batmanbebis

Direktlänk till inlägg 11 juni 2015

Att leva med en missbrukare

Av batmanbebis - 11 juni 2015 18:38

Ja.

Så hände det.

Jag vetinte hur jag ska förklara, men det jag nu skriver kommer att låta korkat, och för andra kommer det att kännas AHA, vet exakt hur det känns.


Igår inser jag att E stulit pengar av mig

Pengar som jag haft i bokhyllan.

Jag ringer och konfronterar honom och han säger att endel gått till "lite snus och strumpor", och en annan del var en skuld till hans mamma.


Detta är nu två delar.

1. det är MINA pengar. Vad ger det dig rätt att ta saker för eget bruk, betala av DINA skulder med MINA pengar?

2. varför frågar man bara inte?

3..och det största

Nej...jag går inte på att man stjäl pengar för att köpa snus och strumpor


Jag blir ledsen för att du tror att jag är så dum

Jag blir ledsen för att detta var pengar som DU och JAG skulle göra något kul för..
Men du tänker bara på dig själv.


Min pojkvän är sjuk.

Detta var inte "en dum grej"...ett "hoppsan", för att stjäla från sin flickvän, och förmodligen veta om att hon kommer bli galen...så är man sjuk.

Förmodligen köpte han något till sitt missbruk.


När du stjäl så är du inte frisk.

När du ljuger.


Så jag vet inte vad jag ska göra, en stor del av mig vet visst......han ska ut.

Jag KAN inte bo med en lögnare som stjäl av mig...hur fan ska det gå ihop?

Han har snott 1000 kronor!!!!!!


Men sen vill jag ju hjälpa honom, han är ju sjuk...men hur ska jag hjälpa?
Han skulle ju behöva åka in på behandling, med krav, rutiner, proffs och samtal.


Denna man planerade jag en framtid tillsammans med

Denna man åkte jag tillsammans in till sjukhuset med i måndags och gjorde en insemination!


Jag misstänker att det är hasch. E är rätt liberal mot just röka och det vet jag. Men om du har ett behov av att sno pengar för att röka så är du riktigt sjuk.


Nu är han på promenad...sen ska vi prata....Vad ska vi prata om?
När jag kom hem så möttes vi snabbt i hallen och jag sa"du måste flytta härifrån".


Jag har egentligen inget mer att säga....
Du är sjuk

Du är en tjuv


Tror inte han har något mer att säga heller......förlåt.......förlåt är hans favoritord tror jag.


Fast jag tror att jag ska be honom vara ärlig.

Komigen, pengarna gick inte till snus och strumpor.


Helvete


#medberoende #missbruk #hjälp #Kvävs

 
 
mammamuxpux

mammamuxpux

11 juni 2015 19:25

Hej
Ett av mina ex var så här också med att sno saker 10 000 kr av mina föräldrar och av mig totalt 2000 kr sen 500 sv min syster och så fort jag upptäckte något så konfronterade jag honom.
Men slutade med polis anmälning.
Men att ta pengar av får man inte göra
Hoppas det löser sig för dig & att du kommer på något bra

http://mammamuxpux.blogglatsen.se

batmanbebis

11 juni 2015 19:31

vad skulle han ha pengarna till?
tack!

 
Grön

Grön

11 juni 2015 21:26

Oj, läser detta inlägg nu efter andra kommentaren... Alltså, du vet vad jag haft för åsikter kring allt detta redan. Men att börja stjäla pengar av sin partner, då har man tappat nålen till moralkompassen helt...
Tänk med förnuftet, tänk på dig själv.

http://gronsjal.bloggplatsen.se

batmanbebis

13 juni 2015 00:02

Jag tänker på mig själv..men hur kan jag hjälpa honom? vad finns för stöd?

 
Grön

Grön

13 juni 2015 03:01

Jag har ju bara ett bra svar på det. 12-steg, tycker själv NA är hur bra som helst, men AA är ju bättre för andra. Eller så öppenvård eller behandlingshem.
Hur du kan hjälpa är att "tvinga" honom till att söka hjälp i någon form. Du kan inte hjälpa honom direkt. Det går inte. Tro mig.

http://gronsjal.bloggplatsen.se

batmanbebis

13 juni 2015 18:56

Vart bör han börja. .öppenvård finns i de flesta kommuner va?

 
Grön

Grön

14 juni 2015 00:44

Ja än igen; NA! ;) Möten, sponsor & steg. För mig är det det ända sättet att hålla mig drogfri, få ett bra liv och bli en bra människa. Man utvecklas på alla fronter.
Men vill han inte det så asök till öppenvård eller behandlingshem. Jag tror inte att öppenvård kommer räcka för honom. Det krävs mycket initial viljekraft tror jag, som han tyvärr verkar sakna... :/

http://gronsjal.bloggplatsen.se

batmanbebis

14 juni 2015 10:24

Jag vill bara inte att konceptet ska bli samma som när vi gick på ett öppet AA möte. Där dom bara i princip sa att dom är alkoholister, sen gick varvet runt och sen fikade vi.

 
Grön

Grön

15 juni 2015 02:21

Alltså, det är det det går ut på. Men min erfaranhet är att NA är mycket mer välkomnande mot de nya och så. De håller som ett möte med speciellt tema, ger ibland nummer till nya och så. Dessutom är ju bara möten en del av det. Stegarbete osv är sjuuukt bra.
Men om ni ska testa möten tycker jag att han ska få testa ett NA möte själv. För då kommer folk ha lättare att gå fram till honom efter mötet och så. :)

http://gronsjal.bloggplatsen.se

batmanbebis

15 juni 2015 20:24

Absolut det är min tanke, att möten utan anhöriga är annorlunda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards