batmanbebis

Alla inlägg under april 2015

Av batmanbebis - 10 april 2015 18:01

 

Köpte nya glas.

Ska skärpa mig och sätta in fler bilder i bloggen, det är ju kul!

Jag älskar dödskallar så detta var för mig ett MÅSTE.


Idag har det varit sista dagen på påsklovsveckan för barnen.

Dagen har varit lugn och kanonskön!

Vi grillade till lunch och åt mellanmålet ute.

Så jävla jobbigt att jag har haft ont i tandköttet nu i tre dagar, har fan aldrig haft ont så länge.

Brukar kunna köra med flux eller oilpulling så brukar det försvinna.

Är längstin så det gör ju ont när jag gapar och efter måltid måste jag skölja munnen.

Bokade faktiskt tid hos tandläkaren på tisdag ifall det inte gått över.


Nu sitter jag här första helgen utan pojkvän och dricker ett stort glas med sprite:)

Har sedan en stor sallad som jag köpt som jag ska äta, omnomnom.

Pratade med E på telefon idag och dom hade varit ute och vandrat i skogen i flera timmar igår, gått vilse och hittade en gammal båt mitt ute i ingenstans som dom lånade en stund och paddlade runt.

Det låter som att han har det jätte bra och det känns väldigt bra.



#oilpulling #tandläkare #suck

#love #dödskalle #shopping

Bild · Tips
Av batmanbebis - 9 april 2015 20:46

 


Har gjort min egna färgbomb.

Färg från Directions (jag kör med poppy red) ned i en burk tillsammans med valfritt balsam.

POW!


#pow #tips #hår #färgbomb #directions #stil

Bild · Tips
Av batmanbebis - 8 april 2015 20:20

Jag har nu under en timme försökt ändra min layout på bloggen.

La en heldel tid på att hitta en ny bild, försökte förminska och leka med storleken men det blev inte fint.

Försökte hitta nytt teckensnitt och inser hur svårt det är att bara välja ett snitt utefter namn, jag vet ju inte hur typsnittet ser ut förrän det är valt?!


Jaha, och hur blev det då?
Ingen bild och ändrat typsnitt, haha jag känner mig som en tant som precis satte sig vid datorn.

Hur fan får ni bloggarna så snygga?


Blev en psykadelisk bakgrund och skippade bilden helt, men vill ju fortfarande att man ska känna igen sig om man klickar in hit.

Låter som jag har flera hundra läsare, men så är ju inte fallet.


Idag gjorde jag blomkål till middag.

Japp blomkål som jag stekte lite först och hällde över grädde och ost och in i ugnen.

Var väldigt gott.

Har haft ont i tandköttet hela dagen också.

Körde lite oilpulling på morgonen men inte fan hjälpte det, vilket det brukar göra.

E är framme i småland idag och om hade nitton grader varmt

Han ringde precis och hade varit på långprommis med morfars hund.


Har också bestämt mig för att ta bort min piercing i läppen.

I 14 år har vi hängt ihop.....OMG!


Det är synd att man inte kan variera, men piercingar på "mjuka" ställen växer igen väldigt fort.

Annara hade jag gärna haft den i då och då.

Men nu har den inte suttit i sen före kryssningen och det börjar växa igen så det blir farväl.

Men den i tungan får vara kvar, den är ett år äldre:P


Imorgon slutar jag tidigt och ska fixa naglarna hos de inte så trevliga men billiga thailändarna.


#noob #småland #omg #nails #nytt #tant #blomkål #piercing #trettio

Av batmanbebis - 7 april 2015 20:39

 


Imorse vägde jag mindre än vad jag har gjort på säkert...8 år.

Men med mens så väger jag nu tre kilo mer.

Tänkte ju försöka utesluta gluten nu, så jag har köpt hem bönpasta.

Testade igår och idag med riven parmesanost, riktigt gott, men jag blev inte mätt.

Kanske brukar jag äta för mycket så det tar tid innan jag vänjer magen?

Att utesluta gluten känns rätt lätt förutom just BRÖD, men jag köpte hem surdegsknäckebröd.

Finns ju glutenfritt knäckebröd också.

Ska försöka köpa laktosfritt också, men jag äter inte så ofta mjölkprodukter.

Nu är det verkligen bara MIG det hänger på eftersom det är jag som lagar maten här hemma nu framöver.


Men tror jag får i mig förlite fett nu ellernåt, för jag känner mig hungrig och sugen helatiden, tog några skivor ost nyss iaf.


E ringde för o säga godnatt nyss och BLÄÄÄÄÄ va tråkigt det är, tuuur att man ska jobba och då går ju timmarna fort iaf.

Imorgon stänger jag på jobbet, vad ska man äta imorgon då?

Hmm får kika lite i frysen om det är något som bör tas fram..


#bönpasta #glutenfritt #laktosfritt #kost #hälsa #försöka #ensam

Av batmanbebis - 7 april 2015 18:05

 


E har lämnat små lappar i lägenheten till mig.

Öppnade datorn och såg denna.

En låg på kudden, en annan i kylskåpet och en i badrumsskåpet.

Det roliga var att när jag hittade en lapp så visste jag precis var de andra låg.

Efter datorn gick jag till sovrummet..osv


Fy va jag tycker om honom fast jag ibland vill be han dra åt helvete


#känslor #kärlek #småord #längta #försöka #isär #hopp #helvete #semester

Av batmanbebis - 7 april 2015 17:53

Nu har jag sagt hejdå till min pojkvän.

Det började redan igår att jag satt tätt tätt bredvid honom i soffan.

Träffades i centrum efter mitt jobb och sa hejdå.

Är ju as töntigt självklart, men också inget jag skäms för...Jag blev och är jätte ledsen.

Han möter mig och vet hur ledsen jag är, han säger att det kommer att gå fort och att han har diskat hemma.

Det är det jag älskar med honom

Han hjälper mig ALLTID att se saker positivt.

Det kommer att gå jätte snabbt älskling, och så ringer vi varandra på kvällarna och säger godnatt.


Nu när jag kom hem så hade jag ingenaning om vad jag skulle äta.

Är bortskämd med att han lagar mat nästan jämt och att äta själv känns plötsligt tråkigt.

Fast jag gjorde det jämt flera år innan jag träffade honom:p


Jag är så jävla glad för att han ska få åka iväg.

Det tar ju på psyket att bara sitta och söka jobb, sitta här i min lägenhet och stirra in i väggen, inget att umgås med, han känner ju typ ingen här.

Sen kommer jag hem och är oftast helt slut och socialt utmattad.

Samma sak varje dag.

I småland kommer han få känna sig nyttig, jobba och faktiskt känna sig trött av JOBB.

Få komma ifrån Stockholm och komma till lugnet.

Men det är nyttigt att sakna, men jobbigt.



Och idag var det ju konstigt, vaknade imorse och hade blödigt på lakanet lite.

Jahapp nu kommer dessa småblödningar som jag numer alltid har 2-3 dagar före mens.

Men icke.

Sån ENORM ensvärk kom sedan på jobbet, och det är inte lätt att jobba i barngrupp med extrem mensvärk.

Tog alvedon klockan 10.00...11.30 hade den fortfarande inte hjälpt...huua!

Jag får aldrig nånsin mensvärk när småblödningarna kommer så detta måste vara riktiga mensen.

Tog en till alvedon

Äntligen la sig värken strax före tolv, huua, kände mig helt slut.

Men ändå inte mycket blod.

Fan va min kropp förvirrar mig

DESSUTOM är mensen FEM dagar tidig.

Det betyder att den här menscykeln är extremt kort.

Och det är såklart inte bra då kroppen behöver dagarna för att bygga upp så att sperman fastnar lättare.

SUCK!

Fem dagar tidig , ingen mellanblödning och extrem smärta....Och ingen ägglossning denna månad.

Ja hoppas fan att nästa blir bättre.

Tänk om jag inte har någon ägglossning nästa mens heller?


#men #ägglossning #relation #semester #stark #sakna #mens #värk #jobba #påsklov #vårtur

Av batmanbebis - 6 april 2015 10:43

Vilken härlig solig morgon!

Har sovit riktigt bra inatt och känner mig utvilad.

Imorgon är det dags för jobb igen, påsklov för barnen så det är lite mindre barn än vanligt.

Gillar att jobba på lov, mindre antal barn och man lär känna barnen på ett helt annat sätt. Men dagarna kan verkligen gå seegt.

Idag är planen att vi ska grilla.

Köpte sparris, bacon, korv och grill halloumi igår, MUMS!

Är ibland så himla omständigt att grilla, man tar fram en massa grejer sen äter man på fem min sen ska allt bort igen..
Är ju en skillnad om man är på en altan, men vi måste ju bära upp allt och in i hissen:P

Få se om vi äter ute också eller bara grillar och tar in.


Imorgon ska E bla till arbetsförmedlingen och fixa andra saker för att göra klart för att han ska till Småland.

Veckorna går ju himla fort annars, så han är nog hemma igen om ett ögonblick:)

Jag ska väl klicka in mig på testlagret nu igen för att beställa hem ännu ett pack av ägglossingstest.

Ikväll ska jag se Sofias änglar på kanal 5, då det är personer jag känner som är med i programmet.

Åh, jag kommer att gråta, men sånt kan vara skönt ibland.


Tänkte på en grej när vi var på kryssning, vet att jag bloggat om det förr men min kusins relation med sin flickvän är verkligen speciell.

När vi i gänget, på 14 pers, skulle äta lunch på båten så hamnade vi vid deras bord och två av småkusinerna.

Flickvännen satt med sin mobil uppe och satt och kommenterade olika bilder för min kusin.

Hon gick igenom vilka personerna på bilderna var och han nickade och lyssnade.

Inte speciellt trevligt kan jag tycka och sitta med en mobil uppe på restaurant!


Hur som så satt jag mest och vred mig i stolen för bakom oss satt min syster och resten av gänget och pratade skrattade och diskuterade.

Min systers man gick från bordet med deras son som hade börjat tröttna på att sitta, då for jag dit fort som fan för att få lite socialt sällskap.

E var supertrött och gick och la sig, så kunde min kusin och hans tjej sitta där med mobilen uppe.

Åh va irriterad jag blev!


Min relation är absolut inte perfekt, men dendär besattheten dom har av varandra är inte sund.

Såg så roligt ur när min kusin satt och kollade nyheter på mobilen, och hon gick iväg och skulle beställa i baren.

Var femte sekund tittade han upp från mobilen och tittade var hon var, när han efter tre minuter inte såg henne så reste han sig upp och gick och tittade var hon var.

Jag vet att hon är skör, för hon satt och pratade om sina psykiska problem öppet på ett barnkalas för nån månad sedan.

Min kusin har rätt mycket pengar och pratar gärna om det. Så E tycker det är rätt jobbigt att vara med honom , han säger att han känner sig misslyckad.


Det är så synd egentligen.

För utåt så är dom ett glatt par som reer och hittar på massa saker, har pengar och roar sig.

Och det är det E ser och känner att han inte är värd nått.

Men bakom den fasaden så är hon ju sjukskriven och går på starka tabletter för ångest, så allt är inte som det ser ut.

Har inte riktigt fått grepp om hur hon är som person, men ho pratar liksom fort och väldigt intensivt så det gör mig stressad.


Nej nu ska jag äta min frukost, surdegsknäckebröd med ost!


#softasänglar #relationer #pengar #överskattat #par #misslyckad #resa #iväg #prova #sol #surdeg

Av batmanbebis - 5 april 2015 23:36

Blev många inlägg idag.

Från att inte blogga på superlänge till att hysteriskt blogga, så typiskt mig.

Läget förbättrades iallafall under kvällen.

Åkte till affären och hittade bönpasta.

Och nu så har precis E slängt ned ananas, äpple och päron i juice maskinen, åhh det är så himla gott med juice.

Men den är sååå dryg att rengöra, haha

Tror det är sex delar.

Köpte även surdegsknäckebröd, oj långt ord, haha.

Visste att lokala haket har öppet idag, ville verkligen dit och sjunga men sen försvann verkligen all ork.

Och tanken på att E nu ska vara borta i två veckor.

Samt att jag varit ett känslovrak idag, och haft feber så stannar jag hemma.


Imorgon fick jag sån lust att åka till Nacka forum

Jag har aldrig varit där och vet inte var lusten kom ifrån egentligen men det verkar ju vara väldigt stort.

Är inte i närheten av mig heller, men kan va skoj o se något nytt.

Tveksamt om jag får med mig E dock då det mest verkade vara shopping....haha


Tror fan jag kör på äl tester iallafall kommande period.

ÄL är beräknad 23e och E tror han kommer hem 25e.

Och om denna period nu visar en ägglossning så kan jag ju börja med progesteron salvan!

Kommer dock skrika rakt ut om jag får två streck och E inte är hemma, hahahah men men



#ägglossning #bättre  #skrika #val #juica #shopping #ledighet #tillsammans

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards