batmanbebis

Alla inlägg den 12 mars 2015

Av batmanbebis - 12 mars 2015 20:17

Tidigare så visste man inte vad det var för fel på min mamma.

Min mamma som det alltid var så synd om

Min mamma som drack för mycket.

Som aldrig kunde hitta en man att älska, eller en man som stannade kvar

Min mamma som aldrig hade pengar.


Min mamma har gjort mig så otroligt illa och har brustit många gånger i sin roll som mamma.

Men det är inget jag direkt grubblar över.

Det kommer i perioder. Och jag tror att nästa period blir om jag själv får barn.


Min mamma och syster har en ännu konstigare relation.

Jag kan minnas när vi var små och mamma alltid höll lite distans till min syster.

Jag var favoriten!


Nu var iallafall måttet rågat för min syster och hon sa vänligt men bestämt att hon inte orkade ha kontakt nu.

Hon sa även att hon tyckt att mamma haft svårt att förstå att hon har ett liv som innefattar heltidsjobb och två barn.

Jag läste min systers förklaringar och mammas svar och mamma bara ignorerar förnekar och bortförklarar allt!


Jag vet inte hur man ska få en person att förstå?
VARFÖR envisar hon sig med att ringa när min syster säger att hon inte har mobilen på sig på jobbet?


Mamma kontrade med att "vi behöver prata", sen blandade hon in mig plötsligt.

"jag har inte känt mig älskad av er"


Jaså!?

När har du sagt att du älskar mig? Aldrig

När har du kramat mig?
Min mamma ger mig en kram nu när vi ses, en sådär påtvingad kram kanske de senaste 10 åren
Aldrig annars.

Så har hon mage att säga att HON inte känner sig älskad.


Vart var hon alla år jag inte kände mig älskad?
När hon tog hem fulla män, hade fester när jag skulle sova och låg bakis i flera dagar.

Jag blir så jävla upprörd!

Men det är där narcissismen kommer in

Mamma ser aldrig sin egen del i något.

Mamma ser alltid sin egen vinning i olika saker.

Hon ska alltid stå i centrum.

Om min mamma ändå kunde se allt detta själv så skulle hon kanske skämmas och inte fortsätta leka "perfekt mamma".

Hon säger att hon har försvarat oss på sitt jobb.

Att kollegor frågar var hennes döttrar är, och då har hon ljugit och sagt att vi är sjuka.


EH VA!?

Detta är ett jobb hon haft i tre månader, hon har bott i huset sen juni.


Och om vi ska prata om försvara.

Vad fick jag säga när mina polare hade sett min mamma as packad på stan

Eller ännu värre tillsammans med folk bara några år äldre än mig.


Jag var ett barn och fick försvara dig, ursäkta dig.

Jag blir så jävla less.


Jag har inget utbud av min mamma.

Jag trivs bra med att vi pratar i telefon kanske två gånger i månaden.

Att vi ses på jul, sommaren och födelsedagar.

JAG ÄR NÖJD


Men nu har hon fått nån jävla dille att vi ska ses jämt, och FAN OM MAN INTE KAN.


Det går inte liksom att börja leka mamma nu, det är försent.

Alla människor  kan ändra sig, men är det inte också så att man måste få säga NEJ

Nej jag vill inte fika med dig o höra en massa skitsnack och gnäll


fan


#relationer #mamma #krossad #ego #egoism #standup #problem #föräldrar

Av batmanbebis - 12 mars 2015 19:39

Idag var en sån dag som jag känner mig som en värdelös pedagog

Jag hade noll tålamod och var inte alls speciellt  pedagogisk.

Jag vill inte bli en sån som är fast på samma arbetsplats hela livet.

Jag fick min första fasta tjänst på det jobbet jag har nu.

Varför vill jag inte ha samma jobb hela livet?
Nej jag vet inte, men det verkar ju...tråkigt.

Fast å andra sidan så är mitt jobb så otroligt varierande så det blir ju knappast långtråkigt.

Men jag är så trött på skolvärlden.

Ungarna är katastrof

Föräldraansvaret är minimalt.

Föräldrar visar noll intresse för vår verksamhet men FAAAN om vi har tappat bort din unges mössa.


Jag gör så mycket i mitt jobb, så folk tror ibland att jag skämtar

Folk som inte är i min branch bara gapar när man berättar hur en dag kan se ut på jobbet.

Men jag får inte betalt för det

Min chef, som plockar ut säkerligen 50 0000 i lön, hon får ju liksom lön för mödan.

Hon kan slita röv hela året och sen ta en lång exotisk semester på sommaren.

Men jag sliter röv och när jag sen kommer få familj så kommer vi nog klara oss precis ekonomiskt.


Jag hoppas jag blir gravid snart, för då har man ett år på sig att tänka.

Och jag vet att många på mitt jobb inte kommer tillbaka efter mammaledigheten, man får nya perspektiv.

Sen skulle det nog kännas väldigt konstigt att vara borta ett år.

Eftersom mitt jobb ändras konstant bara på en vecka, vad skulle då ske på ett år?!


Att jag ska jobba med människor är iallafall för mig självklart, men VAD?

Finns ett gruppboende nära mitt jobb, innan jag fick fast tjänst så fick jag tipset om att söka mig dit.

Kanske vore det något för mig?


#karriär #nytt #nystart #frågvis #helvete #2015

Presentation


batmanbebis

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards