batmanbebis

Direktlänk till inlägg 5 juni 2015

Fredagsmys

Av batmanbebis - 5 juni 2015 18:38

 


Sista pergotime intagen..och lite annat jox.


En så jävla störd grej hände på jobbet idag!

Jag ser en föräldrer stå och ringa från jobbets mobiltelefon..

Så jag låtsass att leta efter den för att se om hon reagerar.

Ropar på min kollega, Kaaariin har du sett jobbtelefonen jag måste verkligen ringa en föräldrer!!

Jag går runt och verkligen visar mamman att jag letar.

Sen säger jag till mammans dotter,

har du sett vår telefon.

Ja det är jag som har den säger mamman, och ler

Jag behöver verkligen ha den säger jag, måste ringa en pappa.

Då ler hon och säger vänta

VÄNTA?!


Hon har alltså tagit en mobiltelefon som låg på bänken på mitt jobb och bara ringt privata samtal på den.

Hon ler och ringer vidare, sen lägger hon på och säger"nej ingen av era föräldrar svarar i telefon så jag vetinte om ni kan leka idag"

TACK säger jag och sliter mobilen ur hennes hand.


Jag borde kanske ha läxat upp henne och sagt att man inte bara kan låna telefonen sådär utan att fråga.

Sen har vi som policy att inte låna ut den till att man ska ringa och fråga om barnen kan leka med varandra.

Men jag blev så chockad.

Och sur!

Efteråt tänkte jag att jag skulle ha sagt"oj vet du det där är min privata mobil du ringer ifrån"

Bara för att se hennes reaktion!


För det var ju en helt vanlig mobil som absolut kunde ha varit min.

Jag kollar sista samtalen och hon har rint fyra nummer.

Hur fan tänker man som förälder?!


Nej nu ska jag strax äta middag

Min favoritmat,en av dom,

E gör egna biffar med ädelostsås....muuuuuuums!


Fick en kommentar av en gammal läsare och det var himla kul, han är ärlig och ball(tror jag) så kul att se att du lever:)

Nu undrar jag bara var personen "Linda" är, hon kommenterade mycket förr..:)


E ska ge sig ut i skogen ikväll, haha han är så jävla skön ibland.

Han har hittat ett roligt ställe i skogen med ett halvtaskigt vindskydd...Nu ska han ge sig ut...ensam..med yxa och bygga klart det.

Min lilla skogsmulle.

Kanske ska jag bege mig ut på karaoke?

Time will tell:)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards