batmanbebis

Alla inlägg under april 2015

Av batmanbebis - 13 april 2015 19:27

Min pojkvän är och jobbar i Småland för sin morfar.
Med sig har han sin systers pojkvän.

Dom ska vara borta till den 23eapril och det är en låååång tid.

Nu har det gått en vecka och idag får jag ett sms

"hej vi kommer nog hem i veckan"
WHAT?!

Det visar sig att dom kommer att få skjuts en bit i veckan av morfar och kommer hem. Är hemma några dagar för att sen åka tillbaka igen.

Är jätte glad att han åker, han växer verkligen av detta och TJÄNAR PENGAR.

Men blir såklart lite ego.

Vi ska ju försöka göra barn?
Ser dock att jag har beräknad ägglossning på lördag, så om han kommer hem onsdag så hinner vi nog pricka in.

Men han kan ju okså komma fredag..suck.


Men sen räknar han med att nästa omgång vara borta 3 veckor.

Och då är det ju "lugna" dagar och mens, och han borta komma hem till nästa ägglossning.


Så då kommer det "bara" bli as jobbigt att vara ifrån varandra.


Så SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA, gör nu så att jag får utslag på ägglossningstesterna denna månad

Men jag hade sjukt kort cykel denna månad så jag tror att allt kommer bli uppfuckat pga det.


#resa #livet #vårtur #försöka #ägglossning #igen #tjat #ligga

Av batmanbebis - 13 april 2015 18:35

Alltså min dag idag är ett skämt.

Ett SKÄMT

Nu ska jag ta allt från början.

Som jag skrivit om tidigare så ringde jag i fredags för att få en akuttid, fick en tid fem dagar senare...tänkte okej.

Ringer idag till en annan tandläkare eftersom jag måste ha en tid innan då problemen blivit värre.

På mottagningen H säger dom att det är fullt, inga akuttider finns ring mottagning S.


Ringer mottagningen S

Det börjar med att jag får säga mitt personnummer tre gånger.

Tillslut säger jag"du kanske ska skriva upp mitt personnummer på en lapp eftersom du verkar klicka bort det på datorn hela tiden"


Jag får en tid på mottagning S, 13.40 idag.

GREAT

Aldrig varit där förr men det spelar ingen roll orkar inte ha ont längre!!

Jag avslutar samtalet med, föresten ni tillhör folktandvården va? och tar emot patienter med frisktandvård va?

VAAAAAAAAAAAH säger tanten, har du frisktandvård men då ska du inte gå hit.

Fantastiskt.


Då är din ordinarie tandläkare SKYLDIG att ta emot dig akut

Om dom så måste avboka andra patienter så ska du gå först.

Så vi tar bort tiden 13.40 nu

Great, jag lägger på.


Ringer V, som är min ordinarie tandläkare

Är väldigt upprörd nu och säger att jag är trött på att folk säger olika till mig, jag har ont och vill ha en akuttid, och hela grejen med just AKUT är väl att man vill komma NU?!

Tanten bad om ursäkt och bokade in mig idag 13.30


Nu börjar resan.

Kommer dit och sätter mig i stolen.

Hon tittar i min mun och säger att man kan få sähär ibland, det är normalt.

-Fast det kan väl inte vara normalt att ha ont nu i sex dagar, och ta värktabletter?

Jo, det kan bli så ibland, forsätt borsta tänderna och använd tandtråd.

-Så jag ska bara fortsätta trycka i mig värktabletter, jag kan ju knappt äta?

Jo det kommer nog gå bort om några dagar.

Hon tittade i min mun två gånger och såg att det var svullet, hon pratar som att hon ska säga hejdå och jag säger

-Fast NÅGOT måste du väl kunna göra? Jag kan ju inte ens bita ihop!?

Jaha nej kan du inte, få se.

Jag får nu BEVISA att jag inte kan bita ihop(????)

Jaha, nej okej då får vi ta en skalpell

EN VAD!?

Ja vi får skära bort lite av det svullna.


Så först skulle inget göras, för detta var normalt men nu ska man skära med en skalpell!?

Javisst.

Nu ska jag få bedövning.

Är det samma bedövning som när jag hade hål sist sa jag?
Nej nej den här är inte alls farlig.

Jag frågade inte om den var farlig, jag frågade om den var samma.


Hon tar bedövningen, hela medlet rinner ned i halsen och jag är påväg att kräkas.

Kan inte flyga upp och spotta för det det är en massa verktyg ivägen över min bröstkorg.

Oj håller du på och spy nu? Frågar hon

Jag nickar med munnen full med bedövningsmedel som smakar bensin.

Tårarna rinner för att jag klöks flera gånger på rad av det äckliga medlet.

Hon tar lungt bort verktygen och jag sätter mig fort upp och spottar ut allt.

Tittar hysteriskt runt efter vatten.

Oj, det finns visst ingen mugg.

Sakta lunkar hon bort och hämtar en mugg medans mina tårar rinner.

Sen är det dags att ta fram skalpellen.

Nej det känns inget.

Nu har jag alltså blivit SKUREN i munnen, men jag ska inte tänka på något speciellt?
Jag får äta, dricka och göra vad som.

Är det inte konstigt efter att ha blivit skuren i munnen?

Nej tydligen inte, för detta är ju HELT JÄVLA NORMALT.


#tandjävel #tandläkare #pinsamt #skötdittjobb #jobb #idioter #folktandvården #bedövning #skalpell

Av batmanbebis - 13 april 2015 17:44

Tänk er detta:


Ett gift par som har en otroligt längtan efter ett barn kommer i kontakt med en kvinna.

Den gifta kvinnan blir bra vän med den andra kvinnan och dom pratar mycket.

Kvinnan berättar att hon fött ett tvillingpar som hon vill adoptera bort, hon tycker att kvinnan vore en utmärkt mamma till sina barn.

Kvinnan hade blivit våldtagen och har cancer och ville adoptera bort sina barn.

Paret blev självklart jätte glada, började inreda ett rum till barnen och berättade för familj och vänner.

I sju månader pratade dom och paret fick information om tvillingarna och deras utveckling.

Men.

Det fanns inga barn.

Allt var en lögn

Bilderna paret fått var hittade på nätet och allt var bara påhittat.

Det fanns inget tvillingpar, kvinnan var inte cancersjuk eller hade blivit våldtagen.


Detta såg jag nyss på Dr Phil och jag skrek rakt ut när kvinnan i studion berättade att allt var en lögn.

I studion så fick paret veta sanningen.

Fyfan vilken sjukt äcklig människa!!!


Hon berättade att hon bara ville ha en vän.


#sjukt #psykopat #drphil

Av batmanbebis - 12 april 2015 21:37

 


Nu var det aldelles för länge #kundkorgen visade sig och kanske är det bara jag, men jag får inspiration av att se vad andra handlar:)
Som synes på bilden så älskar jag ost:P

Idag gjorde jag paprikor i ugn fyllda med köttfärs...och ost;)

Gick förvånadsvärt bra att tugga faktiskt trots mitt onda tandkött.

Söndagen gick väldigt fort och jag har saknat min pojkvän en heldel idag.

De första dagarna är ju rätt sköna, då jag gillar att vara ensam. Men när man nu inser att det är typ 11 dagar kvar så känns det långt och drygt.


Det börjar bli dags att lägga sig och jag är inte trött, vilket är konstigt har fan gäspat hela dagen.

Imorgon 7.30 är det jag som ringer och försöker få en akuttid till tandläkaren, hoppas!
Och nu ska jag ta en alvedon innan jag lägger mig för att undvika att jag vaknar inatt smärta.


Imorgon är det fullt ös på jobbet igen!



Av batmanbebis - 12 april 2015 14:12

Så var det dags för ännu en natt med störd sömn.

Nu vaknade jag halv fyra på morgonen av smärtan. Ögonen var verkligen trötta så det var svårt att ta mig upp för att ta en alvedon.

Svalde ner alvedonen och gick och tog en isbit i frysen.

Satte mig på toalocket och försökte trycka isbiten bot det onda samtidigt som jag halvsov...naken.

Haha vilken syn.

Så nu är jag inne på dag sex med inflamerat tandkött.

Att jag har en tid på tisdag klockan fyra känns om en evighet bort:(
Så imorgon ska jag försöka ragga en tidigare tid, hoppas hoppas!!


Pratade med E igår innan läggdags, han satt mitt ute i skogen på ett berg och poppade musik.

Han lät verkligen lycklig och tillfredställd, så härligt att höra!



Nej om man ska ta en dusch och ge sig iväg till COOP kanske?
Jag har precis fått i mig lite bönpasta och fetaost, det var inte det lättaste och nu är det dags att skölja munnen igen.

Köpte en ny ketchup förra veckan när vi skulle grilla.

Den var helt okej att ha en liten klick på tallriken att doppa i.

Men absolut inte att ringla över som man brukar med ketchup.

Testade nu på pastan och det var inte gott.


 


#grillat #tandhälsa #infektion #oilpulling #ketchup #aj #helvete

Av batmanbebis - 12 april 2015 00:10

Huuua, vilken konstig dag det har varit idag.

Satt och halvsov i soffan efter första blogginlägget och bestämde mig för att gå och lägga mig i sängen.

Tror klockan var typ 12.30, sov till FEM!

Blir alltid misstänksam när kroppen inte är som den ska.

Känner mig inte febrig, bara tandköttet som driver mig till vansinne.

Så varför så trött?


Nu har jag varit as trött sen 22.00 men ville inte lägga mig så tidigt och riskera att vakna 8 imorgon.

Kvällen har spenderats här hemma och det har varit väldigt nice

Har sköljt munnen fyra gånger idag och verkligen kämpat för att svullnaden ska lägga sig, har gått sådär.

Känns iallafall bättre, imorse kunde jag inte bita ihop:(


Hoppas nu på att få en fantastiskt sömn!


Juste, älskar verkligen den här låten, och direkt när jag hör den så börjar jag tänka på E.

Filmen är ju verkligen inte bra men låten är great:



Imorgon är det tanken att jag ska börja testa med ägglossningsstickor...igen

HOPPAS HOPPAS HOPPAS på ägglossning så jag kan få börja med min progresteron salva som jag köpte för as mycket pengar.ahh

Om jag inte har ägglossning denna månad så ska jag fan börja med salvan iallafall, måste bara forska lite i när jag då ska ta den.


Nästa försök kommer nog att vara largiplex.

Vill inte prova en massa preparat samtidigt.


Om ni bara visste vilken tur ni har som blir gravida utan att kämpa ihjäl er.


#love #shit #vårtur #hoppas #ägglossning #testa #april #hoppetlämnarsist #pow #tandjävel #kötta #progesteron

Av batmanbebis - 11 april 2015 11:51

Blev utgång igår, det var verkligen mycket folk men jag kände mig inte så pepp.

Tog taxi från tåget, fast det är rätt nära, vill inte gå ensam i mörkret.

Kändes konstigt att komma hem till en tom lägenhet också.


Idag hade jag ett fram emot att gå på vikingamarknad.

Jag och E skulle gått, men nu är ju han i Småland så jag bestämde igår med en annan vän.

Nu skickar hon ett meddelande att hennes barn ändrat sig och vill gå på bio istället.

Jag blev lite sur men jag antar att livet ser ut så med barn, plötsliga förändringar. Och det går ju inte att ha med sig barn som inte vill på en marknad.

Hörde av mig till en annan kompis men hon hade inget busskort.

Så det blir inget för mig, men för er i Stockholm så kan jag alltså tipsa om vikingamarknad i Kungsträdgården!


Kände mig inte alls utvilad imorse och jag har problem med ett inflamerat tandkött.

Har fan aldrig haft ont såhär många dagar som nu, skit jobbigt att vakna med ont och huvudvärk, drack inte ens igår.

Ska testa nu att skölja med saltvatten som jag fick tips om.


Juste!

Min syrra ringde igår och berättade att hon hittat min blogg.

Hon var rätt upprörd och sa FÖRLÅT flera gånger.

Hon hade googlat runt på karaoke och kryssningar och hittade då min blogg och mitt inlägg om kryssningen vi var på.

Hon kände igen sig direkt och sen kopplade hon att det var jag.

JAG STÄNGDE NER DIREKT, sa hon.

Haha jag är inte sur ellernåt, absolut inte, men insåg att om min syster kopplade att det var jag så kan nog andra göra det också...Och jag vill ju vara anonym.

Hon ville inte läsa bloggen mer ifall det stod för privata saker.

Själv skulle jag nog aldrig kunna sluta läsa, och vem vet kanske säger hon bara så:P


Så vad gör man idag då?
Disken är enorm men tråkig.

Huvudvärken gör sig påmind och jag borde ge mig ut i friska luften och promenera lite........borde.


#marknad #stockholm

Av batmanbebis - 10 april 2015 18:14

Ännu ett gravidbesked på facebook.

Först trodde jag att karma spottade mig i ansiktet, varför alla dessa jävla graviditetsbesked??!
Sen insåg jag att många på min facebook är ju i 30 års åldern eller lite mindre och då är det ju ofta man skaffar familj.

Så det är ju inget konstigt om folk blir gravida.

Men nu är det ännu en, hon ska ha i oktober.

Själv sitter man här och vet att pojkvännen inte kommer att vara hemma under nästa äl.

Så denna månaden är det ingen press ens.

Kommer inte bli sorgligt med mens och inget hopp.

Däremot är ju tanken att jag ska testa med ÄL stickor för att kunna börja med progesteron salvan, och det lär ju vara jävligt enerverande om dom testen ger utslag och jag inte kan ligga, ahh!!


Så nu är det ju bekräftat.

Inget barn föds 2015.

Känns fan sorgligt.

Julafton kommer att bli förjävlig, julafton är värst som barnlös.

Jävligt normalt att börja tänka på julafton i april, jätte.


#längtan #helvete #vårtur #fertilitet #progesteron #ägglossning 

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards