batmanbebis

Alla inlägg den 22 juli 2015

Av batmanbebis - 22 juli 2015 22:41

Imorgon är det torsdag...väll?
Jisses man blir lite dagblind när man är ledig.

Snart är juli slut och det är alltid skrämmande hur fort veckorna går.

Det känns som väldigt längesen jag jobbade.

Det känns som längesen jag blev förälskad i Henne.

Men ändå känns det inte som nån långtid emellan...Konstigt.


Imorgon tror ja att jag ska åka in till stan, strosa runt och kika i affärer och äta lunch.

Finns ju riktigt bra lunchställen på vardagarna.

Pratade precis med E.

Han åkte hem idag, var superladdad och skulle fira sin födelsedag.

Han hade inte firat alls

Jag vetinte vad det beror på, men han sa att han inte hade åkt båt som planerat och att han hade "varit hos mamma och druckit kaffe"

Jaha.

Känner mig lite ledsen för hans skull, han som var så taggad och glad, sa att han skulle hem för att "mamma och L vill fira mig"

Kanske firar dom imorgon?
Hoppas det.

Är väl för detta som han inte "gillar att fylla år", för att ingen annan bryr sig.

Är mest jag som frågar vad han önskar sig och vill göra.

Oh well..


Sen fredag hoppas jag på karaoke.

Och så hoppas jag på SOL såklart...Men det är ett faktum, vi kommer kanske att få sol men jag tror inte graderna går över 22-23.


Nu ska jag titta på the americans, det är en bra serie som jag nyss börjat kolla på.

Funderar på popcorn.

#semester

Av batmanbebis - 22 juli 2015 22:34

Jag har varit hemma hela dagen

Iklädd endast ett linne så har jag degat och varit på ett rätt okej humör.

Kollade på filmen Ted2, den var helt okej.

Ätit, och av nån anledning så har jag inte fått något stopp på mitt ätande idag, tror jag fått i mig för lite protein.


Kom ni ihåg denna?


 

Dags att göra en recension.

Den är bra.

Jag vetinte riktigt vad mer jag ska säga, den är skön och man kommer väldigt....behagligt:)


 

Denna köpte jag ju också.

Jag kan verkligen rekomendera en sånhär liten vibrator, den är lätt att använda, smidig att hålla i.

Sju olika vibrationslägen.

Den ändrar färg när man är påväg att komma sägs det(som synes på bilden)

En stark vibrator som är värd varenda krona, kan kombineras med rabbit(på bilden ovan) då den vibrationen inte är lika snabb och man som mig igår, ville komma fortare..haha


Problemet med dessa vibrationer är att jag inte har tålamod att bara använda händerna längre.

Och när jag har gjort det, då oftast tillsammans med min pojkvän så är ju orgasmen inte lika intensiv.


Vad har ni för leksaker?


Av batmanbebis - 22 juli 2015 17:19

 


IKEA drar nu tillbaka försäljningen av denna möbel.

Jag är osäker om det är just denna eller också den med fyra lådor

Jag ÄLSKAR dessa och har själv tre stycken.

Tydligen har byrån med sex lådor vält över barn så dom har dött...fan va fruktansvärt!

Jag läser också om att det tydligen står tydligt i manualen att den måste föränkras i väggen.

Så det har man ju inte gjort, därför har den vält.

Mina är inte förankrade, och jag vet att om jag har två lådor utdragna samtidigt så välter den.


Så ni som har, sätt fast dom!



#malm #ikea #dödsfall #fara

Av batmanbebis - 22 juli 2015 15:46

Jisses vilket jälva jobb för att skaffa körkort, haha hur orkar folk?
Well jag antar att drömmen om ett körkort gör att man blir motiverad.

Min syster skrev ut lapp om synundersökning, och nu måse jag boka tid.

Sen måste man tydligen ringa transportstyrelsen och registrera sitt personnummer.

SEEEN ska man registrera sig på hemsidan.

Vänta.

Sen ska man gå handledarutbildning med någon som man vill övningsköra med.

SEEEEEN kan man köra.

Sen ska man köra...länge, lagom?
Sen tror jag man ska ringa en körskola, ochh köra lite hos dom också.

Sen halkbana?
Sen körkortsprov.

Antar att allt rullar på sen när man väl fått intyget.


Så jag hoppas att jag nu kan övningsköra med min pappa.


Min syster ska också börja.

Hon är mycket mer beslutsam än mig, och kommer köra med sin man.

Är väl bra att vi båda börjar, och motiverar varandra.

Men jag känner också att jag är med i en tävling, och det gör mig stressad mer än WOHO nu kör vi.

Ego
Av batmanbebis - 22 juli 2015 13:43

Jag satt på min syster på fiket inne på kokpunkten och tänkte på att jag borde flytta.

Men det är ju ett enormt kliv, och jag har svårt att ta stora beslut och utföra dom.


Här i Stockholm har jag ett fast jobb

Jag har ett förstahandskontrakt.

Bara det är jävligt viktigt.

Jag har vänner och endel familj.


Men..

Min lägenhet är hemsk, ingen balkong och bara...blä.

Att hitta en ny hyreslägenhet här är extremt svårt.


Mitt jobb är tryggt, men egentligen inte så himla bra.


Va ballt det vore att börja om nånstans, nytt jobb och bostad.

Men sen tänker jag också hur galet ensam jag skulle bli.

Jag har ju behov av att sjunga min karaoke på helgerna.

Jag tycker inte att det är så lätt att skaffa nya kompisar.


En tanke var väl då att jag skulle hyra ut min lägenhet och ta tjänstledigt från jobbet, så har jag iaf den tryggheten kvar.


Jag kom då att tänka på Västerås.

Relativt nära till Stockholm, och jag har hört mycket bra om Västerås.


Tanken var ju då att jag skulle vara där en vecka, kolla områden lägenheter och jobb.

Men nu är ju snart semestern slut och ja, faaan så mycket att göra ju!!


Och jag har ju faktiskt ingen där.

Många flyttar väl med sin partner eller liknande.


Fast ibland känner jag att jag alltid ursäktar mig, för att sånt här är jobbigt.


Hur tar man klivet?

Av batmanbebis - 22 juli 2015 11:32

 


Kokpunkten i Västerås är relativt nyöppnat.

Det har varit stängt ett tag pga renovering.

Det är ett actionbad men flera rutchbanor som verkligen är speciella och udda.

Dom har också en relax avdelning som du kan köpa till så har du tillgång till den också.

Jag och min syster köpte relax+actionbad.


Resten köpte bara actionbad.

Vi var fyra vuxna, två tonåringar och en på 7år.


Du får ett armband när du går in, som du öppnar ditt skåp med.

På kokpunkten får man inte ha med sig massäck men det fanns ett ställe är man kunde äta, då betalar du med ditt armband, det var verkligen jätte smart!

Sen betalar du när du går ut från badet!


Actionbadet: Det är många trappor upp för att åka rutchbanorna, det finns såna enorma ringar/däck att låna som du kan åka på.

Köerna gick relativt snabbt.

Tror det finns fyra olika rutchbanor.

Annars fanns det fler bubbelpooler där man kunde sitta.

Själva badet var avlångt, med lite strålar för massage, och ett "regn" som man kunde gå igenom.

Fanns en ström i ett hörn som var häftig, man hoppade in i strömmen och åkte runt:)
Fanns ett rum med en stor skärm och stolar i vattnet, som dom kallade bio.

Klättervägg.

För de mindre barnen så fanns det lite vattenlek med leksaker, liten kana och sånt typ hollogram så det såg ut som det simmade fiskar.


Plötsligt så blev det fel på ALLA rutchkanor, så dom stängdes av.

Dessa resulterade till att ALLA människor plötsligt var i badet, och det blev trångt.

Tjockt med folk i den där "strömmen"så man for in i människor.

Vi gick ur vattnet för det var helt enkelt inte kul med så mycket folk.

Dom flesta kommer ju dit för alla coola banor, så när dom plötsligt stängdes av så kom alla ner till bottenvåningen.

Kokpunkten tar in 750 personer som max.


Jag tycker att kokpunkten passar bäst för barn från kanske 7 år och uppåt, som då älskar att åka rutchbanor som går fort(vissa åkte man i mörker).

Om du vill ha vattenlek och ett vattenland, så finns det andra ställen att åka till.


Maten: Finns hamburgare och pannkaka, frallor och fika. Du står i kö, betalar med ditt armband.

Sen får du en dosa som piper när din beställning är klar.

Vi väntade 45 min.

Vi klagade och fick höra att vi skulle säga till när vi går ut, så slapp vi betala.....YEY!


RELAX:

Man får låna en badrock om man vill, det läggs på en deposition på ditt armband på 100 kr som dom tar om du inte lämnar tillbaka den när du går ut.

Vi tog en varsin och det var ganska skönt att gå runt i inne på kopunkten.

När man kom in på relaxen skulle man få en energishot.

Vi kom in dit, var tyst och lugn stämning där, kanske sex personer till var där.

Vi blev inte bemötta, ingen sa hej.

Jag tittade in lite bakom disken och ropade HEJ

En kille kom ut och jag frågade efter shoten, han sa "jag håller på med den"

Jag och min syster gick runt och kollade.

Var en liten pool med jetset strålar och en stor skärm, lugnande musik var på.

Vi gick till ett aromabad

Det var ett rum med en liten pool med lite vatten, där i satt man och det doftade goda oljor, riktigt avslappnande!

Vi hade sån tur att vi fick vara där själva.

Sen gick vi till ångbastu.


Vi lånade små handukar som vi skrubbade oss med där inne, wow va härligt och fräscht det kändes!

Efteråt kunde man duscha av sig i en dusch som det regnade från taket, eller i en iskall hink som man drog i ett snöre.

Fanns två vanliga bastu också.

Sen var det inte så mycket mer.

Vi var där i 40 min kanske, frågade igen efter shoten.

Inte klar.

Vi satte oss på stolar vid ett stort fönster med fin utsikt och drack isvatten och pratade.

Efter 55 min var shoten fortfarande inte klar, då blev vi sura och gick.


Vi hann få ut rätt mycket av badet iallafall och barnen var nöjda.

Som tur var så hann vi åka mycket innan alla banor stängdes av.


När vi checkade ut så var tjejen i kassan redo med fribiljetter till oss för att banorna hade varit avstängda.

Absolut, jätte bra..och självklart.

Men vi klagade också på att maten tog sån tid, så vi slapp betala för den!

Vi sa till om relaxen, men det kunde dom ju inte göra något åt, men vi fick två nya fribiljetter till relaxen också.


Så det blev en billig upplevelse:)

Så jag tycker absolut ni ska åka dit och kolla läget, det känns unikt och vad jag förstår så finns det inget liknande i Sverige.


3/5 i betyg:)


#kokpunkten #västerås #actionbad #upplevelse #betyg

Av batmanbebis - 22 juli 2015 11:15

I lördags åkte vi till min syster.

Jag var bakfull, och eftersom jag är ovan vid det så tog det lite tid innan det verkligen gick in, haha.

Var seg och törstig på tåget, tur att resan bara tog en timme, men nej det är ju inte så jobbigt att åka tåg.

Söndagen åkte vi till en jätte fin plats i närheten och vi fiskade lite och fikade.

Min systerson fick sin första fisk, någonsin, va kul det var att få vara med om det!


Måndagen åkte vi till kokpunkten, det är ett actionbad i Västerås(tänkte jag skriver ett nytt inlägg och skriver en recension).

Det var kul där och jag hade träningsvärk på kvällen och dagen efter, huu va dåligt tränad jag är.


Relationen och stämningen mellan mig och E har varit olika.

Jag har känt mig jätte kär och jag har känt mig irriterad, men dagarna har varit underbara.

Min syster sa att anledningen att jag är så irriterad står nog för något annat, något djupare.

Och det vet jag ju.

Tankarna på att jag är sur på att vi inte kan bo ihop.

Men också ännu större, tankarna på att jag inte blir mamma...kanske inte på ett bra dag...kanske aldrig.


Saknaden efter att bli mamma är alltid starkare hos min syster eftersom hon själv har familj.

Och jag märker också hur van E är vid att jag är ironisk eller retsam, för ofta när jag ska säga något så försvarar han sig för att han tror att jag ska säga något dumt..

Det är ju rätt jävla hemskt egentligen.


Vår relation är som ett infekterat sår och det kommer alltid ligga och gro, man måste lägga om såret och ta hand om det.


Tisdagen skulle vi fiska igen, jag köpte mig ett nytt fiskespö..ett rosa!
Men regnet bara öste ner, lite trisst.

Vi åkte hem på kvällen tillbaka till Stockholm.


Och idag fyller E 29 år.

Han säger ofta att han inte bryr sig, att han inte firar.

Men det märks att han tycker det är kul.

Jag gav honom en dag på grönalund för ett tag sen och sen två tshirtar.

Idag åker han "hem" igen och det är såklart blandade känslor.

Men jag är tacksam för dessa dagar och att vi inte bara degade hemma i soffan.

Ego

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards