batmanbebis

Direktlänk till inlägg 3 juni 2015

Att hota sitt barn.

Av batmanbebis - 3 juni 2015 20:43

Jag har jobbat med barn i många år

Jag har inga egna barn.

Detta är ofta viktigt att poängtera när man ska ha åsikter om barn har jag märkt

Att jobba med barn är absolut inte som att ha egna, jag vet.

Men väldigt många gånger så har jag barnen fler timmar än deras föräldrar.


Idag såg jag en tjej med vagn gåendes från dagiset där jag bor.

Två barn i vagnen och en pojke på kanske 4-5 som gick efter och skrek.

Jag vetinte vilka dom är, vetinte deras bakgrund, eller vad som hände 10 min innan.


Men jag blev så ledsen.

Pojken grät sådär hysteriskt så han kippade efter andan och mamman gick med bestämda steg i förväg.

Pojken ropade efter sin mamma flera gånger men hon ignorerade.

Mamman stannade plötsligt upp och då slog pojken mamman i sidan, mamman skrek att det blir läggdags direkt när han kommer hem.

Pojken skrek snälla mamma, så jag antar att han ville ha något eller hade bett om något tidigare.

Jag blev bara så ledsen av att se detta, klockan var över fem och han var förmodligen övertrött och hungrig.....men jag vetinte


Jag vetinte hur jag blir som mamma, om jag blir mamma.

Jag vet också att jag tappar humöret på mina elever, ibland hotar jag också med att då går vi inte till lekparken eller då blir det ingen stund framför datorn.

Hot låter iof så allvarligt, jag ger inga belöningar om man inte skött sig helt enkelt


Jag träffa så många barn som inte får vara arga och ledsna på sina föräldrar, för då blir dom arga och straffade.

Ofta glömmer dessa föräldrar att prata efteråt, när allt lugnat sig

Vad var det som hände?

Hur kändes det när du var sådär arg?
Vad kan du göra istället för att slå eller ha sönder saker?


Jag kommer att vara arg på mitt barn och jag kommer att vara galen.

Men när jag ser bråk mellan föräldrer och barn så gör det så ont i mig.

För jag hade kunnat ge allt jag har bara för att ha ett barn som är mitt aldelles egna.


Jag längtar fan tillomed efter att bråka och sen bli sams.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av batmanbebis - 17 oktober 2018 22:21

Jag känner ofta en stark längtan efter att föreläsa. Men om vad?haha alltså jag har ju varit med om en heldel men man kan ju inte föreläsa om ett helt liv. Sen är allt väldigt personligt så genom att föreläsa skulle jag kanske såra många människo...

Av batmanbebis - 11 oktober 2018 21:49

Hej Jag har börjat plugga. Det är annorlunda som fan. Jag har läst kanske 3 böcker i mitt liv. Plötsligt har jag studielitteratur...på engelska. Plötsligt ska jag läsa massor, skriva massor och förstå helt nya saker. Men det är rätt häftigt...

Av batmanbebis - 22 juni 2018 21:13

Idag är det midsommar. Såklart dåligt väder. Kom iväg på lite firande och ätit god mat..och dotterns favorit just nu..jordgubbar. Men sen är det alltid extra jobbigt när man kommer hem..hon sover. Ensamheten smyger sig på. Jag tror att ensamheten...

Av batmanbebis - 22 maj 2018 21:23

Minns inte ens vad jag berättat om i bloggen. Känns som mycket händer känslomässigt men annars inte mycket. Jag har extremt lite ork kvar på kvällarna, vilket är sjukt jobbigt. Vilket gör att mitt hem är kaos. F sover tidigt, somnar fort och ...

Av batmanbebis - 11 maj 2018 10:17

F är sjuk. Jag försöker hålla gråten inne så hon inte ska se.. Fan ...

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards