batmanbebis

Direktlänk till inlägg 11 juli 2015

Tidig höst?

Av batmanbebis - 11 juli 2015 09:56

Men HUU vilket väder det är, regn och mörker och ja jag vetinte, känns som tidig höst?

Igår åkte vi till farmor och farfar.

All nervositet släpper oftast när man väl är där och man inser att dom är rätt lätta att ha att göra med.

Vi pratar minnen från när vi var barn.

När dom tog oss utomlands och på olika utflykter runt om i sverige.

Eftersom min mamma inte hade ekonomin och pappa inte hade förmågan så tog som över det.

Dom berättade hur lungna vi var, och hur enkla vi hade att göra med. Att vi aldrig tjatade.

Det kändes bra att höra faktiskt, men minns inte mig själv som en tjatig unge direkt.


Farfar berättade att han har parkinsons.

Jag blev lite ställd...okej..ja..okej jaså har du.

Farfars ena hand var skakig, det vet jag att den varit länge. Senast vi var där så skämdes han och åt sin mat på balkongen.

Att skämmas är en känsla som han själv äger men jag vill så gärna bara säga att det är OKEJ, inget att skämmas för.

Han åt med oss idag, skakningarna fanns och han sa att han fortfarande skämdes och det är jobbigt i offentliga miljöer.

Älskade farfar.

Men dom var glada att ha oss där och vi var glada att vara där.


Sen skulle jag få skjuts till bussen av min systers man, men min syster protesterade och sa att hon ville ha mer tid med mig.:)

Så vi åkte till ett hambugarställe och snackade lite mer och umgicks.

Hamburgaren var hemsk, jag beställde ett cheesemål och trodde i min fantasi att det skulle vara hamburgare, ost och sallad. Men nej den var dränkt i dressing, huua!

Vi sa hejdå och jag åkte hemåt...Svidade om och åkte iväg på förfest.


Hon..som jag skrev om tidigare, hon är ute i helgen, permission.

Hon har tydligen betett sig jätte konstigt mot sina vänner sen hon blev tillsammans med sitt ex igen.

Hennes ex bor där jag var på förfest igår, så plötsligt när vi sitter på balkongen så ser jag Hon och tjejen komma ut ifrån porten.


Hon sa på sin facebook att hon skulle "ut och göra stan", men vi sågs aldrig.



Pratade med min pojkvän på telefon, han hade ringt MIG fyra gånger under dagen.

Rätt kul känsla att det är HAN som ringt och terroriserat mig;)

Han hade plockat isär mobilen och nu gick det att ringa ifrån den.

Han berättade att reglerna funkade lite annorlunda nu där han bor, när det handlar om att söka bidrag.

Han måste skriva sig på en adress, och ingen vill tydligen ha han skriven hos sig.

Det är ju helt otroligt måste jag säga.

Men tydligen så förlorar mamman och syrran pengar om dom har han skriven på sin adress.

Så vad händer nu då? Han måste ha en adress för att få pengar.

Så han fick pengar för mat.


Och,han måste ge hyra till hans syrras pojkvän, där han bor.

Jag tycker självklart att man ska betala hyra när man bor hos någon, absolut.

Killen har 3000 kronor i hyra, han bor inte där själv.

Så min tanke är, hade inte E bott där...så hade lägenheten stått tom?

Så han vill ha 1500 kronor i hyra, och det var i princip alla pengar som E fick.

Men han skulle ha pengar, så jaha...

Jag vetinte riktigt hur jag ska resonera kring detta, är ju inte ens min sak egentligen men....Klart man ska ha hyra, men jag skulle inte ha mage att ta pengar av någon som tillhör familjen, så att personen själv hade NOLL kronor kvar.


Men jag förstår E, klart att om han har begett hyra så är det ju inte så mycket att tjafsa om.


Tänk så olika människors liv ser ut.

Varken E´s mamma eller syster kan ha honom skriven där, för att dom förlorar pengar...vilka pengar?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards