batmanbebis

Alla inlägg den 26 juni 2015

Av batmanbebis - 26 juni 2015 18:10

Nu ska jag testa en grej.

Jag tycker jag har rätt många läsare, men inte så många kommentarer...Så nu ni...


Om jag får fyra kommentarer på detta inlägg så delar ja med mig av en hemlighet.


Av batmanbebis - 26 juni 2015 18:00

Idag var det min och kollegans tur att gå ur barngruppen för att fixa ett rum på fritids.

Har inte varit inne i rummet på två dagar men tänkte inte mer på det, så jag tänkte att vi skulle börja laminera grejer för att tydliggöra vart barnen ska lägga sakerna.

Kommer in i rummet och ser...kaos.

Kaos i ett rum innebär kaos i min hjärna, och nu ska jag städa, rensa och plocka.

Jag blev tvärförbannad.

Då har alltså de andra, under sina fixadagar ställt in saker dom inte velat ha i vårat rum som vi ska fixa!


Jag kliver ur rummet och går raka vägen fram till en kollega.

VARFÖR ser rummet ut som ett kaos, och varför har ni rummet som nån jävla lastzon för grejer man inte vill ha.

Hon försvarade sig väl lite typ "trodde du ville ha grejerna", well trodde? FRÅGA


Jag vet hur det var, hon HATAR kaos och oreda och ville inte ha det i sitt rum.

Eftersom det är flera saker som vi inte vill ha så måste de ställas undan och POW i MITT rum.

Jag hade iaf en fantastisk kollega som sa"nu gör vi detta tillsammans lugn".

Hon förklarade för mig hur vi skulle göra, strukturera upp och börja.

Och det är det jag behöver, TACK!


Fick sen höra att kollgan sagt "oj xxx var verkligen sur för att vi hade ställt in grejer"

Precis.

Jag var sur, och sa det till er, för första gången på ..ja..fyra år.


Hon däremot gnäller varje vecka så fort man har en kaffekopp på diskbänken..GAH!


Rummet blev iaf finare och dom smög in och städade bort sina saker(som dom också ställt in, och skämdes nog lite).


Känner mig så jävla stark de gångerna jag vågar säga ifrån.


Nu är jag hemma och har köpt en sån påse på Lidl med fiskpinnar och pommes i samma påse, nä inte speciellt näringsrikt nej men ...lätt!

Sen blir det nog iväg på en liten förfest med mina cider:)


Klockan rusar dock iväg när man slutar så pass sent så får väl sätta fart här med att prova kläder.


Glad idag, tack!

Ego

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards