batmanbebis

Alla inlägg under april 2015

Av batmanbebis - 5 april 2015 16:26

Sov en stund och vaknade sen och ropade på E.

E kom och höll om mig en stund och då började jag att gråta.

Gråt en stund och ingen sa egentligen något.

Kroppen känns varm och jag har nog feber.

Mitt tandkött värker på vänster sida och det betyder att jag måste gurgla med sesam olja igen, var flera dagar sen.

Han höll om mig och sa sen att han åker nog på onsdag och blir borta i två veckor.

Han sa att han kommer att tjäna pengar.

När jag kommer hem ska vi göra något tillsammans.

Vi pratade om vad vi ville göra, och torkade mina tårar.

Grönalund kändes som det största alternativet, så det hoppas vi på!

Där har han varit en gång i sitt liv, och det var som barn.


Nu ska vi äta mat, hamburgare med rotfrukter i ugn.

Sen måste jag komma ut i luften känner jag.

Så jag tänkte att vi tar oss till ett ICA maxi för jag måste få tag i bönpasta som jag jagat efter nu ett bra tag.

Bönpasta ska vara ett mycket bättre alternativ till pasta.

Det är ju ännu en sak som man rekomenderar för fertiliteten, sluta med gluten och laktos.

Men eftersom produktionen nu ska vara bortrest i två veckor så kommer produktionen ligga på is.

Och han är nog borta under nästa äl, så jag ska nog inte ens använda stickorna som planerat efter mensen.

Frustrationen över att få utslag och att han inte är hemma, nej tack.


Nu ska jag krypa ner i soffan igen, alvedonen verkar ha kickat in och vi ska se Beck-sjukhusmorden


#depp #ägglossning #tillbaka #pojkvän #mat #glutenfritt #pasta #film #beck #tårar #planering #drömmar

Av batmanbebis - 5 april 2015 13:27

När plötsligt deppen rinner över en så känner man sig så maktlös.

Allas jävla perfektion på facebook och dyl driver mig till vansinne ibland.

Men jag förstår väl jag med att man såklart hellre delar med sig av den perfekta påsklunchen än sin bitterhet.

Men vissa dagar är det bara jobbigt att få lycka upp i ansiktet.

Känner mig varm och tom.

Ligger i soffan och E kommer in och frågar om jag vill ha en kram.

Jag svarar att jag vill bli skjuten
Ja precis, så mogen är jag.


Nu kan deppen verkligen handla om vad som.

Att kryssningen inte blev så JEHU som jag trodde.

Att helgen går för fort.

Att jag är uttråkad.

Att jag håller på att bli sjuk, aj i halsen.

Jag brukar inte alltid gräva i varför jag känner mig depp, utan brukar försöka behandla känslan.

Men jag känner mig så orkeslös.

Vaknade vid nio och nu är jag så himla trött så jag skulle behöva sova en timme.

Min trötthet tyder ju på depp eller brist av någonting.


Känner mig misslyckad.

Tjock och ensam.

Känner mig ensam som fan faktiskt.

E åker till Småland om några dagar, han ska hjälpa en i familjen och förhoppningsvis tjäna lite pengar.

Jag kommer att sakna ihjäl mig.

Men det är inget jag känner nu, nu är jag hård och kall och säger att det ska bli jätte skönt.

Men hans famn är fantastisk efter en jobbig dag på jobbet.

Maten står på bordet i princip varje dag när jag kommer hem

Man blir bortskämd.

Tillbaka till jobbet på tisdag, då är det så jävla fullt upp så man hinner inte tänka, reflektera eller må dåligt.


Det är ju så jävla mycket som händer i mitt liv helatiden!!

Alkohol, övervikt, jobbet, bostad, kaos hemma, brist på träning, vänskap och längtan efter barn.

Borde beta av en sak i taget bara men detta är ju något som jag jobbat med  många år.

I många år har jag blivit depp hit och dit, gått i terapi och försökt ta tag i mig själv.

Jag är nu 30 år och har kommit jätte långt, men har massor kvar.


E kommer in nu och frågar vad jag vill göra idag

Sova, försvinna och slippa känna.


#känslor #kaos #add #diagnos #depp #vår #relation #trasig #söndag #grå #fight #power #brist #tårar #terapi

Av batmanbebis - 5 april 2015 09:49

Alkohol är verkligen ett gift och när man tänker tillbaka till sorg bråk och missförstånd så är ju oftast alkohol inblandat.

Men sen har vi såklart de människor som kan dricka med måtta.

Eller de människor som dricker enorma mängder men ändå är lugna och inte avviker speciellt mycket från sin nyktra personlighet.

Sen har vi alla dessa människor som dricker, fast dom inte borde

Som min pojkvän.

I perioder så har jag bloggat om min pojkvän.

Jag har varit ärlig öppen, rädd men också stark i att jag behöver skriva av mig

Inget är så känsligt för mig, så pinsamt och blottande som att berätta om min pojkvän och alkohol.

Han är en fantastiskt kille!
Han är verkligen pusselbiten som jag själv inte har i mitt egna pussel

Han är tålamod.

Men han behärskar inte alkoholen och han kan inte alltid säga nej.

Min pojkvän mår alltid bra, allt ordnar sig och allt är lugnt, enligt honom.

Men så är ju inte fallet.

Han har varit med om de mest extrema sakerna, så att man ibland tror att man recenserar en film.


Sakna men säkert så börjar han kliva in i en depression.

Jag som har två föräldrar med ett missbrukarbeteende är såklart extra känslig.

Jag klarar inte lukten av alkohol från hans mun.

Jag klarar inte det sluddrande pratet.

Jag klarar inte att man upprepar sig, tjatar säger åhh men jag älskar dig.

Jag ser rött av detta.


På kryssningen skulle E dricka en öl.

Men så blev ju inte fallet.

För vem kunde ana att på terminalen satt tre av hans vänner, som också skulle åka båt.

Så dom bjöd på öl, och man kan ju inte säga nej.....tydligen.

Sen stod det en drink på bordet som ena kompisen inte ville ha, jamen då tog E den också...med sprit i...som han absolut inte ska dricka.

E blir inte våldsam när han dricker men han blir inte sig själv.

Han är glad och skålar och jag sitter på helspänn.


Vi kommer att festa hela natten utbrister han i glädje, för det är så mina kompisar gör!


Det jag ser är ju att dom har börjat att luta sig tillbaka, gäspandes och kommer att börja runda av.

30 min senare säger dom godnatt.

Det som är så jävla sorgligt är att E är så jävla glad att se sina kompisar.

En av dom har han känt sen dagis.

Men dom är inte lika glada av att se honom.

Hans barndomsvän tittar knappt på honom , vänder sig istället om och skålar med andra rätt ofta.

Det är så jävla dumt, jag blir sur på att dom struntar i honom!


Vi går till hytten och då är E som han alltid är, han kan inte sluta.

Alkoholruset bara måste fortsätta.

Han sätter igång högtalaren som han tagit med sig och ska börja prata med mig.

Jag HATAR det där pratet

Min pappa skulle alltid prata på fyllan, och det är aldrig ett vettigt prat.

Oftast är det att man klagar på samhället för något.


Sen ska han gå och röka.

Han som inte ens röker.

Han går, och är borta i två timmar.

Och man blir ganska rädd när en berusad person är borta i två timmar.

Men jag sover vidare, försöker, för att han är vuxen och en egen person.


Dagen efter har vi samtalet, som vi alltid har"hur tänkte du"

Men han vet inte, det bara blev.

Han hade träffat lite folk på däck och börjat samtala om roliga saker, han antog att jag sov.


Det är så jävla synd och orättvist.

Han behöver ha vettiga vänner, vänner som hittar på saker med honom, gillar honom för den han är.

Sen vi träffades så har vänner utnjyttjat honom, ljugit och sett till så han blivit vräkt.

Han är ju så jävla snäll jämt och ska hjälpa alla andra.

En vän som ringer honom för att ta en promenad eller åka och fiska, ingen alkohol!
Men en sån vän finns inte.


Vetinte om vi kanske ska ta upp och börja gå i samtal tillsammans.

Vi gjorde det en gång ihop förra året.

Men jag vetinte om tiden finns nu med mitt schema, fattar inte varför inte terapi finns på kvällen.

Man kan ju fan gå till tandläkaren klockan 18.


Annars funderar jag på att gå på ett medberoende möte för att få prata av mig lite.


#alkohol #djävulsdansen #medberoende #missbruk #relation #pojkvän #förlåt #hoppsan

Av batmanbebis - 5 april 2015 09:31

Vi åkte med Silja Galaxy från fredag till lördag.

Här är min upplevelse.


Vi åkte 14 personer, släkten i blandade åldrar.

Karaoke är en stor passion för mig, så jag hade i förväg ringt informationen och frågat hur länge karaoken håller på på båten.

Då vi tidigare år åkt med Birka  och dom har plötsligt kortat ner sin karaoke....dumt.

På silja sa dom att det börjar 22.00 och håller på så länge intresset fanns.

Så var ju inte fallet.

Väl på plats så höll karaoken på från 22.00 till 23.30

Det är redan där så jävla tråkigt att man INNAN kryssningen kollat upp detta och fått fel information.


Kvällen fortsatte och det var dags för disco.

En fantastisk DJ, wow vilken energi han hade och otroligt bra låtar.

Micke Syd var där och gästspelade.

Han har spelat i bandet Gyllende tider, för er som inte vet.

Det var ju himla kul att få höra sommartider och jag går och fiskar till publikens jubel.

Men Micke syd var inte rolig alls, kollade på klockan helatiden och var allmänt fånig.

(läser senare på aftonbladet att han är sur för han fick för lite i betalt)

Discot fortsätter och folk blir lite hipp som happ bortfösta av vakter från dansgolvet, sånt får man räkna med.

MEN.

Jag ser extremt många tjejer som ser väldigt unga ut.

Unga ensamma och skit fulla.

Det är jävligt obehagligt.

Vi har inte visat ID kort en endaste gång sen vi satte våra fötter på terminalen.

Så ingen har kollat vår ålder eller att vi är vi.


Vi hade en trettonåring med oss som absolut utan problem skulle ha kunnat handlat i baren åt oss(men gjorde inte)

Sen fattar jag inte varför man serverar dricka i glas

Det kan man ju på krogen kanske du tycker men kryssningar är INTE samma sak som krogen.

Så det låg glassplitter överrallt, och för att inte tala om att det klassas som ett vapen.

På birka serverar dom flera drycker i tjockare plastglas.


Nu är det ju bara för oss att välja en annan båt om denna inte passar oss, absolut!
Men jag känner att detta är något som behöver pratas om

Mindreåriga som åker båt.

Ingen koll av ID

Så jag gör som jag alltid gör när jag är missnöjd, jag ska nu maila siljas kundtjänst.

Det var himla skönt att komma hem igår och sååå skönt att vi fick skjuts hem.

Kom hem vid sju och gick och la mig halv tio.



Nu känns det himla bra att man är ledig imorgon också för jisses va fort dagarna går!


#kryssning #semester #galaxy #silja #värdelöst #mindreårig #id #fylla #alkohol #karaoke #minus

Av batmanbebis - 3 april 2015 12:15

Är detta en film där fansen vrålar ut, JAMEN DU MÅSTE LÄSA BOKEN!!
För jag förstår verkligen inte.

Filmen är inte bra.

Inte dålig, bra skådespelare, men inte bra.

Inte spännande, rolig, sorglig eller träffande....och det tror jag att jag behöver i en film.


Har ju själv haft flera relationer som visar sig i filmen.

Nej jag har inte blivit hämtad i en helikopter, ätit på dyr restaurant eller fått en bil av killen jag dejtar.

Men känt mig undergiven, överraskad kåt och förväntansfull.


Pirret när Han bara tittar på en, det har jag kännt.

Har gjort rätt mycket sexuellt och länge så var just bdsm en stor del av mitt samliv.

Jag kunde inte ha "vanlig sex".

Smisk, order och att få känna sig undergiven var ett måste.

Har även dominerat killar och gillat det mycket.

Har träffat en massa massa trasiga människor inom detta och det är ju också så i filmen.

Mr Grey är ju ganska trasig och jag tycker det förstörde lite.

Han är trasig och tjejen, Ana, kunde bara inte gilla läget att han var Dominant.

Tycker det är synd att han var trasig och hakade upp sig på att han "aldrig sover med tjejer", "aldrig håller på med romantik"

Sorgligt.

Jag har träffat killar i BDSM kretsar som påstår att dom inte gråtit på flera år, dom minns inte när.

Som inte har kysst en tjej på munnen på flera år.

Som inte har låtit en tjej hållt om en.

Som inte har låtit en tjej sovit över.

Jag blev den tjejen som sov över hos den där killen. Som fick hålla om.

Jag har gråtit och lagt mig ovanför en kille så att han skulle få känna mina tårar i sina ögon rulla ner för hans kind.


Så många trasiga själar.

Jag påstår inte att de som utövar någon form av BDSM är trasiga, absolut inte.

Men eftersom jag själv varit trasig så drar jag väl åt mig dom

Och männen som ska laga det trasiga.


Saknar ibland den där tiden men jag minns också att det var tiden som var full av sexmissbruk, misbruk, utan jobb eller bostad.

Men man saknar väl kickarna.

Fast DÅ önskade jag inget mer än att bli kär, vara sig själv och slippa klumpen i magen och frågorna i huvudet om man duger.



Jag tror att kickarna går över till annat, trygghet och framtid som man har i en relation.

Jag vetinte hur mycket kickar andra par får med sina partners?


Annars?

Idag ska vi på kryssning och jag måste hitta snygg andan.

Känner mig ful och uppblåst just nu och jag vill känna mig amazing, snygg och utvilad.

Ska kanske smått börja att välja kläder nu, modella lite, duscha och locka håret.


hoppas.


#film #bdsm #bondage #50shades #tips #dålig #kryssning #relationer #trasig #lagad #par

Av batmanbebis - 3 april 2015 08:53

16 årig kille med ADHD och anknytningsproblem får efter mycket tumult på hemmet där han bodde flytta hem till sin mamma igen.

Där är det kaosartat och han har svårt att behärska sitt temprament och att gå i en skola är otänkbart.

Mamman tampas med ekonomiska problem för pojkens medicinering och andra saker så hon jobbar på flera jobb.

En fantastisk granne dyker upp och visar sig att hon kan hjälpa familjen en hel del.


Kan verkligen rekomendera den här filmen.

Den är annorlunda och fin, slutet är inte det bästa men när man tänker efter så kan inte en sånhär film ha ett glittrigt slut



SE DEN!


#film #tips #2015 #drama #adhd

Film · Tips
Av batmanbebis - 3 april 2015 08:35

Nu hoppas jag att ni igår gav fan i att ge något till de tiggande påskkärringarna.

Dom kommer ofta i team och blir ibland skjutsade runt, dom jobbar i ligor!!
Fräknarna är inte ens verkliga och vissa av dom har jag sett ha en mobil!



#standup #ironi #pinsamt #tiggare #påsk #skärtorsdagen #wakeup

Av batmanbebis - 2 april 2015 20:28

Jaha hur är det annars då?

Testade med äl stickor denna månad.

Körde på morgonen, tyckte det var bäst eftersom jag går upp samma tid varje dag.

Men nej, ingen ägglossning kom.

Den är beräknad i lördags, så det är alltså sex dagar sedan, fortfarande inget.

Har jag ingen ägglossning?

Testen är ju fan 98% tillförlitliga står det.

Jag googlar.

Vissa kan ha en kort LH höjning.

Det finns människor som får negativt på morgonen men sen positivt på kvällen.

Väldigt skumt.

Detta innebär att jag i nästa cykel kommer att få testa två gånger om dagen...suck.


Hade ju förhoppningar om att få påbörja med att använda progesteron krämen jag beställde från Mia Lundin.

Och den ska man börja med efter ägglossning.

Ringde gynekologen för att jag undrade, WTF var är min ägglossning?


"nej har sophia hemmet sagt att du har ägglossning så har du nog det dom är proffesionella och dom har nog gjort alla tester"

Jaha.


Ringer Sophia hemmet.


Du verkar ha många frågor så vi bokar in en tid

Dom vill allså suga ur mer pengar från mig för att dom har uttryckt sig galet.

Oh well..


Att jag inte har haft ägglossning har gjort att jag känner mig oattraktiv och har jävligt lätt till gråt:S

Haft molande värk i äggstockarna och ömma bröst.


Men vad gör man?
Man fortsätter, har man nånsin något annat val?


#ägglossning #resa #progesteron #brist #tillit #tårar #bröst


  

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards