batmanbebis

Alla inlägg den 14 april 2015

Av batmanbebis - 14 april 2015 20:39

Redan i ung ålder så sa jag alltid vad jag tycker.

Jag minns så väl när jag var i 20 års åldern och gick min utbildning. Hade datalektion och minns att min lärare sa i slutet på terminen. "Jag minns när jag såg dig och hörde dig att jag tänkte att nu blir det trubbel, henne får man problem med".

Och bara det är ju jävligt sorgligt att stämpla en ung tjej sådär efter bara nån timme.

Men bara för att jag hörs och syns och tog för mig så trodde hon att det innebar problem.

Jag började också tidigt att kriga för andra inom mitt arbete.

Men det försöker jag sluta med

Mina kollegor är inte mina vänner, och det måste man ibland skilja på.

Ibland måste man låta människor sköta sina krig själva.

Om man däremot är med om samma sak själv så ska man absolut kriga ihop!
Men jag krigar oftast..elller faktiskt..ALLTID själv.

Orättvisor och saker jag inte fattar, då måste jag kriga.


Ofta sitter man i personalrum och alla gnäller men när det väl gäller, så är alla tysta.

Jag är inte sån.


Nu är nya lönen satt

Jag fick jätte låg löneförhöjning.

Och för en månad sedan sitter jag på ett samtal med chefen som säger att jag är grym och fantastisk i det jobbet jag gör.

Så får jag en jävla spottloska i mitt lönekuvert.

Så nu har jag bokat in ett samtal med chefen där jag vill veta hur hon tänker.

Men samtidigt så vet jag ju att det inte kommer att ge mig något.

Lönen är satt och inget kan ändra på det.

Men jag ska fortsätta kriga för den dagen jag håller käften, då är jag död.




Av batmanbebis - 14 april 2015 20:29

Nu är det alltså sju dagar sedan jag märkte att mitt tandkött var galet svullet.

Och det har blivit bättre men är absolut långt ifrån bra.

Nu har jag även ont i framtänderna i underkäken.

Trycker jag utanpå under läppen så gör det ont.

Jag blir så jävla trött!
Och jag kan fortfarande inte bita ihop.

Blir väl till att ringa akuten IGEN imorgon.

Ringde ju dom efter besöket i måndags och dom svarade typ med att jag ska vänta och vara nöjd med den vård jag fått.

Men det KAN INTE VARA NORMALT det här.

Jag har en toppen tandhälsa, ny tandborste och bra tankräm. Har aldrig haft problem och nu plötsligt är det massor.

Jag som knappt annars tar värktabletter tar nu 1-2 om dagen.


Inatt sov jag iallafall gudomligt, så jag ska strax lägga mig nu tidigt som attans så jag får nio timmars sömn.


#tandjävel #tandläkare #helvete #less



Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards