Fattar inte vad det är som drabbar honom?
Är ju bara typ en vecka sen han spydde och nu gör han det igen.

Han var på ICA när vi pratade, kallsvettades och behövde uppsöka toalett.

Stackare.

Vi pratade senare lite och han sa att han hade börjat småträna lite, det känns bra att göra att han sysselsätter sig med något.


Skulle vilja veta när sommaren och värmen kommer tillbaka, ingen panik men det vore ju trevligt.



Av batmanbebis - 9 juli 2015 18:30

Strax ska jag äta torsk med räkor och selleri.

Till det ska jag äta paprika fylld med mozarella.

Hah, jag är verkligen sugen på allt, så jag ligger väl och åmar mig sen.

Imorgon ska jag hälsa på min farmor och farfar.

Dom bor inte speciellt långt ifrån mig men vi ses sällan.

Dom är otroligt fina människor som har hjälp till och tagit oss utomlands när vi var barn.

Men på något sätt så är det svårt att ses, ta sig för att ringa och sitta där i deras vardagsrum och prata om livet.

På mammas sida så träffas ju släkten på kalas m.m

Men på pappas sida gör man inte så.


När min syster är med är det inga problem, hon har ju också barn och dom livar alltid upp stämningen och man kan "skylla  på dom" när man vill börja runda av och åka hem.


Min syster hade fått till svar att det gick bra att dom kom "vi mår inte alls bra men kom gärna att se er gör oss väldigt glada"


Jag fick en klump i magen.

Fan är dom sjuka.

Jag vet ju att dom haft problem med krämpor och kroppen, men oj varför skrev hon så?

Ibland får jag lite ångest över att jag inte hälsa på dom, men det blir helt enkelt inte av OCH jag är faktiskt rätt less på att ha ångest över att jag inte hälsar på.

Jag älskar dom och vi är inte osams, kan det inte räcka?

Tillslut tog det för långtid så att ringa dom och spontant hälsa på kändes bara konstigt.


Men nu ska vi dit imorgon och det känns kul men blir orolig över hur dom mår.


Jag är 30 år och har inte förlorat någon i min familj, ingen har dött.

Så snart börjar folk att dö, jag tänker på det ibland...Fan va tråkigt och tomt när alla dör.

Hur vänjer man sig?
Att dom plötsligt inte längre bor i detdär huset, eller att man inte längre firar jul ihop.


Jag tänker iallafall att jag alltid varit tacksam, sagt tack och berättat hur mycket dom betyder för mig, och det dom har gjort.



Av batmanbebis - 9 juli 2015 15:28

 


Eftersom min vibrator (som är fantastisk) men börjar bli...sliten så är det dags att köpa ny.

Försöker hitta en likvärdig men det har inte gått så bra.

Så jag hittade denna!
Den är i princip slut på alla sidor och har fått bra recensioner

Det enda jag ogillar redan nu är att den har 7 hastigheter, så himla onödigt och för många.

Den här finns i flera olika färger, och just denna ändrar färg;)



Sen blev det en sånhär!


 


Butterfly kiss har fått bra recensioner och hyllas av många, så jag tänkte testa!


Självklart följer en aldelles egen recension:)


#sex #leksaker #njutning

Av batmanbebis - 9 juli 2015 14:25

Vaknade rätt sent, superutvilad med en konstig känsla.

Baah, ska jag bli nere nu första semesterdagen?
Jag börjar fundera.....

Varför ger semestern i Sverige en ångest.

Man gör upp planer, ibland rätt tidigt på året..Dagarna går och semestern närmar sig och man drömmer om att bada sola träffa vänner, älska och resa bort.

Tiden då det faktiskt är fint väder i Sverige är kort så man får panik!
Känslan av att komma tillbaka till jobbet, till verkligheten utan att ha gjort något ger en panik.


Jag har inga planer för denna sommaren, och jag mår ju rätt bra av att inte ha en massa måsten.

Jag brukar liksom hitta på saker iallafall.


Allt detta med E ställde ju såklart till en heldel.

Sen gjorde vi utredning och försökte bli med barn.

Min pojkvän flyttade och vi bor nu isär....hur ska vår framtid bli?


Jag har på senare tid jämfört mig otroligt mycket med min kusin.

Min kusin som haft ett helt annat liv än mig har nyligen skaffat flickvän.

Han har inte haft en relation på 7 år.

Min kusin har bra med pengar, bra föräldrar, köpt lägenhet och körkort.

Träffade en tjej med psykiska problem, ångest och endel social fobi.


Utåt sett har dom det perfekta livet och det gör mig galen.

Nu tror jag att dom snart kommer att ha barn, det liksom passar in i alla mönster

Dom har varit tillsammans i ett år, bor ihop och ska gifta sig.

Att se henne gravid skulle såklart göra mig ledsen.

Men sen tänker jag på en sak.


Jag vet att folk även har varit avundsjuka på mig

LILLA MIG?
Många är avundsjuka på att jag verkar ha gott självförtroende, min humor och att jag kan sjunga.

Så min kusins flickvän kanske inte alls är så perfekt som hon visar utåt.


Ah det är så många tankar i min skalle just nu ledigheten har precis börjat och jag tänker sönder mig själv.


Det jag menar är att man ska sluta jämföra sig själv med andra människor.

Jag vet flera exempel på "perfekta relationer" där dom sen blivit bedragna.

Vad är en perfekt relation?


Jag berättade för en fd nära vän, som nu flyttat och vi glidit isär, om att jag vill ha barn med E trots att vi inte bor ihop och har våra problem.

Hon blev rätt upprörd och uttryckte att hon var orolig för mig.

Ju mer jag tänker på det desto surare blir jag.


Orolig?!

Jag blir jävligt orolig för DIG när du är gravid och röker och ta antidepp tabeletter.

Jag blir jävligt orolig för DIG att du ska ha barn fast du inte är pykiskt stabil.

Men vem är jag att döma? Vem är jag att ta beslut åt dig?


Är det inte mer oroväckande att hon , som visserligen har körkort, bostad och jobb, ska nu ha sitt andra barn, rökt sig igenom BÅDA graviditeterna trots att första barnet hade rosslande ljud när hon var liten.


VEM FAN ÄR DU ATT DÖMA MIG?


Men jag vill ha ett barn,och HUR kan jag tänka mig det när jag inte ens har körtkort och hus?

Min styrka i att vara mamma ligger inte i huruvida jag har körtkort eller om min pojkvän bor hos mig.

Om det är NÅGOT som spelar in så är det väl ens psykiska måeende??


Nej jag blev jävligit upprörd av att prata med henne.

Jag vet att det ibland kan vara svårt att lyssna på mina problem med mig och E, men det är liksom ingen hjälp eller att stötta oss genom att säga"fyfan jag skulle aldrig orka, gör slut".


Nej och faktum är att jag skulle aldrig orka leva ditt liv heller.

Faktum är att du har en pojkvän som har varit otrogen, fast det spelar kanske ingen roll nu för nu är ni gifta och allt ser så bra ut utåt?


Något jag lärt mig efter allt detta med min pojkvän är att man ska försöka att inte döma andra människors relationer.

Jag gör det, och kanske mer nu när min egen relation inte är så stabil.

Men ni andra, försök!

Allt är inte som det ser ut att vara...De perfekta bilderna på facebook.

Om nån blir fysisk misshandlad ska du absolut hjälpa den människan.

Men du hjälper inte någon genom att anklaga.

Precis som att du sällan hjälper någon att gå ner i vikt genom att påpeka att hen är tjock.




Av batmanbebis - 8 juli 2015 17:28

Vädret idag har varit knasigt.

Satt och gjorde smycken tillsammans med barnen då jag tittade ut och det var verkligen mörkt ute.

Som en eftermiddag på hösten, baah va deppig man blev.

Sen blev klockan två och det var som att tända lampan, solen kom och regnet slutade.


Nu har jag semester.

Började direkt tänka om jag skulle handla vin efter jobbet.

Åka in till stan och besöka en krog.

Inser sen hur trött jag är och att jag har ont i halsen.

Tur att semestern är rätt lång:)


Imorgon kommer det kännas konstigt att vakna och inte behöva hitta på något.

Men också skönt.

Men jag ska se till och försöka att inte ha för många sådana dagar, för jag mår inte bra av att sitta inomhus hela dagarna, flera dagar.

På fredag ska jag kanske hälsa på min farmor, det var längesen.

Syster följer isåfall också med vilket är bra, dom har alltid haft en bättre relation och min syrra är bättre på det här med småprat och vara allmänt trevlig, haha.


Nu ska jag se om det finns någon bra film att kika på.

Försökte kolla på den svenska filmen, cirkeln igår, men tröttnade efter en 40 min.



Av batmanbebis - 7 juli 2015 17:30

Jag skrev till Henne igår, bad Henne att hon kunde höra av sig ifall Hon framöver skulle till krogen dit vi båda brukar gå.

Hon blev förvånad och bara "vaddå vill du aldrig mer se mig?!"

Nej, inte just nu iallafall.

Då pratade Hon som om det var Hon som var offret och började skriva som nån jävla martyr, gaah!

Jaja.

Hon har ADHD och då är just konsikvenstänkande rätt svårt ibland.

Kändes iallafall som jag fick det sagt det jag ville säga.

Och det gör mig ofta väldigt nöjd.


Ringde min pojkvän och pratade lite om vår situation.

Hur viktigt det är för mig att ses snart osv.

Han öppnade sig mer, berättade om hur det gick för honom, svårigheterna osv.

Jag vill bara vara delaktig i det han gör för att ha större förståelse för att han ibland inte orkar prata i telefon.


Annars?


Idag jobbade jag barnfritt, det innebär att jag fixade lite på avdelningen.

Laminerade lite bilder och citat, det livar upp väggarna tycker jag.


Nyss åt jag hamburgare med bröd och egengjord salsa, och såklart stekt lök...jisses jag älskar stekt lök:D


Imorgon börjar jag jobba klockan tio, slutar klockan fyra sen börjar min semester.





Av batmanbebis - 6 juli 2015 18:48

En 17 årig tjej sticker ut hakan och har nån åsikt om en fotbollspelare.

Ni vet, en sån som "ingen får snacka skit om", för han är en legend som är så duktig.

Hon hade en åsikt som inte passade alla

Och plötsligt ska hon våldtas.

Hon ska flås våldtas och sprättas upp, för att hon har en åsikt.


Plötsligt blev män som hatar kvinnor verklighet.


Nej, alla män är inte såhär.

Men vill man ens samankopplas med dessa varelser med detta beteende?

Kvar lämnas trasiga förstörda människor som ni , reko män, ska försöka närma er men man är så jävla skadad trasig oc rädd för alla som hatat innan Dig.


På internet behöver man som kvinna många gånger bara ha ett ansikte för att få höra att man är knullbar, att man vill knulla en, våldta en.

Man kan öppna inkorgen och få en bild på en kuk, bara sådär....vaddå ville du inte se den?


En tjejs värld kan rasera för att hon säger nej eller för att hon har en åsikt.


Hur tror du man mår när man blir hotad till livet?

När någon plötsligt påstå att han vet vart du bor?


Är det detta vi ska uppfostra våra barn i?
Ska vi uppfostra våra söner att kvinnor är ett hål som du kan ta för dig av.

Ska vi uppfostra våra döttrar att hålla käften och inte prata om vissa saker, hålla med och tycka som andra.


Zara Larsson hade en åsikt om bråvalla festivalen.

Hennes lät visades som mest spelade på spotify enligt en lista och hon undrade då varför hennes namn inte ens var med på Bråvalla affischen.


Hon stack ut hakan.

Vem fan tror du att du är , svarade folk.

Lilla gumman..bara 17 år och tror hon är nån jävla superkändis.


Ja, hon är rätt jävla känd, faktiskt..

Expressen förvrängde också hennes ord, att hon skulle säga att hon var störst och den största dragningen till festivalen.

Så var det inte.

Så expressen gjorde ett skitjobb, fick en stor nyhet och Zara Larsson blev mordhotad.


Man kan alltså bli mordhotad för att man har en åsikt.

Hon är 17 år och vuxna MÄN(niskor) hotar henne till livet?


Kalla henne naiv, eller dum eller jag vetinte, men varför vara så jävla elaka?


#backazara



Av batmanbebis - 6 juli 2015 15:37

Vart ska jag börja?


Hon ringde mig, och berättade...."allt det jag har sagt till dig är sant"

Det blev plötsligt en stund av erkänannde, så jag förstod att något har hänt.

Hennes fd hade varit och hälsat på, känslorna hade kommit tillbaka och dom bestämde sig för att bli ett par igen.


Så det som jag varit orolig för hände nu mig.

Jag var orolig för att såra Henne, eftersom jag inte visste vad det var jag kände eller ville.

Nu berättar Hon att hon har en relation, och att Hon sagt att Hon hade känslor för mig.

Då hade Hennes partner sagt att hon förstår, men om Hon och jag skulle göra något så skulle dom bryta.

Så Hon fick panik och sa att jag inte fick komma och hälsa på Henne, hon skyllde på andra saker.


Så vi bröt.

Jag är inte arg på Henne för att hon har en relation med någon som Hon älskar.

Jag är arg på att Hon lekte med mig.

Om Hon hela tiden hade känslor för sitt X så varför leka med mig sådär?
Säga att Hon saknar mig och räknar ner timmarna tills vi ses?


Vi pratade i över en timme i natt.

Hon försökte förklara sig, och jag kände klumpen i magen växa och vandra upp mot halsen.


Hon babblade om hur mycket jag betyder, sen efter EN timme så säger Hon att Hon har en relation, typ som att hon försa sig.

Jag blev tvungen att lägga på.

Plötsligt grät jag hysteriskt.

Tårarna verkligen forsade och jag fick bita i kudden och kippa efter andan.


Vad händer med mig?


Hon sa att jag var orättvis, att hon inte alls lekt med mig, "allt det jag sagt är sant"


Jag tvivlar inte på att det är sant!!

Men om du nu har känslor för ditt X och du vet att hon inte vill "dela med sig", varför flirtar du då med mig??

Det hade Hon inget svar på

"det bara blev"


Hon går och frågar mina vänner om jag är singel hoppas jag ska bli singel, så gör Hon såhär.


Jag grät och kunde knappt sova

Tänker otroligt mycket på Henne.


Jag ringer min pojkvän.

Jag ville bara höra hans röst, höra av honom att allt ska bli bra, bli som förr.

Men han är som han brukar, "det löser sig".


Jag är så ensam!!


Och det värsta av allt är ju att jag och Hon är ofta ute tillsammans, och har massor av gemensamma vänner.

Hur jävla kul kommer det bli att träffa henne igen?

Vi har liksom alltid kramats och skojat med varandra, långt före det blev djupare.

Kommer jag klara av att se Henne?


Jag är så jävla trasig, ledsen och splittrad.


Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards