batmanbebis

Alla inlägg den 17 juni 2015

Av batmanbebis - 17 juni 2015 21:07

Lånade ju endel nya böcker igår.

Detta är nästa jag ska läsa!


 


Fortfarande vet jag inte hur man vänder bilden, och ingen lär mig:)



Boken är om medberoende och om  barnet inom oss.


Försökte läsa klart min nuvarande bok på bussen idag, men folk jag kände klev på och var pratglada så jag fick lägga boken åt sidan.


Men snart så!


#boktips #medberoende #psykologi #nytt #läsning #avkoppling #terapi

Av batmanbebis - 17 juni 2015 20:34

Om fyra dagar ska min mens komma.

Om fyra dagar så kommer jag förmodligen gå på toaletten och kolla noga på toapappret...igen..som jag gjort så många gånger förr.

Förmodligen lite extra denna gång.

Kommer jag kunna sova ordentligt?
Kommer jag behöva vänta fyra dagar?-kanske kommer mensen på midsommarafton?


Kommer jag att hamna i en bubbla eller kommer jag "bara bli ledsen"?


Kommer jag bli bitter för att det kommer att bli svårare nu.

Svårare för att E inte bor här längre.

Omöjligare att tajma in ÄL.

Kommer det göra mig bitter, ledsen förbannad?


Fyra dagar är ju verkligen ingenting.

Mensen har inte kommit prick på dagen på väldigt väldigt länge, så jag kan nog vänta mig den på midsommar...tyvärr..Men då är jag iallafall omgiven av fantastisk familj.


Åh denna jävla kamp



Av batmanbebis - 17 juni 2015 19:36

Idag kom en fd kollega med sin bebiis på en månad och hälsade på.

Det var faktiskt inte jobbigt, som jag skulle tro.

Bebisen var liten och hon såg trött ut.

Hon vaggade på vagnen samtidigt som det kom en storm med ungar som skulle glo ner i vagnen, jag hjälpte till och höll barnen relativt lugna då det nog är lättare för mig att säga ifrån än för henne.

Sen började bebisen gnälla lite och det var dags för mat

Jag hjälpte henne in med att köra vagnen, hon höll bebis.

Kände en snabb känsla när jag körde vagnen, tänk om det var jag.


Sen kom jag att tänka på hur låst hon verkade vara hur stressad och trött hon verkade vara.

Hon lyfte upp bebisen och såg ut o få smått panik när hon gnällde.

Gick ju inte direkt att roa en såndär liten utan man plockade upp och ner henne ur vagnen...typ


Det jobbigaste med hennes besök var ju alla samtal som startades.

Alla andra är ju i princip mammor så samtalen om förlossningar började.

Hur stora deras bebisar var, hur bebistiden var osv.

Men av nån anledning så hängde jag på, inte med egna erfarenheter utan mer"ja jag har hört att det kan vara så".

Min kollega skojjade och sa att vi kunde ta hand om bebisen, att hon kunde gå in och vila sig på soffan.

"vi är tre mammor här som kan ta över"

Och hon räknade inte med mig

Min kollega(som är den enda som vet om min längtan) ropade till 4, FYRA mammor här som kan hjälpa till.

Ja juste, sa dom andra och småskrattade.


Hon stannade jätte kort stund, kändes rätt konstigt faktiskt hon kunde stannat längre.

Vi hav henne presenter som vi i arbetslaget köpt, hon fick dom tydligen men stannade inte kvar för att öppna dom, eller sa tack.

Lite konstigt kanske? Att inte bara öppna allt, kolla om det är hennes smak och ett tack? Nästa buss gick ju om 20 min efter.

Ah jag vetinte....hon hade säkert sina anledningar men vi har ju inte sett henne sen mars.


Imorgon är sista arbetsdagen och på fredag midsommar.

Jag tror att jag firar utan E och det känns helt okej.

Jag är omgiven av min familj och dom är fantastiska.




Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards