batmanbebis

Direktlänk till inlägg 9 juli 2015

Euphoria

Av batmanbebis - 9 juli 2015 14:25

Vaknade rätt sent, superutvilad med en konstig känsla.

Baah, ska jag bli nere nu första semesterdagen?
Jag börjar fundera.....

Varför ger semestern i Sverige en ångest.

Man gör upp planer, ibland rätt tidigt på året..Dagarna går och semestern närmar sig och man drömmer om att bada sola träffa vänner, älska och resa bort.

Tiden då det faktiskt är fint väder i Sverige är kort så man får panik!
Känslan av att komma tillbaka till jobbet, till verkligheten utan att ha gjort något ger en panik.


Jag har inga planer för denna sommaren, och jag mår ju rätt bra av att inte ha en massa måsten.

Jag brukar liksom hitta på saker iallafall.


Allt detta med E ställde ju såklart till en heldel.

Sen gjorde vi utredning och försökte bli med barn.

Min pojkvän flyttade och vi bor nu isär....hur ska vår framtid bli?


Jag har på senare tid jämfört mig otroligt mycket med min kusin.

Min kusin som haft ett helt annat liv än mig har nyligen skaffat flickvän.

Han har inte haft en relation på 7 år.

Min kusin har bra med pengar, bra föräldrar, köpt lägenhet och körkort.

Träffade en tjej med psykiska problem, ångest och endel social fobi.


Utåt sett har dom det perfekta livet och det gör mig galen.

Nu tror jag att dom snart kommer att ha barn, det liksom passar in i alla mönster

Dom har varit tillsammans i ett år, bor ihop och ska gifta sig.

Att se henne gravid skulle såklart göra mig ledsen.

Men sen tänker jag på en sak.


Jag vet att folk även har varit avundsjuka på mig

LILLA MIG?
Många är avundsjuka på att jag verkar ha gott självförtroende, min humor och att jag kan sjunga.

Så min kusins flickvän kanske inte alls är så perfekt som hon visar utåt.


Ah det är så många tankar i min skalle just nu ledigheten har precis börjat och jag tänker sönder mig själv.


Det jag menar är att man ska sluta jämföra sig själv med andra människor.

Jag vet flera exempel på "perfekta relationer" där dom sen blivit bedragna.

Vad är en perfekt relation?


Jag berättade för en fd nära vän, som nu flyttat och vi glidit isär, om att jag vill ha barn med E trots att vi inte bor ihop och har våra problem.

Hon blev rätt upprörd och uttryckte att hon var orolig för mig.

Ju mer jag tänker på det desto surare blir jag.


Orolig?!

Jag blir jävligt orolig för DIG när du är gravid och röker och ta antidepp tabeletter.

Jag blir jävligt orolig för DIG att du ska ha barn fast du inte är pykiskt stabil.

Men vem är jag att döma? Vem är jag att ta beslut åt dig?


Är det inte mer oroväckande att hon , som visserligen har körkort, bostad och jobb, ska nu ha sitt andra barn, rökt sig igenom BÅDA graviditeterna trots att första barnet hade rosslande ljud när hon var liten.


VEM FAN ÄR DU ATT DÖMA MIG?


Men jag vill ha ett barn,och HUR kan jag tänka mig det när jag inte ens har körtkort och hus?

Min styrka i att vara mamma ligger inte i huruvida jag har körtkort eller om min pojkvän bor hos mig.

Om det är NÅGOT som spelar in så är det väl ens psykiska måeende??


Nej jag blev jävligit upprörd av att prata med henne.

Jag vet att det ibland kan vara svårt att lyssna på mina problem med mig och E, men det är liksom ingen hjälp eller att stötta oss genom att säga"fyfan jag skulle aldrig orka, gör slut".


Nej och faktum är att jag skulle aldrig orka leva ditt liv heller.

Faktum är att du har en pojkvän som har varit otrogen, fast det spelar kanske ingen roll nu för nu är ni gifta och allt ser så bra ut utåt?


Något jag lärt mig efter allt detta med min pojkvän är att man ska försöka att inte döma andra människors relationer.

Jag gör det, och kanske mer nu när min egen relation inte är så stabil.

Men ni andra, försök!

Allt är inte som det ser ut att vara...De perfekta bilderna på facebook.

Om nån blir fysisk misshandlad ska du absolut hjälpa den människan.

Men du hjälper inte någon genom att anklaga.

Precis som att du sällan hjälper någon att gå ner i vikt genom att påpeka att hen är tjock.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards